Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : عنایت‌الله راهنورد با بیان اینکه به دنبال کاهش دما و سردی هوا شهروندان باید نکات ایمنی را در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند، اظهارداشت: این نکات از طریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد اطلاع‌ رسانی خواهد شد.
وی افزود: در سال‌های گذشته و در هنگام آغاز فصل سرما به دلیل بی‌توجهی برخی شهروندان در نصب و استفاده از تجهیزات گرمایشی، شاهد وقوع برخی حوادث جبران ناپذیر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: از این رو لازم است همه شهروندان در هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گرمایشی دیگر، ابتدا با بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک از تامین اکسیژن مورد نیاز در منازل و دیگر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند اطمینان حاصل نمایند تا از ایجاد هرگونه حادثه مانند مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری شود.

راهنورد بیان کرد: حوادث ناشی از  گاز گرفتگی از آن دسته حوادثی هستند که تنها با کمی دقت و توجه می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد بنابراین امیدواریم شهروندان با رعایت موارد ایمنی امسال شاهد هیچگونه اتفاق تلخ و ناگواری میبینی بر خفگی و گازگرفتگی نباشیم. 

وی با بیان‌اینکه ارتفاع کل یک دودکش هرگز نباید از ۳ مترکمتر باشد، گفت: هرگز نباید از لوله‌های آسیب دیده و فرسوده استفاده شود و شیب لوله‌های دودکش در هیچ نقطه‌ای نباید به سمت پایین باشد، حداقل ارتفاع لوله دودکش از سطح پشت بام نیز باید یک متر باشد.

راهنورد با تاکید بر اینکه شعله وسایل گرمایشی همیشه باید به رنگ آبی باشد، خاطرنشان کرد: رنگ زرد شعله باید به کمک متخصصان به رنگ آبی تبدیل شود همچنین باید توجه داشت که آبی بودن شعله نیز همواره به معنی کارکرد صحیح دودکش نیست و در کنار آن باید دمای دودکش نیز بررسی شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: دودکش بخاری در زمان استفاده حتما باید داغ باشد، سردی دودکش نشانه انتشار گاز مونوکسیدکربن در فضای داخل منزل بوده و وقوع حادثه مرگ خاموش حتمی است.

46

کد خبر 1440721

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید