Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: ساعت ۵ و ۴ دقیقه بامداد آتش سوزی خانه مسکونی در منطقه فاز ۲ پادادشهر خیابان ۷۳ به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علت حریق را اتصال برق کولر ۲ تیکه عنوان کرد و افزود: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان همزمان با ایمن سازی محل شعله‌های حریق را مهار کردند.

قنبری بیان کرد: ساعت ۸ و ۶ دقیقه یکی از ساکنان منزل مسکونی ویلایی در منطقه کیان آباد ۱۸ متری هفتم که یک مرد ۳۰ ساله و دارای سابقه بیماری روحی و روانی بود پس از آتش زدن اثاثیه منزل، درب ورودی ساختمان را بر روی خود و مادرش قفل کرد و گروه اطفای حریق و امداد و نجات سازمان آتش نشانی سریعا در محل حاضر شدند و با استفاده از ابزار تخصصی درب ورودی ساختمان را باز و عملیات اطفا حریق را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: همچنین گروه نجات آتش نشانان در عملیات جستجو در ساختمان مسکونی مرد ۳۰ ساله را که به علت سابقه بیماری روانی در برابر خروج از میان دود و شعله‌های آتش در مقابل آتش نشانان مقاومت می‌کرد به همراه مادرش از ساختمان خارج کردند و وی را به مامورین ۱۱۰ و امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری با اشاره به مهار آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه در کوی مندلی خیابان کروشات یک، به علت اتصال در سیم کشی آشپزخانه توسط آتش نشانان، ادامه داد: آتش نشانان با تجهیزات انفرادی و استفاده از لوله‌های آبرسان شعله‌های حریق را مهار کردند و دود ناشی از حریق را با استفاده از دستگاه مکنده هوا از داخل ساختمان خارج کردند.

او تصریح کرد: آتش سوزی ترانس برق ساعت ۱۵ و ۱۸ دقیقه در شهرک اهواز خیابان مالک اشتر ۲ با عکس العمل سریع آتش نشانان مهار شد. همچنین ساعت ۱۷ و ۲۵ دقیقه بریده شدن سیم‌های فشار قوی برق درمنطقه کیانپارس خیابان ۱۳ غربی آتش نشانان را به محل حادثه کشاند و ماموران آتش نشانی با ایمن سازی محل از بروز برق گرفتگی و حوادث احتمالی جلوگیری کردند.

این مقام مسئول به عملیات نجات از آسانسور در مناطق کیانپارس خیابان ۱۷ غربی، باهنر خیابان سبحان ۲، کوروش خیابان ۶ عامری و عملیات نجات محبوسین در ساختمان‌ها و اماکن در مناطق سی متری نبش پل سیاه، گلستان خیابان اصفهان، کیانپارس خیابان ۱۰ غربی توسط آتش نشانان اشاره و اظهار داشت: در این عملیات‌ها ۱۸ نفر از شهروندان توسط آتش نشانان نجات داده شدند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اطفای حریق امداد و نجات آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمحمد موسوی با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه، پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت تا جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه در شوش اظهار کرد: تا ساعت ۲۳ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، آتش‌نشانان شوش ۵۶ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی افزود: بیشترین حوادثی که رخ داده بود، اعم از تخلیه ی آبگرفتگی منازل مسکونی، حریق منزل مسکونی، سقوط اشیاء، حریق مغازه تجاری، امدادرسانی و خروج خودروها براثر سیلاب و جمع آوری درختان شکسته، بوده است.

موسوی در پایان گفت؛ تاکید می شود که در هنگام بارندگی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها، کانالهایی که با فشار زیاد جریان آب و مناطقی که سطح بالای آب دارند،جدا خودداری شود

و در هنگام عبور از عرض خیابان و یا پیاده روها از مکان‌هایی تردد شود که از خطر سقوط به درون کانال‌ها و جوی آبها مطمئن باشید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903451

دیگر خبرها

  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود