Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، معین‌الدین سعیدی در نشست خبری با خبرنگاران درباره پیگیری روند آزادی صیادان دربند اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از صیادان حوزه انتخابیه در چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری و کنارک در بند دولت‌های مختلف کشورها، گروه‌های تروریستی یا دزدان دریایی درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای ورود به عرصه نمایندگی، پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دادم و با وزیر خارجه هم جلسه داشتیم. درحال جمع آوری اطلاعات همه صیادانی هستیم که یا در زندان‌های خارج اسیرند یا دربند گروه‌های دزدان دریایی و تروریستی هستند. از همه مردم و کسانی که به نوعی در این موضوع دخیل هستند و اطلاعاتی از صیادان دربند دارند درخواست می‌کنیم اطلاعات را به ما بدهند تا تجمیع و پیگیری شود.

نماینده مردم جنوب بلوچستان در مجلس تصریح کرد: در جریان هستید مردادماه امسال هم گارد ساحلی امارات به لنج ایرانی که صیادان بلوچ در آن کار می‌کردند تیراندازی کرد که متاسفانه به شهادت دو تن از عزیزان صیاد ما انجامید. با پیگیری‌های انجام‌شده با توجه به آنکه این تیراندازی در ماه حرام انجام شده بود، امارات محکوم شد و ۳۰۰ هزار درهم دیه بابت صیادان شهید پردخت کرد.

سعیدی که عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان است، در پاسخ به سئوالی درباره صید ترال هم گفت: صید ترال مخرب است و دودش هم در چشم صیاد می‌رود هم در چشم دوستدار محیط زیست. شکایت از این روش صید و سازمان شیلات به عنوان متولی مجوزهای آن به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال شده و امیدواریم بتوانیم با نوع نگاهی که هم‌اکنون در قوه قضاییه وجود دارد، این نوع روش صید را ممنوع کنیم.

کد خبر 555394 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی ۲۰۲۴» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشور‌های بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشور‌های ناظر هیئت‌هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشور‌های مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشور‌هایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشور‌های مهمان نظرخواهی نموده و از تجربیات همدیگر بهره مند شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • جوان بلوچ با اقدام به موقع کارشناس اورژانس ۱۱۵ مهریز نجات یافت
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • قیمت دلار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود