Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:26:31 GMT

انتشار کتاب زبان جاودانگی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۶۶۶۳

انتشار کتاب زبان جاودانگی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاشم کرونی کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس، گفت: کتاب زبان جاودانگی از سوی محمدحسین ابراهیمی و زیر نظر علی عبداللهی گردآوری و تدوین شده که در آن ضمن بررسی تاریخچه نفوذ ادبیات فارسی در ادبیات آلمانی، به تأثیر شعر فارسی بر شاعران آلمانی زبان از قرن هفدهم تا نوزدهم پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: از جمله موضوعاتی که در حوزه ادبیات در سالیان اخیر مطرح شده، موضوعات ادبیات تطبیقی است، ارتباط بین حوزه‌های مختلف ادبی و بررسی تأثیر آثار ادبی یک زبان، بر تولیدات ادبی در دیگر زبان‌ها جذابیت‌هایی دارد که سبب شده رویکرد پژوهشگران به این سمت فزونی یابد.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس، کرونی، با اشاره به سفر هیئت آلمانی برای تجارت ابریشم به ایران در عهد صفوی، تصریح کرد: هرچند که این سفر تاریخی با مقاصد سیاسی و تجاری برنامه‌ریزی شده بود، اما سرآغاز فرخنده‌ای بر آشنایی آلمانی زبان‌ها با ادبیات کلاسیک فارسی شد.

او، با تاکید برحضور چهره‌های فرهنگی در این سفر، ادامه داد: آدام اولئاریوس ادیب و جهانگرد آلمانی که این گروه را همراهی می‌کرد، پس از بازگشت از ایران در سفرنامه خود به ویژگی‌های فرهنگی و ادبی ایران پرداخت و همچنین کتاب گلستان سعدی را به زبان آلمانی ترجمه کرد.

کرونی، افزود: این تلاش‌ها زمینه آشنایی شاعران و مترجمان آلمانی زبان را با ادب فارسی فراهم ساخت و پس از آن تا پایان قرن نوزدهم آثاری از زبان و ادبیات فارسی به آلمانی ترجمه شد و شاعران بزرگ آلمانی زبان تحت تأثیر شعر فارسی قرار گرفتند و آثاری ملهم از آن آفریدند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس، کرونی، اضافه کرد: در این اثر از تاثیرپذیری شاعران و نویسندگانی، چون فلمینگ، پورگشتال، گوته، روکرت، هاینه از ادبیات فارسی سخن رفته و ضمن معرفی آنان نمونه‌ای از اشعار این گروه نیز ترجمه و در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

کرونی، اظهار کرد: محمدحسین ابراهیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ و ادبیات فارسی، این پژوهش را زیر نظرِ علی عبداللهی شاعر، مترجم و پژوهشگر نامدار ادبیات فارسی و آلمانی که در کارنامه فرهنگی و ادبی‌اش بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب ارزشمند در حوزه این زبان‌ها دارد، انجام داده است.

او، گفت: از آنجا که ادبیات امروز در کنار آفرینش‌های خلاقه، نیازمند آثار پژوهشی و تحلیلی به ویژه در زمینه ادبیات تطبیقی است، واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس انتشار این اثر را گامی مهم برای شناخت هرچه بهتر موقعیت ادبیات فارسی نسبت به ادبیات ملل مختلف و کیفیت تولید آثار ادبی می‌داند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس، گفت: انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم زمینه بررسی تأثیر ادبیات فارسی را در مواجهه با سایر زبان‌های ادبیات خیز و اندیشه‌پرور فراهم شود.

کتاب زبان جاودانگی با ویراستاری دکتر آرزو حقیقی، طراحی جلد امیر حسین عبادیان و صفحه‌آرایی محمد کاظم کاظمی  انتشار یافت.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان معرفی کتاب بازار نشر ادبیات فارسی ادبیات فارسی آلمانی زبان زبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، صیانت از زبان و ادبیات فارسی به عنوان میراث فرهنگی و هویت ملی ایرانیان، ضمن اهمیت حفظ و پاسداشت، نیازمند نظارت، کنترل و بکارگیری صحیح است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم