Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه در گفت و گو با مقامات جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر امنیت ایران تاکید کردم، گفت: هیچ مسأله‌ای از طریق آتش، جنگ و خون حل نمی شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به واقعه عاشورا، گفت: واقعه کربلا به ما نشان داد که در کنار شهادت پیام آن فداکاری می‌تواند برای همیشه جاودانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی چهل روز حادثه کربلا را بررسی می‌کنیم همه آنانی که اباعبدالله (ع) و یارانش را به شهادت رساندند با لحن افتخار و غرور سخن می‌گفتند گویی یک کار بزرگ و مهم و درستی انجام داده اند.

وی افزود: روز عاشورا با فریاد فرمانده نفاق آغاز شد که سربازان خود را به عنوان سربازان خدا نام می‌برد و برای کشتن عزیزترین انسان‌ها در روی زمین فرمان می‌داد و وقتی هم امام حسین (ع) را به شهادت رساندند و قاتلان به کوفه رسیدند. شعارشان این بود به ما جایزه بزرگ دهید او را کشتیم. اما خیلی طول نکشید که با بیان حضرت زینب کبری (س)، ام کلثوم، فاطمه بنت حسین، امام سجاد (ع) دیدیم که لحن‌ها و افکار عمومی عوض شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک حکومت و حاکم مستبدی که آن روز بر مردم مسلط بود، شرایط را نه در کوفه و حجاز حتی در مرکز خلافت آن زمان یعنی شام کاملاً عوض کردند. حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید خطاب به او فرمودند که این از عدل توست که زن و بچه و کنیزگان خود را پشت پرده بردی و دختران پیامبر را به عنوان اسیر روبروی مردم قرار دادی؟ این سخن ایشان مجلس را تکان داد. امام سجاد (ع) جمعیت عظیم شام را با خطبه‌ای که ایراد کرد تکان داد و آنان ناچار شدند به مؤذن بگویند اذان بگوید و وقتی مؤذن به نام پیامبر (ص) رسید اما سجاد (ع) گفتند که صبر کن و به یزید یادآور شدند که این نام مقدس جد من است یا تو؟

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 448496

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ارمنستان جمهوری آذربایجان درگیری های ارمنستان و آذربایجان قره باغ آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است،و در دور دور نهایی رقابت ماده محمد حسام مظفری نماینده کشورمان با ثبت حد نصاب ۱:۵۲.۴۰دقیقه در جایگاه پنجم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۵ الی ۸ اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره کهن به میزبانی شهر دبی برگزار می‌شود.

نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

کد خبر 6090383

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها