Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی ترس روزهای کرونایی، رنگ صورت‌اش را مانند کچ سفید می‌کند، به قول خودش ورزش نکند،به صورت حتم از اضافه وزن دق می کند و وزن بالا او را از پا در می‌آورد، البته این نکته پایه علمی ندارد و فقط برداشت خودش از اضافه وزن است.

برای ورزش هیچ باشگاهی نمی‌تواند برود، تنها روی پشت‌بام خانه‌اش حرکت‌های کِششی سبک و اصلاحی ورزشی را انجام می‌دهد و روزهایی که پنجره خانه همسایه‌ها باز باشد، از ورزش روی پشت‌بام نیز منصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از دوستانش مبتلا به بیماری "ام اس" پیش‌رونده است، او را در خوردن نوع غذا بسیار سخت‌گیر کرده است اما هیچ وقت از ورزش کردن طرفه نرفته‌اند و حفظ روحیه خودش و خانواده‌اش مهمترین دلیل برای ورزش کردن است.

هر دوی آنها به دلیل شیوع کرونا از خانه بیرون نمی‌روند، مگر موارد اورژانسی باشد به همین دلیل کمتر با دیگر ارتباط برقرار می‌کنند در این روزها و تمامی حواس‌اش به دریافت برنامه ورزش خانگی بیماران خاص از برخی از سایت‌ خاص ادامه می‌دهند.

بیماران خاص و پیوند اعضا این روزهای کرونایی بیش از هر قشر ورزشکاری نیازمند روحیه هستند و تمام تلاش خانواده آنها حذف روحیه شاداب برای تقویت ایمنی آنهاست.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که توجه ورزش ،حتی فکر کردن به آن یا تماشای آن از تلویزیون برای عده ای نیز جذاب است و این جذابیت باعث روحیه بخشی در برخی از این افراد می‌شود.

ورزشکاران بیماران خاص روحیه حساسی دارند

آذر شاکریان، قهرمان رشته دارت و پیوند اعضا می‌گوید:همیشه عاشق ورزش هستم و از همان دوران کودکی به ورزش علاقه نشان دادم و خودم را در محیط های ورزشی سرگرم با رشته دارت کردم و برای بیماران خاص این رشته را معرفی کردم و اکنون حدود چهار سال در این رشته به طور حرفه  فعالیت می‌کنم.

به گفته وی، از اوایل سال ۸۶ با شرکت در کلاس‌های داوری و مربی‌گری در آبادان توانستم مدرک داوری دارت را بدست بیاورم و در سالهای بعد توانستم در مسابقات بیماران خاص و آزاد مقام‌هایی کسب کنم. 
رییس کمیته و مربی بیماران ام اس شهرستان فرخشهر در ادامه عنوان کرد: ورزشکاران فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا با وجود شرایطی که دارند، از روحیه خاصی برخوردارند و به نوعی هر کدام قهرمان زندگی هستند، ولی مشکلاتی نیز گریبانگر این ورزشکاران بوده است.

به گفته وی، مهمترین مشکلاتی که ورزشکاران بیماران خاص با آن مواجه هستند مشکلات مالی و نبود حمایت‌ از سوی مسوولان و کمبود تجهیزات و کهنه شدن برخی از وسایل باشگاههاست.   

به گفته وی، حدود یک سال و نیم است که خانه دارت در استان ساخته شده و با پنج تخته دارت تمرینات انجام می‌گیرد اما کمبود تخته دارت حرفه‌ای برای ورزشکاران و فضای کم خانه دارت نمونه بازر این مشکلات است.

قهرمان دارت استان در ادامه گفت:این روزها به دلیل مشکل کرونا قادر به تمرین نیستیم و همین شرایط را برای همه ورزشکاران سخت کرده است. 
مربی و سرپرست دارت بیماران خاص و پیوند افزود: در این مدت در مسابقات آنلاین شرکت داشتیم و توانستیم مقام‌های قهرمانی کشوری در گروه بیماران خاص و مسابقات آزاد و کارگری مقام های اول و دوم را بدست بیاوریم و با پشتکار و علاقه‌ای که نسبت به ورزش دارم باعث شد جز نفرات برتر انتخابی تیم ملی شوم و هم‌اکنون مسوولیت مسابقات آنلاین استان در این رشته را بر عهده دارم. 
وی افزود: از مسولان تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای به این ورزش و بیماران خاص داشته باشند و حمایت‌هایی را از این مجموعه ورزشی در دستگاه کار خود قرار دهند.   

تلاش بیماران خاص برای پیگیری فعالیت ورزشی

فعالیت‌های ورزشی برای بیماران خاص بیش از هرچیز یک حرکت فرهنگی است ،تا نگرش غلط با  این عنوان که بیماران خاصی که قادر به انجام فعالیت های ورزشی نیستند، را از بین ببرد.

از طرفی  مشکلاتی که دست به گریبان این بیماران است آنها را از جامعه دور کرده است و از این رو رشته ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا بیشتر از سایر رشته‌های ورزشی نیازمند توجه است.  رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا چهارمحال و بختیاری درباره ظرفیت‌های ورزشی برای بیماران خاص گفت: ورزشکاران بیماران خاص در ۲ بخش آقایان و بانوان در گروه پیوند اعضا، دیالیز، دیابت نوع یک،تالاسمی و هموفیلی تقسیم می‌شوند.

محترم مردانیان دهکردی در گفت و گو با ایرنا افزود: رشته‌های ورزشی مانند تیراندازی،تنیس، دوچرخه‌سواری، دارت، تنیس‌روی میز، اسکواش، فوتسال و بدمینتون،بولینگ ،شنا ،دوومیدانی و شطرنج متخص بیماران خاص است.

وی تصریح کرد:ورزشکاران چه در سطح تیمی و چه انفرادی مدال های مختلفی را کسب کرده‌اند و در سال گذشته بیماران خاص  ورزشکار موفق به کسب مقام اول تیمی توسط گروه بانوان دیابتی شدند.

به گفته وی، علاوه بر آن ورزشکاران بیماری خاص استان در رشته‌های تیراندازی،دارت ،شنا و دوومیدانی موفق به مدال‌های رنگارنگ شدند.

مردانیان ادامه افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته و فعال در این  ۲۵۰ نفر می‌توان برآورد می شود و می توان افراد بیشتری در این زمینه جذب ورزش شوند.

وی خاطر نشان کرد:ورزشکاران این گروه با افراد سالم در تمرینات شرکت دارند ولی در زمان اعزام و مسابقات طبق قوانین فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا با گروه خودشان مسابقه می‌دهند اما با توجه به استعدادهای درخشان و توانایی‌های ورزشکاران در این حوزه ورزشی چند نفر از ورزشکاران رشته تیرانداز و دارت با افراد سالم مسابقه می‌دهند و در  مسابقات آسیایی  و جهانی شرکت کردند و افتخار آفریدند.   مردانیان گفت: کسب کاپ قهرمانی بانوان، کسب مدال طلا در مسابقات تیراندازی، کسب مدال نقره و برنز در مسابقات دارت و کسب ۲ مدال  نقره در مسابقات شنا از دیگر موفقیت‌های ورزشکاران بیماری‌های خاص استان بوده است.

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوندی استان درباره مشکلات این روزهای ورزشکاران گفت: نبود سالن اختصاصی، کمبود تجهیزات ورزشی، نبود زمین ورزشی مناسب برای بعضی از رشته‌ها، کمبود اختصاص مالی با توجه به اینکه اداره ورزش و جوانان نسبت به تعداد ورزشکاران بودجه اختصاص می‌دهد از مهمترین مشکلات ورزشکاران بیماری های خاص در ایام کروناست.

به گفته وی، جذب سخت و دشوار ورزشکاران در این رشته و هزینه‌های بسیار بالای اعزام تیم‌ها از موارد دیگری است که هیات را بیش از سایر رشته‌های ورزشی با مشکلات مالی مواجه کرده است. 
مردانیان در ادامه از برنامه‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان برای این ورزشکاران گفت: این هیات در نظر دارد با رایزنی‌ها و با دستگاه‌های اداری، حداقل یک سالن اختصاصی چند منظوره و یک قطعه زمین برای شروع رشته نوپای پتانگ برای وزشکاران فراهم کند.

وی گفت: از طرفی داشتن چنین سالن و زمینی منوط به همکاری مسولان ورزشی و استانی است و تهیه تجهیزات تخصصی ورزشی برای رشته‌های مدال‌آور در صورت تامین اعتبار از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون و حمایت ۱۰۰درصدی ورزشکاران جهت دریافت بیمه و حمایت از مدال‌آوران ضروری است.

وی در پایان عنوان کرد: از آنجا که ارتقا سلامت جامعه در گرو ورزش است و بخصوص بیماران خاص نیاز بیشتری به سلامت روحی و جسمی دارند و کمک و یاری همه نهادهای دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها،شهرداری‌ها،فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و صنعت بیمه و شرکتهای خصوصی دارد به عنوان حامی ورزش بیماران خاص باشند تا بتوان سالن‌های ورزشی را تجهیز کرد و در مسابقات درخشش بیشتری داشت و بودجه بیشتری جهت رفاه آنان اختصاص داد.

سخت بودن جذب ورزشکاران بیماری خاص به ورزش

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز درباره موانع موجود برای جذب این بیماران به ورزش گفت:شاید بزرگترین عاملی که مانع از جذب این بیماران به ورزش می‌شود کم‌کاری یا همکاری نکردن انجمن‌هاست.

عباس کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: انجمن‌ها همکاری لازم برای جذب بیماران پیوند اعضاء، ام اس،دیابت، تالاسمی ، بیماران خاص را به ورزش فراهم کنند.

به گفته وی، نبود اعتبارات کافی جهت تشویق و حمایت این قشر از دیگر مشکلات این رشته ورزشی برای ورزشکاران است و  نداشتن فضای ورزشی اختصاصی باعث سرخورده شدن ورزشکار بیمار خاص و ترد شدن آنان از ورزش می‌شود. 
این مربی ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا افزود:هدف اصلی فدراسیون علاوه بر سلامت جسمانی ایجاد انگیزه برای رقابت است که  هیات‌های استانی به دنبال ایجاد شادی و نشاط در بین بیماران است.

کریمی در ادامه در رابطه با شرایط برگزاری تمرینات بیماران خاص در دوران کرونا گفت:برخی از رشته‌ها مثل شطرنج را با تمرینات در خانه می‌توان پیگیری کرد، ولی رشته‌های دیگر که امکان فعالیتشان در خانه  وجود ندارد در شرایط کرونا تعطیل شده است. 
وی خاطرنشان کرد: ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به دلیل دیده نشدن نسبت به سایر رشته‌های ورزشی نیازمند حمایت همه جانبه مسولان ورزشی استان است

به گفته وی، لازم است فضای ورزشی و تجهیزات ویژه برای این قشر از بیماران باید شود چرا که تجهیزاتی که برای عموم ورزشکاران در نظر گرفته شده در برخی مواقع پاسخگوی این افراد نمی‌تواند باشد.

وی گفت:همچنین هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا برای این افراد باید اعتبارات ویژه‌ای را در نظر بگیرند و فعالیت‌های ورزشی این قشر در استان به صورت رایگان صورت گیرد. 

به گزارش ایرنا، توجه به ورزشکاران بیماران خاص یکی از مهمترین خواسته‌های این قشر و خانواده آنهاست.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هیات ورزش بیماران خاص و پیوند ورزشکاران بیماران خاص ورزشکاران بیماری رشته های ورزشی برای ورزش رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر

مردم روستای کالدشت بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران مدتهاست از کمبود امکانات رفاهی رنجیده خاطر هستند. جوی آب در این منطقه لایروبی و پاکسازی انجام نمی‌شود و اینکه برخی از مناطق این روستا فاقد جوی آب است همچنین روکش آسفالت فرسوده‌ای دارد. این مشکلات موجب گشت تا اهالی علت را جویا شوند و در پاسخ نبود بودجه کافی دریافت کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟