Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@07:20:27 GMT

تاثیر کمبود آهن روی مرجان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۶۸۵۴

تاثیر کمبود آهن روی مرجان‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مطالعات جدید محققان نشان می دهد که  در پاسخ به تغییرات آب و هوایی، میزان انعطاف پذیری مرجان ها می تواند تا حدودی به میزان کمبود آهن موجود در محیط وایسته باشد.

این تحقیق نشان می دهد که ترکیبی از دمای آب گرم و سطح پایین آهن، جلبک هایی که در سلول های مرجانی زندگی می کنند را به خطر می اندازد و پیشنهاد داد که سطح محدود آهن با گرم شدن آب های اقیانوس کاهش می‌یابد و اثرات تغییرات آب و هوایی را روی مرجان‌ها تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاد لاجانس استاد زیست شناسی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اظهار کرد که مرجان‌ها پایه و اساس یکی از مهمترین اکوسیستم‌های جهان هستند. آنها از مقادیر قابل توجه تنوع زیستی پشتیبانی می‌کنند، از خط ساحلی ما در برابر طوفان محافظت می‌کنند، زیستگاه شیلات را فراهم می‌کند و با ایجاد فرصت‌های گردشگری موجب تقویت اقتصاد می شود.

تغییرات آب و هوایی نه تنها بر مرجان‌ها، بلکه ریز جلبک‌های همزیستی را نیز تحت تاثیر قرار دادند. در این تحقیق، محققان دو جنبه تغییرات آب و هوایی آب‌های گرم و تغییر مقادیر فلزات کمیاب مانند آهن بر جلبک‌ها را بررسی  کردند.

دمای بالا، سطح پایین آهن

پیش از این محققان دریافتند که ریز جلبک‌های فتوسنتزی در سلول‌های مرجانی، که از طریق فتوسنتز تا ۹۰ درصد نیازهای غذایی روزانه مرجان را تأمین می‌کنند، به میزان زیادی آهن نیاز دارند. هانان ریچ نویسنده تحقیق می‌گوید که در این تحقیق آن‌ها دریافتند که محدود بودن آهن موجب کاهش تحمل گرما در دو گونه ریز جلبک شد.

بر اساس این تحقیق که نتایج آن در مجله علمی Phycology منتشر شده، محققان اثرات دمای بالای آب و محدود بودن آهن را در رشد دو گونه ریز جلبک (یک گونه در آب های گرمسیری و دیگری از مناطق معتدل) کشت شده در آزمایشگاه بررسی کردند. هر دو گونه در دمای بالا و آهن محدود، در مقایسه با دمای متوسط ‌و سطح طبیعی آهن، رشد ضعیفی داشتند.

میزان محدود آهن، رشد محدود مرجان

میزان محدود آهن در دماهای بالا، هم توانایی فتوسنتز جلبک‌ها را به خطر می‌ندازد و هم کارایی آن‌ها را کم می کند. در این شرایط محققان معتقدند که رشد تحت تاثیر این شرایط کاهش میابد. علاوه بر آن، دمای گرم‌تر بر مقادیر نسبی فلزات کمیاب در جلبک‌ها موثر است که به عنوان پروفیل‌های فلزی آن ها شناخته می‌شوند.

همان طور که لاجانس اظهار کرد، نتایج نشان می‌دهد که پروفیل‌های فلزی کمیاب می‌توانند معیاری برای ارزیابی حساسیت یا تحمل گرما در بین گونه‌های همزیست باشند. علاوه بر این، دستیابی به غلظت‌های بالاتر فلزات کمیاب ممکن است تحمل تنش حرارتی مرجان را بهبود بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075495 برچسب‌ها مرجان دریاها کمبود آهن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرجان دریاها کمبود آهن تغییرات آب و هوایی ریز جلبک مرجان ها جلبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من فکر می‌کنم رژیم صهیونیستی متوجه شد که جنگ با ایران با هر کشور دیگری فرق دارد و موشک‌ها و پهباد‌های ایران بر فراز شهر‌های اسراییل حرکت می‌کنند. متوجه شدند ایران کشوری است که می‌تواند از خودش دفاع کند. شاید این پیام بتواند ذره‌ای عقلانیت را به مسئولین رژیم صهیونیستی برگرداند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: اگر به خانه ما حمله بشود و پول کمی هم در حساب بانکیمان داشته باشیم، باز هم از خودمان دفاع خواهیم کرد. حال وقتی به کشورمان حمله شده، حتی اگر مشکلات اقتصادی فراوانی هم داشته باشیم باید دفاع کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: پیشینه و سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عقل، وجدان و شعور ندارند. اگر اینگونه نبودند ۳۰ هزار مردم بی پناه غزه را نمی‎کشتند و ۱۰ هزار نفر زیر آوار و هزاران نفر آواره نبودند. سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عقل، شعور و وجدان لازم را ندارند.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: ما در استراتژی‌های نظامی می‌گوییم بازدارندگی بر پایه فرض عقلانیت است. یعنی طرف مقابل بر پایه عقلانیت تصمیم می‌گیرد و می‌داند در این جنگ چه رخ خواهد داد. ولی رژیم صهیونیتی هیچ پایه عقلانی در رفتارش ندارد و هیچ پایه انسانی را دنبال نمی ۴ کند. ما این آمادگی را داریم که هر رفتاری را از طرف اسرائیل پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم رژیم صهیونیستی متوجه شد که جنگ با ایران با هر کشور دیگری فرق دارد و موشک‌ها و پهباد‌های ایران بر فراز شهر‌های اسراییل حرکت می‌کنند. متوجه شدند ایران کشوری است که می‌تواند از خودش دفاع کند. شاید این پیام بتواند ذره‌ای عقلانیت را به مسئولین رژیم صهیونیستی برگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص برخورد آمریکا به حمله ایران اظهار کرد: من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها رفتار سابق خود را ادامه می‌دهند. تحریم‌ها و فشار‌ها آمریکا ادامه خواهد داشت. رفتار آمریکایی‌ها عجیب نیست، برای ما و جهان هم این رفتار‌ها عجیب نیست. آمریکایی‌ها تا این حد از اسراییل جنایتکار حمایت می‎کنند و جهان هم در حیرت این رفتار است.

وی در نهایت گفت: شورای امنیت باید بیش از ۶۰ سال ظلم، تجاوز و کشتار را در سابقه اسراییلی‌ها ببیند. یک کتاب را نباید از نیمه آن شروع به خواندن کرد. از ابتدای آن باید خواند تا ببینیم قاتل و جنایتکار کیست؟ اسراییل به تمام کشور‌های منطقه زور می‌گوید و حتی به ساکنین اصلی فلسطین. ما سال‌ها حمله مستقیم به اسراییل نداشتیم، اما آن‌ها بار‌ها حمله کردند؛ دانشمندان و فرماندهان سپاه قدس ما را ترور کردند. ما بعد از این همه تحمل یک بار پاسخ محدود دادیم. قدرت ایران خیلی فراتر از چیزی بود که به نمایش گذاشت. فقط خواستیم هشداری بدهیم.

دیگر خبرها

  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود