Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:42:21 GMT

مصرف دخانیات یکی از عوامل تشدید کننده کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۶۸۶۱

مصرف دخانیات یکی از عوامل تشدید کننده کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران با بررسی یافته های علمی متعدد به این سئوال که آیا نیکوتین اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا دارد؟ پاسخ دادند.

دخانیات سالانه بیش از ۸ میلیون نفر را در جهان می کشد. استعمال دخانیات یک عامل خطرناک شناخته شده در بسیاری از عفونت های تنفسی است و شدت بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد متفاوتی در مورد نقش نیکوتین سیگار و دخانیات در عفونت کووید ۱۹ و نتایج مرتبط با آن وجود دارد. حال سوال این است که آیا نیکوتین اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا دارد؟

کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که در درجه اول به ریه ها حمله می کند. استعمال دخانیات باعث اختلال در عملکرد ریه می شود و بدن را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و سایر بیماری ها دچار مشکل می کند.

دخانیات همچنین یک عامل خطر عمده برای بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری تنفسی و دیابت است.

بنابراین استعمال دخانیات، افراد را در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ و مرگ قرار می دهد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها و سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه آموزش به مردم درباره چگونگی کاهش خطر عوارض جدی ناشی از کووید ۱۹ تلاش می کنند. محققان این مرکز بیان می کنند که نه تنها نیکوتین باعث محافظت افراد در برابر بیماری کووید ۱۹ نمی شود بلکه ترک سیگار و دخانیات یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تاکید می کنند که دخانیات نه تنها باعث محافظت نمی شود، بلکه یکی از عوامل تشدید کننده بیماری کووید-۱۹ است.

کد خبر 5042446

منبع: مهر

کلیدواژه: دخانیات ویروس کرونا بیماری های تنفسی تحقیقات علمی ویروس کرونا فناوری فضایی تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل شرکت دانش بنیان واکسن کرونا فیس بوک ایستگاه فضایی بین المللی صندوق نوآوری و شکوفایی آمازون ماهواره امنیت اطلاعات استارت آپ بیماری کووید ۱۹ بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید عباسی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌ زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم این استان انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

وی صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می‌توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

کد خبر 6087209

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است