Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نشست مشترک حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و ناصر حمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار و زمینه های همکاری علمی و پژوهشی دو جانبه بررسی شد.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان ضمن تبریک انتصاب ایشان به مهمترین زمینه های همکاری مشترک اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ایجاد شناخت و آشنایی دانشجویان با مباحث و مفاهیم محیط زیست و با توجه به ابلاغیه وزارت علوم مبنی بر ارائه درس« شناخت محیط زیست» به عنوان درس الزامی عمومی برای تمامی رشته ها خواستار ارائه درس "شناخت محیط زیست» از ترم بعد برای تمامی رشته های کاردانی و کارشناسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت حضور اساتید و دانشجویان در عرصه های مختلف مطالعاتی زیست محیطی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین آمادگی کامل خود را جهت فراهم آوردن شرایط استفاده از فرصت های مطالعاتی فراهم نموده از طریق تعریف طرح ها و پروژه های پژوهشی و ایجاد ارتباط دانشگاه با عرصه های محیط زیست طبیعی و انسانی و صنایع را اعلام می دارد.
عباس نژاد به موضوع ایجاد ظرفیت جهت راه اندازی کانون های دانشجویی زیست محیطی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرده و آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست را در جهت حمایت از این کانون ها اعلام نمود.
در ادامه ناصرحمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن استقبال از همکاری های مشترک بین دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست بر لزوم راه اندازی واحد تحقیقات محیط زیست در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با ایجاد این مرکز طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در قالب فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان پیگیری و به اجرا گذاشته می شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نشریات در حال انتشار در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بر لزوم راه اندازی یک نشریه مشترک و انعقاد تفاهمنامه دو جانبه در جهت تدوین فعالیت های علمی و پژوهشی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کل حفاظت محیط زیست استان اداره کل حفاظت محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی