Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:28:58 GMT

۲۰سال سند شناسی توسط«محسن جعفری مذهب»

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۶۹۶۳

۲۰سال سند شناسی توسط«محسن جعفری مذهب»

۱۶مهر ماه سومین سالگرد درگذشت محسن جعفری مذهب، پژوهشگر، مورخ و ایران شناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،«محسن جعفری مذهب» در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شهر رشت متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به پایان برد و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۱۳۶۸ لیسانس تاریخ گرفت و در سال ۱۳۷۳ مدرک کارشناسی ارشد در رشته تاریخ را از دانشگاه مشهد اخذ کرد و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا، وارد دانشگاه شهید بهشتی شد و دکترای تاریخ خود را در سال ۱۳۸۵ از آن دانشگاه دریافت کرد.

 

وی با دایرة المعارف بزرگ اسلامی دانشنامه جهان اسلام، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهشی میراث مکتوب، موسسه تاریخ معاصر ایران و صدا و سیما نیز همکاری داشت.

 

جعفری مذهب بیش از ۲۰ سال با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان عضو هیئت علمی همکاری مستمر داشت و در برگزاری کنفرانس ها و همایش های داخلی و خارجی در حوزه های ایران شناسی، فعالیت های بسیار موثری انجام داد.

 

عرصه تخصصی پژوهشی جعفری مذهب، در تاریخ عصر مغولان و تیموریان آسیای مرکزی بود ولی وی به‌جز شناخت نسخه های خطی دوره یاد شده، یک سکه شناس متبحر بود و مقالات و تالیفاتی در این راستا از وی به یادگار مانده است.

 

از وی مقالاتی در نشریات؛ گیله وا، گیلان ما، فرهنگ گیلان، ره آورد گیل و دیلمان باقی مانده است. محسن جعفری مذهب ، ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۶ درسن ۶۰سالگی پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری تومور مغزی، زندگی را بدرود گفت.

پایان پیام/595

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن جعفری مذهب محسن جعفری مذهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس