Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مظاهر خیرخواهان صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان با امام جمعه دامغان، ضمن معرفی دانشکده، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های آموزشی، علمی و.... آن ارائه کرد.

او با اشاره به تأسیس این دانشکده در سال 1380 گفت: هم‌اکنون این مجموعه در رشته‌های مهندسی تکنولوژی تأسیسات حرارتی و برودتی، مهندسی ماشین‌های کشاورزی، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.تی گرایش مدیریت آی.سی.تی، کاردانی نصب و تعمیر آسانسور و پله‌برقی، کاردانی مکانیک تأسیسات تهویه، کاردانی فناوری تولیدات باغی، کاردانی جوشکاری، کاردانی فناوری پرورش دام، کاردانی پرورش طیور، مکانیک ماشین‌های کشاورزی و کاردانی تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر در حال ارائه خدمت به جوانان این مرزوبوم است.

او گفت: آموزش‌های مهارتی امروزه نقش مهم و ارزشمندی در ایجاد فرصت‌های شغلی دارد؛ چراکه این آموزش‌ها علاج بیکاری و همتی اثربخش برای رسیدن به شغل است.

سرپرست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان افزود: این نوع آموزش‌ها در هریک از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برای مهارت‌آموزان فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

خیرخواهان ادامه داد: کلید اشتغال، مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی بوده و این امر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاملاً ملموس و قابل رؤیت است.

امام جمعه دامغان هم ضمن معرفی اجمالی شهرستان دامغان، با استقبال از فعالیت‌های دانشکده در امر مهارت‌آموزی و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در توسعه آینده کشور به‌خصوص در بخش تولید و اشتغال، آمادگی خود را در راستای ارتقای هر چه بیشتر در رشد و بالندگی دانشکده کشاورزی پسران امیرآباد دامغان اعلام کرد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تنها دانشگاه دولتی مهارتی استان بوده که تحصیل در این دانشگاه رایگان است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان دارای چهار دانشکده که دو دانشکده در سمنان و دو دانشکده در شهرستان‌های شاهرود و امیرآباد دامغان است و در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیأت علمی و استاد حق‌التدریس خدمت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/74003/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آموزش های مهارتی دانشکده کشاورزی دانشگاه فنی و حرفه ای امیرآباد دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای