Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکت ها/ داده‌ها و گزارش‌های بینش از دل ۱۰ سال فعالیت بازار برآمده است. فعالیت ۱۰۰ هزار برنامه و بازی و داده‌های رفتار بینش از ۴۱ میلیون کاربر فعال بر اساس سنجه‌های متفاوتی مانند نصب فعال و هزینه‌ی نصب، بررسی و محاسبه شده است؛ داده‌های دریافت شده از این سنجه‌ها، بینش بازار را شکل می‌دهد.

 مهدی ناصری، تحلیل‌گر داده‌های کسب‌وکار در کافه بازار با اشاره به این موضوع که از سال ۱۳۹۴ کافه‌بازار بیش از ۲۴ گزارش مختلف فصلی، سالانه و موردی با هدف اشتراک‌گذاری داده‌ها باعث نفع بردن جامعه شده است، تاکید ‌می‌کند: «این سایت از داده‌های واقعی بازار که ماهیانه به‌روز می‌شود، شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داده‌ها با در نظر گرفتن سنجه‌های گوناگون در دسته‌های متنوع بازی و برنامه استخراج و محاسبه می‌شوند.»

ناصری در خصوص گزارش‌های بینش بازار اینگونه توضیح می‌دهد : «بخشی از بینش به گزارش‌هایی اختصاص پیدا خواهد کرد که به صورت موردی و با توجه به شرایط صنعت برنامه‌های موبایلی، تغییرات، افت و خیز یا گزیده کردن یک موضع خاص، تدوین می‌شود.»

به گفته تحلیل‌گر داده‌های کسب‌وکار کافه بازار، رویکرد اصلی تیم کافه‌بازار این است که به مخاطب بینش کافی برای تصمیم‌گیری بدهد. او در این خصوص  تاکید می‌کند: «ما به جای انتشار آمار، سنجه یا متریک منتشر می‌کنیم. شناخت حوزه‌های مختلف و بنچمارک‌های مختلف کمک می‌کند تا برنامه‌نویس یا بازی‌‌ساز تحلیل درستی از اتفاقاتی که در صنعت می‌افتد داشته باشد.»

ناصری با تاکید بر اینکه بینش بازار قرار نیست یک مرجع اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی صرف باشد بلکه قرار است یک منبع insightful باشد ادامه می‌دهد: «بینش مجموعه‌ای متشکل از سنجه‌ها، بنچمارک‌ها، مقایسه‌ها، روند‌ها و تحلیل است.»

ناصری در خصوص عملکرد سایت بینش بازار نیز  می‌گوید: «بینش چندین بخش دارد. در دو سنجه‌ها و سنجه‌های عمومی فعالان صنعت می‌توانند براساس شاخص‌های متنوعی از روندهای مرتبط با صنعت مطلع شوند. در این بخش 30 سنجه وجود دارد و این تعداد با توجه به بازخوردها احتمال دارد افزایش پیدا کند.»

به گفته ناصری در بخش دسته سایت بینش بازار، علاقه‌مندان شاخص‌های کلی متعلق به آن دسته را مشاهده می‌کنند. در بخش گزارش‌ها، تاریخچه‌ای از گزارش‌هایی که کافه بازار منتشر کرده وجود دارد.

در ادامه صحبت‌های مهدی ناصری تحلیلگر کافه بازار، علیرضا اشکان، مدیر بازاریابی بازار، در مورد مخاطبین این سایت می‌گوید: « مخاطبان ما افرادی هستند که درگیر خود کسب‌وکار هستند. مانند برنامه‌نویسان که باید سنجه‌هایی مثل مدل گوشی، لوکیشن و غیره به بهره‌وری بهتر برنامه‌نویس کمک خواهد کرد.»

 به اعتقاد اشکان، مدیران شرکت‌ها و مدیران محصولات با سنجه‌های دیگری مانند میزان خرید‌ها، علاقه‌ و انتخاب کاربران، سهم درآمد بازی‌های و برنامه‌ها می‌توانند تصمیمات آینده خود را در شرایط بهتری بگیرند.

محمد زهتابی، مدیرعامل شرکت پاییزان، سخنران مهمان این رویداد آنلاین در خصوص تصمیمات داده‌محور توسط مدیران محصول و سازندگان محصول ارائه داد. به گفته او مدیران وقتی به داده توجه می‌کنند که آن داده باعث برندسازی شود.. او در این خصوص توضیح می‌دهد: «ما وقتی از داده‌ها استفاده می‌کنیم که ثابت کننده عقیده و فرضیه خودمان باشد. ما از داده به دنبال راهکار نیستیم بلکه به دنبال علت هستیم.»

زهتابی معتقد است اولین اصل در استفاده از داده شک داشتن است. کسی که خیلی قاطع حرف می‌زند و به صحبت‌ها و افکارش شک نمی‌کند نمی‌تواند از داده استفاده درستی داشته باشد. او در خصوص اهمیت استفاده از داده‌ها می‌گوید: «ما برای استفاده از داده باید زیرساخت‌های خود را تغییر دهیم. جمع‌آوری داده، مانیتور داده و استفاده از داده نیازمند هزینه در بخش زیرساخت است.»

شایان ذکر است، طبق شرایط اعلام شده از سوی بازار، استفاده از داده‌های بینش رایگان است و استفاده کنندگان از آن نمی‌توانند با ارائه آن داده‌ها برای خود درآمدی کسب کنند. از سویی تاکید شده است که بینش در تعریف سنجه‌ها، تجمیع و خلاصه سازی داده‌ها، حریم خصوصی برنامه‌ها و کاربران را رعایت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کافه بازار رونمایی استفاده از داده کافه بازار داده ها برنامه ها گزارش ها سنجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با نزدیک به ۲۵۰ اثر حضور پیدا خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ کتاب چاپ اولی داریم و از همین ۱۴ کتاب، تعداد ۵ اثر در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مخاطبان ۴۰ کتاب تجدید چاپ داریم که تلاش کردیم به نمایشگاه کتاب تهران برسد.

محمدخانی با بیان اینکه بخشی از کتاب های ما مرتبط با موضوع فلسطین و ضدصهیونیسم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و غزه، دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۱۰ جشن امضا برای ۱۰ کتاب انتشارات روایت فتح برگزار خواهیم کرد افزود: ۴ برنامه رونمایی و تبیین، یک برنامه رونمایی کتاب‌های صوتی ۷جلدی «زندگی»، افتتاحیه دوره دوم آموزشی محققین و نویسندگان با عنوان «دامون»، ویژه برنامه کتاب‌های شهدای فاطمیون در سالروز تاسیس لشگر فاطمیون در روز ۲۰ اردیبهشت از جمله برنامه های انتشارات روایت فتح در ایام نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کتاب غرفه انتشارات روایت فتح هر روز به یکی از شهدا اختصاص دارد که برای آن شهید و کتاب هایی که از آن شهید داریم برنامه های متنوعی از قبیل تخفیف ویژه، مسابقات مختلف تدارک دیدیم که انشاالله در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229634 برچسب‌ها کتابخوانی فلسطین

دیگر خبرها

  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود