Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@17:38:07 GMT

طبع، خواص، مضرات و مُصلح خردل در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۷۲۸۰

طبع، خواص، مضرات و مُصلح خردل در ویکی آنا

خردل در جهان به‌عنوان طعم‌دهنده و نگهدارنده‌ در غذاهای مختلف به‌کار می‌رود. 

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، این گیاه دارای برگ بوده و گل‌های آن زرد رنگ است و بوی نسبتاً مطبوعی دارد.

بخش‌های مختلف گیاه خردل خوراکی است و مواد مغذی بسیاری دارند.

دانه‌ی خردل سرشار از مواد معدنی‌ای مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانه‌ی خردل محتوی ویتامین A و فولات است.

برگ‌های گیاه خردل سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم هستند. همچنین برگ خردل محتوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین‌ A، ویتامین K، ویتامین C و فولات است.

در پزشکی از خردل به دو صورت استفاده می‌شود: خردل سفید و خردل سیاه. خردل سیاه به صورت دانه و خردل سفید به صورت آرد استفاده می‌شود.

معمولاً مردم خردل را به صورت سس استفاده می‌کنند که ترکیبی از دانه کوبیده‌ی خردل سفید و سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل است.


خواص و مضرات خردل

برگ‌های خردل به لطف وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی و مقدار زیاد فیبرشان می‌توانند در سم‌زدایی بدن مؤثر باشند. برگ‌ خردل در کاهش عوارض یائسگی مؤثر است. گرمی و خشکی آن بسیار زیاد است و می‌تواند به عنوان یک داروی بسیار قوی عمل کند. خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. روغن خردل یکی از بهترین روغن‌ها برای کمک به سلامت قلب است.

درماتوفیتوز (کچلی یا قارچ پوستی) یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان است که به‌وسیله‌ی قارچ‌هایی به‌نام «درماتوفیت» ایجاد می‌شود. دانه‌ی خردل با خواص ضدباکتری‌اش، می‌تواند به درمان زخم‌های ناشی از درماتوفیتوز کمک کند. ضمادهای تهیه‌شده از دانه‌ی خردل در درمان دردها و درمان اسپاسم (گرفتگی‌ عضلات) مؤثرند. دانه‌ی خردل به درمان سرماخوردگی و درمان مشکلات سینوس کمک می‌کند. خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می‌دهد. خردل ضد یبوست است. برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند. پسوریازیس نوعی اختلال خودایمنیِ التهابیِ مزمنِ پوست است. دانه‌ی خردل در درمان این بیماری مؤثر است. خردل در صورت استفاده صحیح خواص زیادی دارد و در صورت استفاده نابجا سمی بوده و عوارض بسیار بدی بر بدن دارد. جویدن آن بلغم دهان را از بین می‌برد، به درمان بیماری‌های دهان و دندان کمک می‌کند. با عسل مقوی قوای جنسی است و سرفه خلطی ناشی از بلغم را بهبود می‌بخشد. خوردن آن به همراه غذا باعث هضم بهتر غذا و گرم کردن معده می‌شود. درد کبد سرد را تسکین می‌دهد و سبب تقویت معده سرد و کبد سرد می‌شود. مالیدن تخم خشک شده خردل به چشم برای بیماری‌های چشم مفید است. خردل را به تنهایی نمی‎توان مصرف کرد و می‌بایست به همراه غذا و یا یکی از مصلحاتش مصرف شود.

تحلیل برنده رطوبت‌های معده و مغز است. در تمامی بیماری‌های سرد مغز و آن‌هایی که ناشی از ریح (باد) در آن باشد مفید است. سبب رفع نزله‎‌های سرد می‌شود. بازکننده انسدادها و گرفتگی‌ها (در عروق، بافت کبد، مغز و …) است. از طریق ادرار فضولات را از بدن خارج می‌کند.  زیاده روی در مصرف خردل سبب تغییر میزان مخاط و رطوبت بدن، ریزش مستمر آب از دهان و بینی، التهاب معده و سیستم گوارشی، اختلالات آلرژیک، تهوع و استفراغ و عطش و آسیب رسی به کلیه و کبد می‌شود. مصرف خردل برای کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به ناراحتی‎های گوارشی، افراد با سابقه سنگ صفرا یا سنگ کلیه، افراد مبات به حساسیت‎های پوستی و افراد گرم مزاج (سبب تشنگی در این افراد می‌گردد) مضر است و توصیه نمی‌گردد.

 

طبع خردل چیست؟

مزاج خردل گرم و خشک است.


مصلح خردل چیست؟

کاسنی، سرکه، بادام شیرین درختی یا روغن آن مصلح و بهبوددهنده خواص و مزاج خردل هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانه ی خردل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها