Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ده‌ها میلیون آمریکایی از جمله 14 میلیون کودک به علت ادامه دار شدن بحران بیکاری بدنبال گسترش همه گیری کرونا هر روز سر گرسنه زمین می‌گذارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه سی ان ان، ده‌ها میلیون آمریکایی از جمله 14 میلیون کودک به علت ادامه دار شدن بحران بیکاری بدنبال گسترش همه گیری کرونا هر روز سر گرسنه زمین می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحران همه گیری ویروس کرونا بر جان و مال میلیون‌ها آمریکا مسلط شده و شمار بیمارانی که همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دارو‌های آزمایشی و با کیفیت دریافت می‌کنند چندان پرشمار نیستند.
آمریکایی‌ها به شکلی روزافزون کارشان را از دست می‌دهند و برای سیر کردن شکم خود و خانواده هاشان به نهاد‌های خیریه‌ی تهیه و توزیع مواد غذایی رو می‌آورند. برخی نیز حتی خانه هاشان را از دست می‌دهند و به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.
خبرنگار سی ان ان در ساوث لیک سیتی پس از دیدار با خانواده‌هایی که از نزدیک با پیامد‌های مالی بحران همه گیری ویروس کرونا روبرو شده اند گفت: «سیاست در سطح ملی با این خانواده‌ها هیچ گونه رفاقتی ندارد و آنان هستند که پیامد‌های شکست و ناکامی سیاست و سیاستگذاری آمریکایی را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند. بر همین اساس، آمار‌ها نشان می‌دهد 14 میلیون کودک در آمریکا همیشه و هر روز گرسنه می‌مانند. این رقم در مقایسه با آمار و ارقامی که پیش از بحران همه گیری ویروس کرونا وجود داشت تا پنج برابر افزایش یافته است. چرا و چگونه چنین رویدادی در ثروتمندترین کشور دنیا اتفاق می‌افتد.»
خانم رُز رودریگز، مادری تنهاست که با سه دخترش در ساوث لیک سیتی زندگی می‌کند. دو دختر سه و 12 ساله‌ی او در یک رختخواب استراحت می‌کنند و دختر 13 سااله‌ی او روی کاناپه می‌خوابد. صبحانه‌ی بچه‌ها باقیمانده‌ی غذایی است که از روز گذشته به جا مانده است. پس از گسترش همه گیری ویروس کرونا همه چیز برای این خانواده تغییر کرد. رودریگز پیش از گسترش همه گیری شغلی تمام وقت در فرودگاه داشت و هر ساعت بیش از 20 دلار حقوق می‌گرفت. او از جمله افرادی است که با مرخصی اجباری خانه نشین شده اند.
رُز رودریگز گفت: «فکر می‌کردم همه چیز به خوبی پیش برود و بتوانم با پس اندازی که داشتم این دوره‌ی بیکاری را پشت سر بگذارم و دوباره سر کارم باز می‌گردم، اما اینگونه نشد.» وی گفت به ویژه برای تامین غذا مشکل دارند و هر وقت چیزی برای خوردن باشد می‌خورند و بیشتر وقت‌ها هم گرسنگی می‌کشند. مواد غذایی که استفاده می‌کنند نیز سالم نیست.
رودریگز پس از ادامه دار شدن بیکاری بیش از 50 درخواست شغل پر کرده و 30 مرتبه برای مصاحبه و آشنایی با شغل مراجعه کرده، اما هیچ یک از درخواست‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. درخواست او برای دریافت بیمه بیکاری نیز در نظام پر ترافیک حقوقی کالیفرنیا متوقف مانده است. بیش از یک میلیون درخواست در صف رسیدگی قرار دارند. خودرواش را به علت ناتوانی در پرداخت اقساط ماهیانه از دست داده و چند ماه نیز اجاره خانه پرداخت نکرده است. خانواده‌ی رودریگز هم اکنون غذای روزانه‌ی خود را از سازمان خیریه‌ی «ارتش رستگاری» دریافت می‌کنند.
نهاد‌های خیریه‌ی تامین کننده‌ی غذا برای افراد بی خانمان و نیازمندان هر روز با صف‌های طولانی تری روبرو می‌شوند. بیکاری بی سابقه در آمریکا خانوار‌های کارگری و طبقه‌ی متوسط را نابود می‌کند. نهاد خیریه ارتش رستگاری در لس آنجلس می‌گوید شمار افرادی که برای دریافت غذا مراجعه می‌کنند در مقایسه با سال گذشته بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
مورتیمر جونز، مسئول مرکز سایمون ارتش رستگاری گفت: «افزایش شمار افرادی که برای دریافت غذا می‌آیند به یکی دو هفته خلاصه نمی‌شود؛ ماه هاست که با این وضعیت روبرو هستیم؛ و با وجودی که داریم تمام تلاش مان را به کار می‌گیریم، اما این را هم می‌دانیم که ادامه‌ی چنین شرایطی امکان پذیر نیست، زیرا با منابع محدودی که در اختیار داریم دیگر کاری از دست مان ساخته نیست.»
خانواده‌ی رودریگز پس از دریافت آخرین سهمیه شان از خیریه تا چند روز غذا برای خوردن دارند، اما شادی کودک سه ساله‌ی خانواده چندان دوام نخواهد داشت زیرا شمارش معکوس برای دریافت سهمیه‌ی آتی آغاز شده است.
رُز رودریگز گفت: «فرزندان من نباید نگران این باشند که فردا چیزی برای خوردن دارند یا خیر. نباید نگران این باشند که آیا مادرمان دوباره غذا خواهد آورد یا مادر چیزی خورده است. نباید نگران این چیز‌ها باشند. آن‌ها باید فقط نگران درس و مدرسه و آینده‌ی خودشان باشند. این وضعیت غذاب آور است.»
بحران گرسنگی در میان خانوار‌های سیاهپوست و آن‌ها که تبارشان به آمریکای لاتین باز می‌گردد شدیدتر است و 25 تا 30 درصد همین خانوار‌ها با مشکل تغذیه مناسب روبرو هستند؛ و آخرین نکته اینکه نهاد خیریه‌ی ارتش رستگاری می‌گوید هنگامی که محصولات غذایی تازه توزیع می‌کنند صفی طولانی دور تا دور ساختمان شان تشکیل می‌شود و تا خیابان منتهی به ساختمان امتداد پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کودک آمریکایی همه گیری ویروس کرونا گسترش همه گیری ارتش رستگاری برای دریافت خیریه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد