Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانال مطالعات عراق به نقل از النخیل الإخباریة، عتبه مقدس حسینی و عباسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های بی‌وقفه سازمانی و امنیتی تمام نهادهای ذی‌ربط هر ساله تداوم دارد تا مراسم اربعین به بهترین شکل برگزار شود.

در این بیانیه آمده است: عرف برگزاری مراسم عزای حسینی در عراق به این صورت است که در ۱۰ روز آغازین ماه محرم الحرام در تمام شهرها و استان‌های کشور عزای حسینی بر پا می‌شود اما مراسم اربعین به استان کربلا اختصاص دارد تا پذیرای موکب‌ها از مناطق مختلف کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایره آیین‌ها، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام از ابتدای تاسیس تلاش کرده تا مراسم حسینی همواره به بهترین نحو برگزار شود که از جمله فعالیت‌های این نهاد می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

۱. سازمانی: از طریق ثبت‌نام موکب‌های عزاداری خدمات‌رسان جدید که هر ساله تعداد آن رو به افزایش است. این امر پس از ارائه کارت شناسایی به بانیان و اعضای تمام موکب‌ها امکان‌پذیر است تا موکب‌های تمام استان‌ها در روزهای زیارت اربعین بتوانند وارد استان کربلا شوند.

۲. امنیتی: از طریق اقدامات تایید مدارک با همکاری دستگاه‌های امنیتی دولتی؛ بدین ترتیب هویت تمام موکب‌ها و نیازهای آنها برای خدمت رسانی به زائران در ورودی‌های استان کربلا مشخص می‌شود.

در ادامه بیانیه گفته شده است: تعهداتی که بانی موکب به دایره آیین‌ها و موکب‌ها می‌دهد مشخص کننده هویت افراد شرکت کننده در مراسم عزاداری یا بخش خدمت‌رسانی به زائران خواهد بود. همچنین برای محافظت از جان عزاداران و زائران هر یک از موکب‌های ثبت شده طبق برنامه وارد بین‌الحرمین می‌شوند.

بنابراین اگر نام موکبی ثبت نشده باشد نمی‌تواند در جدول روزانه عزاداری جایی داشته باشد، زیرا هنوز اقدامات قانونی که تضمین کننده سلامت جان عزاداران و زائران است را انجام نداده و از این رو اجازه ورود ندارد. اما موکب‌های ثبت شده اجازه ورود بدون تفتیش بدنی را دارند.

لذا اگر نام موکبی ثبت نشده باشد و برای ورود به جدول عزاداری اصرار ورزد، این به مثابه نادیده گرفتن حقوق موکب‌های ثبت شده، دایره آیین‌ها و مراسم اربعین است.

آنچه امروز برای یکی از موکب‌های ذی‌قار رخ داد نتیجه عدم ثبت نام موکب برای ورود به منطقه عزاداری بود. از سوی دیگر همچنین این افراد به عنوان زیر مجموعه استان خود برای ورود به منطقه عزاداری اقدام نکردند.

زمانی که توضیحات لازم در خصوص موارد فوق به آنان ارائه و تأکید شد که این اقدامات برای محافظت از ایشان و سایر زائران است، از پیروی از آن سر باز زدند و سعی داشتند با تکیه بر زور وارد منطقه عزاداری شوند.

از آنجا که این اقدام امنیت زائران و عزاداران را به خطر می‌انداخت و مناسب با عزای سید الشهداء (ع) نبود، نیروهای امنیتی برای مقابله با آنان دست به کار شدند.

این دست اقدامات امنیتی برای همگان یکسان است. به علاوه شعارهایی که در موکب‌ها سر داده می‌شود به دایره آیین‌ها ارتباطی ندارد؛ به شرط آنکه موکب به ضوابط و تعهدات خود با دایره آیین‌ها پایبند باشد. هرگونه اطلاعاتی غیر از این نادرست و نیازمند تایید است.

کد خبر 5042410

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق اربعین حسینی کربلای معلی عتبه حسینی ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مناقشه قره باغ فلسطین عربستان سعودی ارمنستان لبنان جمهوری آذربایجان جو بایدن ترکیه دایره آیین ها نام موکب موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند