Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعران آیینی کشور همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در برنامه «دیدار ماه» تازه‌ترین سروده‌های خود را تقدیم امام حسین(ع) خواهند کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «دیدار ماه» برنامه‌ای است برای عاشقانی که شوق زیارت کربلا به دل دارند، اما اربعین امسال نمی‌توانند به زیارت حرم ماه بروند. در این برنامه، شاعران آیینی از شهرهای مختلف کشور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گردهم می‌آیند تا اشعار کربلایی خود را نثار سالار شهیدان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه در حالی پخش می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ پروتکل‌های بهداشتی، زیارت اربعین برای بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) مقدور و ممکن نیست. شاعران آیینی که هر ساله سروده‌های خود را در مسیر رسیدن به کربلا تقدیم امام حسین (ع) می‌کردند، امسال با توجه به شرایط موجود، اشعار عاشورایی خود را در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تقدیم آستان ایشان می‌کنند؛ چرا که روایت شده هر که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند، گویی امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است.

در این برنامه که محمود حبیبی کسبی اجرای این برنامه را برعهده دارد و شاعران آیینی از استان‌های اصفهان، سمنان، مازندران، همدان، کاشان، قم و تهران حضور دارند و اشعاری را درباره حماسه کربلا و اربعین سالار شهیدان می‌خوانند.

مهدی جهاندار، حسن یعقوبی، مریم رزاقی، مهدی طراوتی توانا، حسنا محمدزاده، محمد غفاری، ناصر فیض، فاطمه نانی‌زاد، عباس براتی‌پور،مصطفی محدثی خراسانی، سید اکبر میرجعفری، محمد سرور رجایی، سید حسین متولیان و محمدسعید میرزایی شاعرانی هستند که در برنامه «دیدار ماه» شعرخوانی می‌کنند.

زیارت اربعین شاعران/ «ما ملت امام حسینیم، والسلام»

برنامه «دیدار ماه»، ساعت 10:30 صبح اربعین (هفدهم مهرماه) از شبکه 4 پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالعظیم حسنی موکب تسنیم اربعین اربعین امام حسین ع شعر آیینی شاعر آیینی عبدالعظیم حسنی موکب تسنیم اربعین اربعین امام حسین ع شعر آیینی حضرت عبدالعظیم شاعران آیینی امام حسین دیدار ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت