Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@19:30:07 GMT

بایدن: وضعیت ما خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۷۴۶۷

بایدن: وضعیت ما خطرناک است

نامزد حزب دموکرات در یک سخنرانی جدید، ضمن هشدار درباره خطر تفرقه در آمریکا در دوره ترامپ، خواستار اتحاد و پایان هرج‌ومرج در این کشور با خارج کردن او از قدرت شد. ناطقان:  «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در شهر «گتسبورگ» ایالت پنسیلوانیا درباره هزینه تفرقه در کشورش هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





او در سخنرانی خود، سخنرانی معروف «آبراهام لینکلن»، شانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا در آنجا را یادآوری و به تفرقه نژادی، نابرابری اقتصادی و تردیدی که ترامپ درباره تاثیر زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مبارزه علیه کروناویروس ایجاد می‌کند، اشاره کرد.

او با یادآوری سخنان لینکلن در سخنانش بدون بردن نام ترامپ تلویحاً در اشاره به ریاست‌جمهوری وی گفت: او (لینکلن) به ما یاد داد خانه‌ای که در آن تفرقه وجود دارد، استوار نمی‌ماند. این حقیقتی بزرگ و بدون زمان است. امروز دوباره ما در خانه‌ای پرتفرقه هستیم. ما با بحران‌های زیادی روبرو هستیم، کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم.

بایدن تاکید کرد: کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد. اعتماد ما به یکدیگر در حال سست شدن است. امید از ما گریزان به نظر می‌رسد.    

وی افزود: باید به جای ساختن دیوار به دنبال پل زدن باشیم. باید به جای محکم کردن مشت‌ها، آغوش خود را باز کنیم. نباید به دنبال دریدن هم باشیم بلکه باید به دنبال گرد هم آمدن باشیم.

بنابر اعلام شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، پیام بایدن در این سخنرانی در کمتر از یک ماه باقی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا  تاکید بر این نکته بود که او می‌تواند به هرج‌ومرج دوره ترامپ پایان دهد.

بایدن در نظرسنجی‌ها در میان رای‌دهندگان مستقل و مسن، گروهی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کرده بودند، از وی پیش افتاده است. همچنین در میان رای‌دهندگان زن سفیدپوست هم چرخش به سمت او دیده می‌شود.

طبق نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری توانسته اختلاف و پیشتازی خود در برابر رئیس‌جمهور و نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات را به ۱۶ درصد برساند.

نتیجه نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» حاکی از آن است که نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته اختلاف با رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه را بیشتر کند.

بنابر نتیجه این نظرسنجی، ۵۷ درصد از شرکت‌دهندگان آمریکایی اعلام کردند که آنها از جو بایدن حمایت می‌کنند و ۴۱ درصد گفتند که از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند.

کاخ سفید و ترامپ جمعه هفته گذشته رسما ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا را اعلام کردند و بعد از آن او برای درمان به بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه پایتخت رفت. هر چند رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ۴ روز بستری بودن در این بیمارستان به کاخ سفید برگشت اما گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت بیماری او ادامه دارد.

ترامپ در بازگشت از بیمارستان نظامی به کاخ سفید، در پیامی توییتری به نظرسنجی‌ها درباره پیشتازی بایدن واکنش نشان داد و مدعی شد که رسانه‌های «اخبار جعلی» در حال تبلیغات درباره نظرسنجی‌های ساختگی هستند.
منبع: فارس برچسب ها: بایدن ، ناطقان ، امریکا ، خطرناگ ، ترامپ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بایدن ناطقان امریکا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!