Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:36:39 GMT

صفحات باز قرآن الهام بخش ساختمان مسجد برزیلی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۷۷۷۱

صفحات باز قرآن الهام بخش ساختمان مسجد برزیلی

مسجد Mogi das Cruzes در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و یکی از معدود مساجد کشور برزیل است که توسط جامعه اسلامی فرهنگی این شهر ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ پیشینه ورود مسلمانان به کشور برزیل به سال ۱۵۰۰ (میلادی)، هنگامی که پرتقالی‌ها ملوانان عرب را با خود به این کشور آوردند. پس از آن نیز مسلمانان سیاه پوست آفریقایی که اسیر شده بودند وارد برزیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جدیدی از مسلمانان نیز در قالب مهاجران سوری و لبنانی از اواخر سده ۱۹ و اوایل سده ۲۰ میلادی وارد برزیل شدند.

تاریخ حضور شیعیان در برزیل به دوران عثمانی‌ها باز می‌گردد که شیعیان فراری از ارتش این دولت از راه آرژانتین به برزیل رفتند. اغلب این شیعیان لبنانی‌تبار بودند. از مراکز و مساجد مهم مسلمانان برزیل در شهر کروزس قرار دارد. 

 

مسجد Mogi das Cruzes در سال 2003 تاسیس شد و یکی از معدود مساجد کشور برزیل است که توسط جامعه اسلامی فرهنگی این شهر ساخته شده است.

 

معماری این مسجد زیبا با الهام از صفحات باز قرآن ساخته شده است و سازندگان آن می گویند در ساخت این مسجد از معماری اسلامی و تلفیقی استفاده کرده اند. اطراف مسجد فضای سبز زیبایی نیز برای استراحت عابران ساخته شده است که با همکاری شهرداری شهر بوده است.

 

 

 

 

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان مساجد مسجد ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم