Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمدرضا کلائی شهردار مشهد در جلسه با ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی برای احیای برج و باروی توس، اظهار کرد: آمادگی داریم با دریافت مصوبه و تائید شورای اسلامی شهر مشهد برای احیای بخشی از برج و بارو نیز مشارکت کنیم و به‌زودی لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که پروژه‌های عمرانی توس تا پایان امسال به سرانجام برسد و از نوروز امسال به بعد رویدادهای ملی و بین‌الملل در توس اجرا شود.

کلائی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بازپیرایی پردیس اظهار کرد: برای بازپیرایی و واگذاری پردیس به بخش خصوص نیز آمادگی داریم با میراث فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به برگزاری مسابقه ملی طراحی پل کشف رود اظهار کرد: 850 دانشجو از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند و جریانی از توجه دانشجویان به توس به راه افتاد که در نوع خودش کم‌نظیر بود.

کلایی با اشاره به نقش موزه‌ها در حفظ و احیای هویت تاریخی- فرهنگی شهر مشهد گفت: برای راه‌اندازی موزه‌های کودکان، هنرهای سنتی و معاصر و دیگر موزه‌هایی که می‌تواند در حفظ هویت و ترویج فرهنگ و تاریخ این شهر مؤثر باشد آمادگی داریم مشارکت کنیم و از ظرفیت خانه‌های تاریخی برای تبدیل آن‌ها به این موزه‌ها را استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خانه‌های تاریخی که در اولویت قرار دارند را برای انتخاب به شهرداری معرفی کند.

انتهای پیام/70039

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد مشارکت میراث فرهنگی خراسان رضوی محمدرضا کلایی شهردار مشهد اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا