Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:24:13 GMT

روز «کودک» در تقویم مسئولان فاروج جامانده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۸۱۵۹

روز «کودک» در تقویم مسئولان فاروج جامانده است

۱۶ مهر در تقویم رسمی به نام روز کودک نامگذاری شده ولی در چنین روزی، در شهر فاروج خبری از توجه به این روز نیست حتی دریغ از پارچه نوشته ای برای تبریک روزی که به نام کودک است.

خبرگزاری شبستان _فاروج؛‌ شهر را می پیمایم  تا شاید ردی، نشانه ای، طرحی، نامی مرتبط با 16 مهر بیایم، اما دریغ از یک نشانه؛ دیوار نویسی ها را از چشم می گذرانم اما چیزی نمی یابم کمی خیابان ها را که بالا و پایین می کنم تنها تصویر مرتبط، دیوارهای مهد کودک های شهر است که شماری از آن هم از رنگ و رو افتاده و انگار شویندگی باران بر رنگ های استفاده شده، چربیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به پارک های شهر سر می زنم، از مجموع محدود وسایل بازی که در پارک وحدت، کوهستان پارک دیدن می کنم، بعضی وسایل فرسوده شده، تعدادی فلزی هستند و پایین سُرسُره فلزی تعبیه شده در این پارک ها، برای فرود کودکان استانداردسازی نشده، تعدادی از پازل های تعبیه شده در زیر وسایل بازی تخریب شده، وسایل بازی پارک محله سایت مسکن مهر هم بر روی آسفالت تعبیه شده است، پارک محله شهرک محمد آباد هم استانداردهای لازم را ندارد؛ سراغ یکی از مادرانی که فرزندش را برای استفاده از وسایل بازی پارک وحدت آورده می روم.

 

«زهرا بابایی» با گلایه از شهرداری و شورای شهر گفت: توجه ای به زیباسازی و مناسب سازی این فضا نشده است، وسایل بازی محدود، که آنهم بر روی آسفالت نصب شده است.

 

وی افزود: رنگ و طرح کودکانه ای در این فضا دیده نمی شود، جانمایی های انجام شده هم کارشناسی شده نیست.

 

دنبال فضاهای فرهنگی مرتبط با کودکان می گردم، در انتهای فضای پارک وحدت ساختمان ناتمامی است که تنها نشانه برای معرفی آن تابلویی است که نام طرح، پیمانکار و ... بر روی آن نصب شده و آنجاست که جوینده نام کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را می بیند، ساختمانی که سال هاست در آن نقطه به خواب زمستانی رفته  و شاهد گذر عمر چند نسل از کودکان شهر شده است. کانون های فرهنگی آموزش و پرورش بعد از مدارس، شاید تنها ساختمان هایی است که به نامی مرتبط با کودکان نامگذاری شده هر چند کانون ویژه دختران وبال یکی از مدارس است و کانون پسران در یکی از مدارس قدیمی شهر مستقر است.

 

به کتابخانه شهر هم سر می زنم، بخشی از فضای مخزن برای کودک تعبیه شده که اگر بریده بنر نصب شده روی دیوار نباشد، در لحظه ورود متوجه کاربری این بخش نمی شوی، دو میز و 6 صندلی و پنج  قفسه سهم کودکان فاروجی از کتابخانه شهر است.

 

«مریم احمدی» مادری است که در لحظه ورود ما به کتابخانه می رسد و در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص میزان تحقق حقوق کودک در  مبلمان شهری، فضاهای فرهنگی، تفریحی می گوید: تنها مولفه برای معنای پارک یافتن این فضاها در شهر، همان چند وسیله بازی است که استاندارد کافی را هم ندارد.

 

وی افزود:  فضاسازی هم متناسب با روحیات و نیاز کودکان نیست.

 

وی گفت: خیابان ها و پیاده روها هم موانع زیادی برای تردد کودکان دارد.

 

احمدی افزود: در حوزه آموزش هم فضایی برای کودکان زیر 7 سال به جز مهد کودک ها نیست و کانون های آموزش و پرورش هم مخصوص دانش آموزان است.

 

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان که یکی از بهترین فضاها برای کودکان است هنوز در شهر راه اندازی نشده است.

 

 

استانداردسازی بخش شهربازی پارک ها در دستور کار شهردار است

عضو شورای شهر فاروج گفت : بخشی از استاندارد استانداردسازی بخش شهربازی پارک ها در هنگام نصب انجام و تکمیل آن در دستور کار شهردار است.

 

«علی رجب پور » افزود: در پارک بانوان هم که در دست اجرا است، بخش کودکان لحاظ شده است.

 

وی با اشاره به حوادثی که در سال های گذشته برای چند کودک در فضای پارک اتفاق افتاده بود، گفت: تاب ها و وسایل بازی غیر استاندارد را از فضای پارک ها حذف کردیم.

 

رجب پور گفت: در کوهستان پارک شهر هم بعضی وسایل بازی بر روی آسفالت نصب شده که استاندارد سازی آن در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه فضایی در شهر به نام کودک نامگذاری نشده است، افزود: بیشتر رویکردها در نامگذاری ها، اختصاص نام شهدا و بزرگان شهرستان بوده است.

 

رجب پور، اختصاص بخشی از برنامه هایی که در اعیاد از سوی شهرداری برگزار می شود به کودکان را، فعالیت فرهنگی این مجموعه برای این گروه سنی کودک عنوان کرد.

 

امسال برای تکمیل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اعتبار پیش بینی شده است

معاون فرماندار فاروج گفت: امسال بخشی از اعتبار شهرستان برای تکمیل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

 

«رضا قاسم زاده» افزود:دو میلیارد ریال بر اساس برآورده انجام شده در تیرماه به این طرح اختصاص یافته که با توجه به تغییر قیمت ها باید دید این رقم کفاف تکمیل ساختمان را می دهد یانه.

 

ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فاروج 11 سال قبل  در سال 88 مصوب و جانمایی و ساخت آن در سال 89 آغاز شد كه به رغم اعلام چندباره مسئولان وقت، مبنی بر افتتاح آن در سال 90، این ساختمان هنوز تکمیل نشده و کودکان فاروج از خدمات آن محرومند.

 

کودکان زیر 8 سال شهرستان فاروج 7 هزار و 306 نفر هستند.

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان فاروج حقوق کودکان روز کودک پرورش فکری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودک وسایل بازی تعبیه شده نصب شده پارک ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت