Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:58:02 GMT

تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۸۳۴۱

تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می‌کنند

‌به گزارش خبرگزاری مهر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در این گفتگو به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری پرداخت و ادامه داد: ما در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم و سازمان جهانی سفر ایران را به عنوان دومین کشور از لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی در دنیا معرفی کرد و در سال ۲۰۱۹ به ۱۱/۸ میلیارد دلار از سهم GDP کشور دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به افزایش ۶/۸ درصدی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم گردشگری اشاره و تصریح کرد: برای دست پیدا کردن به این رقم گردشگری کشور را از حوزه فرهنگی و تاریخی فراتر بردیم و بر ظرفیت‌های طبیعی، اکوتوریسم و گردشگری روستایی تمرکز کردیم، همچنین با تمرکز بر گردشگری درمان و سلامت نیز موفق به جذب تعداد زیادی گردشگر از منطقه و اروپا شدیم.

مونسان به تعدد روستاها و اقوام مختلف در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه برای گردشگران یکی از کارهایی بود که توسط ما انجام شد و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت. همچنین تبدیل برخی بناهای تاریخی به بوتیک هتل‌ها و فضاهای اقامتی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ساخت ۴۹۸ هتل توسط بخش خصوصی با حمایت دولت برای صدور مجوز و تخصیص وام، افزود: در حال حاضر نیز در حوزه گردشگری ۲۴۰۰ پروژه در دست اجرا داریم. ارائه اشیای تاریخی توسط کلکسیونرها و مردم در موزه‌های کوچک از دیگر کارهایی بود که در این مدت صورت گرفت و به ازای هر ۱۰ روز یک موزه توسط مردم افتتاح شد.

پس از ارائه این گزارش پلاسنسیا وزیر گردشگری ونزوئلا از اقدامات گسترده‌ای که توسط دولت ایران در حوزه گردشگری انجام شده است، ابراز شگفتی کرد و گفت: با توجه به استراتژی‌ها و اهداف مشترک دو طرف با تبادل تجربه و امضای تفاهمنامه دوجانبه می‌توانیم گردشگری بین دو کشور را تقویت کنیم. همچنین همکاری بخش خصوصی دو کشور می‌تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزند.

او به مسیر هوایی مشترک بین دو کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌ها برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ میلیون جمعیت در اطراف ایران زندگی می‌کنند که ظرفیت خوبی است و از طریق این خط هوایی می‌توان برای جابه‌جایی آن‌ها بهره برد.

در ادامه مونسان با قبول پیشنهاد امضای تفاهمنامه دوجانبه افزود: بزرگ‌ترین مشکل این است که آژانس‌های گردشگری ایران و ونزوئلا از ظرفیت دو کشور آشنایی ندارند. پیشنهاد من این است که در حاشیه امضای تفاهمنامه نشست‌های BtoB با حضور آژانس‌های دو طرف برگزار شود و در ادامه این مسیر نیز برگزاری تورهای آشناسازی را برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های دو کشور برنامه‌ریزی کنیم.

او به تجربه‌های موفق ایران در این زمینه با کشور عمان و چین اشاره کرد و ادامه داد: تا چند روز آینده نیز عازم روسیه برای لغو روادید گروهی هستم که این اقدام مشابه با این کشور هم صورت گیرد. مطمئنم با کمک سفرای دو کشور و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور گردشگری بین ایران و ونزوئلا رونق خواهد گرفت.

در این گفت‌وگوی ویدئویی، حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا و کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر ونزوئلا در ایران حضور داشتند.

کد خبر 5042539 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: کاراکاس ونزوئلا علی اصغر مونسان شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش گردشگری شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی اربعین حسینی اربعین 99 پلیس راهور وضعیت راهها سالمندی دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی ترافیک دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است