Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور امارات در امور خارجه و نیز مدیر دفتر ولیعهد عربستان از انتقادات سفیر اسبق سعودی در آمریکا از رهبری فلسطین استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به انتقادات بندر بن سلطان، سفیر اسبق عربستان در آمریکا و رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور از اظهارات رهبران فلسطین درمورد صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که در مصاحبه با شبکه العربیه مطرح کرده بود، در توییتی نوشت: مصاحبه مهم امیر بندر بن سلطان در (شبکه) العربیه، اولین قسمت از سخنان خردمندانه و صریح از شخصی است که با جزئیات و اسرار بسیاری از وقایع آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزیر اماراتی افزود: بله، عمل گرایی و صراحت در منطقه‌ای که از عمل کم و حرف زدن‌های زیاد رنج می‌برد، مورد نیاز است.

بن سلطان در مصاحبه خود با شبکه العربیه گفته بود، یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به او گفته بود، اگر حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه او را تهدید نمی‌کرد، می خواست با کمپ دیوید موافقت کند.

دبیر سابق شورای امنیت ملی عربستان همچنین اظهارات رهبران فلسطین پس از صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و این اظهارات را "دردناک، سطح پایین، مردود و غیر قابل قبول" توصیف کرده بود.

در همین حال،‌ بدر العساکر، مدیر دفتر ولیعهد سعودی هم در توییتی جمله‌ای از زبان بن سلطان منتشر کرده که در آن آمده است: تاریخ، درستی دیدگاه ملک عبدالعزیز (اولین پادشاه عربستان) را درباره اردوگاه‌های فلسطین ثابت کرده است.

وی همچنین بخشی از سخنان بندر بن سلطان را در توییتر منتشر کرد؛ مانند "حمایت از مساله فلسطین در عربستان از طریق موضع گیری‌ها و اقدامات است نه شعار و مزایده"، "ملک فهد (پنجمین پادشاه عربستان) برای جلوگیری از حملات اسرائیل به فلسطینیان در لبنان مداخله کرد"، "هیچ مقام سعودی در مورد آنچه رهبران فلسطین انجام می‌دهند صحبت نکرد، زیرا هدف عربستان خدمت به مردم فلسطین است زیرا مساله آنها عادلانه است".

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان روز سه شنبه جنبه‌های جدیدی از بحث و گفتگوهای بین رهبران فلسطین و عربستان از یک سو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر را فاش کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بندر بن سلطان انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه رهبران فلسطین بندر بن سلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه‌های ماست، گفت: اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی رستمی در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در حال برگزاری است با تبریک روز معلم با تاکید بر اینکه «وعده صادق» خروجی دانشگاه های ماست، اظهار کرد: روند اتفاقات بعد از عملیات وعده صادق ثابت کرد که اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم؛ حتی اقتصاد هم تسلیم می‌شود.   وی در ادامه افزود: در شرایطی که نرخ دلار با هر خبری تغییر می‌کرد، به دلیل قوی بودن اقتصاد کشور، دلار هم تسلیم شد و افزایش نیافت.   رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باور قطعی این است که که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد، با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد، گفت: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایحاد شده همه محصول تلاش دانشمندان ایران اسلامی است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری