Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد برای سرمایه گذاران در بازار بورس، اظهار کرد: حمایتی که دولت از بازار سرمایه می‌کند، حمایت بنیادین از جمله مدرن‌سازی بورس و افزایش عمق بورس است.

دژپسند گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران این بوده که بازارگردانی خیلی مورد توجه بنگاه‌ها نبوده است بنابراین مقرر شد همه بنگاه‌ها یا خودشان امر بازارگردانی را انجام دهند یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خیلی کمک می‌کند تا ثبات در بازر بورس حاکم شود.

وی با اشاره به اختیار فروش اوراق تبعی، افزود: اختیار فروش این اوراق یکی از کارهایی است که امروز مورد توجه قرار گرفته است و باعث می شود تا یک بنگاه به سهامدار بگوید، من ظرف ۶ ماه تا یکسال آینده، سهام را با این نرخ تنظیم می‌کنم. 

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بحث سهام خزانه هم به ثبات بازار بورس کمک می‌کند. این اقدامات دومنظوره است، یعنی در مرحله اول برای سهامداران حاشیه امن ایجاد می‌کند و در نگاه دوم باعث می‌شود بنگاهی که سهام خزانه دارد و اوراق تبعی می‌فروشد، یک مقدار مسئولانه نسبت به سهام بنگاهش عمل کند.

دژپسند گفت: از سوی دیگر دولت با عرضه‌های اولیه و سهام شناور، سعی می‌کند بازار بورس را تقویت کند یعنی تلاش می‌کند شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ مقیاسی که دارای شاخص‌های مناسبی هستند را وارد بازار کند. امروز بحث ورود شرکت ستاره خلیج فارس به بورس مطرح است و تصمیم داریم باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارا سوم عرضه کنیم.

ادامه دارد ...

کد خبر 5042562 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد دژپسند وزارت امور اقتصادی و دارایی هیئت دولت بازار بورس بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی حسن روحانی دفاع مقدس صحن مجلس چهل سالگی دفاع مقدس حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف هفته دفاع مقدس اسحاق جهانگیری سعید خطیب زاده ایران علیرضا رزم حسینی محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

تنش‌های سیاسی در جهان همچنان بیشتر از مباحث اقتصادی و عرضه و تقاضا بر روی بهای نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. بیم و امید‌ها برای رسیدن به توافق صلح میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس دائمی در غزه که می‌تواند بار دیگر ثبات را به خاورمیانه بازگرداند، بهای طلای سیاه را امروز در بازار انرژی تحت تاثیر قرار داد. 

به گزارش الجزیره، عدم قطعیت در توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی باعث تغییرات جزئی بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شد. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در معاملات هفته گذشته بازار جهانی، نفت برنت ۷ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت ۶.۸ درصد سقوط را به دلیل داده‌های آماری ضعیف درباره ایجاد شغل در آمریکا و زمانبندی برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزور (بانک مرکزی آمریکا) تجربه کردند. 

گرچه مقامات صهیونیست تاکنون درباره پذیرش توافق صلح از سوی حماس اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما برخی منابع از احتمال رد شدن این مسئله از سوی تل آویو اقدام به گمانه زنی کرده اند. این موضوع یعنی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و تاثیر مخرب آن بر بهای نفت در بازار جهانی.

در حوزه اقتصاد، داده‌های آماری درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان امیدوار کننده بوده است که همین امر می‌تواند به تقویت تقاضا در بازار انرژی منجر شود.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص