Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موکب‌های عزاداری اربعین حسینی (ع) در لرستان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های خود را متفاوت از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده اند و به دل مناطق محروم استان برای ارائه خدمات رفته اند.

محمدکریم خورشیدوند مسئول موکب امام خامنه ای خرم آباد امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی، اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا اگرچه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچون راهپیمایی اربعین در ایران و استان انجام نمی‌شود، اما بایستی کارها را به نحو دیگری ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد مجمع عمومی مواکب در لرستان

وی، عنوان کرد: بایستی ضمن تبدیل تهدید کرونا به فرصت، هر خانه را یک موکب عزاداری امام حسین (ع) کرد، به‌گونه‌ای که اقامه عزای حضرت در هیچ فضایی تعطیل نشود.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد از ایجاد مجمع عمومی مواکب استان خبر داد و گفت: در این مجمع قرار بر استفاده از ظرفیت همگانی برای ارائه خدمات باکیفیت به عاشقان حسینی است.

خورشیدوند، بیان داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بایستی علاوه بر جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی در بستر جامعه، نظام‌سازی نیز صورت پذیرد.

استقرار ۸ موکب در مناطق محروم خرم‌آباد

وی به تقسیم کار مواکب استان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هشت موکب در نقاط محروم استان حضور یافته و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم آباد، ارائه خدمات عمران و آبادانی همچون ساخت دستشویی و حمام در مناطق محروم را از جمله فعالیت مواکب طی ایام اربعین برشمرد.

خورشیدوند با بیان اینکه دیگر مواکب فعالیت کمک مومنانه و مواسات را دارند، گفت: ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به همراه توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند خرم‌آباد توزیع خواهد شد.

وی همچنین از برپایی عزاداری امام حسین (ع) توسط یکی از مواکب خرم‌آباد در گلزار شهدای این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط، پیاده‌روی نمادینی در روز اربعین تا گلزار شهدای خرم‌آباد خواهیم داشت.

پخت ۷ هزار غذای گرم تا اربعین حسینی در دورود

سید اصغر موسوی مسئول موکب ریحانه النبی (ص) دورود نیز در این رابطه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اربعین امام حسین (ع) در دورود، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، از برگزاری هرگونه تجمع به منظور عزاداری خودداری کرده‌ایم.

وی، عنوان کرد: در این شهرستان تنها ایستگاهی نمادین از موکب زده شده و هیچ‌گونه اقدامی از جمله پذیرایی و عزاداری انجام نمی‌شود.

مسؤول موکب ریحانه النبی (ص) دورود از برنامه‌ریزی‌ها برای پخت ۷ هزار غذای گرم تا اربعین حسینی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ غذای گرم را بین نیازمندان شهرستان توزیع کنیم.

توزیع ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی

موسوی، بیان داشت: همچنین به منظور رفع محرومیت در نقاط آسیب‌دیده شهرستان درصدد هستیم گروه‌های جهادی را برای عمران و آبادانی به این مناطق اعزام کنیم.

وی با اشاره به شناسایی پنج روستای محروم دورود برای محرومیت‌زدایی، افزود: به کمک خیرین هزینه محرومیت‌زدایی در پنج روستای دورود فراهم شده که عملیات آبادانی این روستاها طی روزهای اخیر شروع خواهد شد.

مسؤول موکب ریحانه النبی (ص) دورود، ادامه داد: امسال پیاده‌روی اربعین را در سطح شهر نداریم، با این وجود از طریق فضای مجازی به قرائت زیارت اربعین خواهیم پرداخت.

موسوی همچنین از توزیع ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر و مواد بهداشتی همچون ماسک و الکل در بین خانواده‌های بی‌بضاعت دورود تا اربعین حسینی خبر داد.

وی، اظهار داشت: موکب ریحانه النبی (ص) دورود تنها موکبی است در سطح استان که در بحث آموزش وارد شده و با همکاری اساتید مجرب استان به آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌پردازد.

عزاداری در ورزشگاه بروجرد به مدت چهار شب

جابر چگنی مسئول موکب طریق الشهدا بروجرد نیز در این رابطه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی، اظهار داشت: برنامه مشترکی از سوی تمام مواکب بروجرد در حال اجرا است.

وی، عنوان کرد: با مشارکت همه مواکب شهرستان برنامه عزاداری در ورزشگاه بروجرد به مدت چهار شب برپا است و تا روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

مسؤول موکب طریق‌الشهدا بروجرد از راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه ورزشگاه خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها ضمن توزیع بسته‌های پذیرایی، عملیات ضدعفونی شهروندان نیز صورت می‌پذیرد.

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌ای بروجرد

چگنی با بیان اینکه عزاداران پس از عبور از تونل ضدعفونی وارد ورزشگاه می‌شوند، گفت: تمامی تمهیدات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده است.

وی، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، حداقل هر شب ۸۰۰ نفر در برنامه عزاداری امام حسین (ع) شرکت خواهند داشت.

مسؤول موکب طریق‌الشهدا بروجرد همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی در مناطق محروم و حاشیه‌ای این شهرستان تا روز اربعین خبر داد.

کد خبر 5042546

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب اربعین 99 موکب خرم آباد دورود بروجرد ویروس کرونا شیراز چهل سالگی دفاع مقدس اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا مناطق محروم اربعین حسینی خرم آباد مسؤول موکب مسئول موکب امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت برق برخی مناطق شهرستان‌های رشت، لاهیجان، رودسر، آستانه اشرفیه، سیاهکل، تالش و رضوانشهر فردا در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پاره‌ای از تعمیرات پیشگیرانه در جهت بهبود نیرورسانی، برق برخی از مناطق شهرستان‌های رشت، لاهیجان، رودسر، آستانه اشرفیه، سیاهکل، تالش و رضوانشهر فردا _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در ساعات مشخص قطع می‌شود.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استان برنامه قطع موقت برق فردا به شرح زیر است

رشت: آخر جماران از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

شهرستان لاهیجان: بیجاربنه و نخجیرکلایه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و خیابان نیما و کارگر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰

رحیم آباد (شهرستان رودسر): پمپ بنزین و داخل شهر کلاچای - شیرمحله پاسگاه ساحلی - شرکت سیرود - هادی کیاشهر - جاده سیرود- سردخانه علیرضا نصرتی، آقایی رمضانی قاسم آباد علیا - پلرود جنب اداره گاز کلاچای- پلرود گیل کلایه به سمت دریا- چاه آب کشاورزی از ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵

شهرستان آستانه اشرفیه: چوب بری امیر فلاح-روستاهای آستانه کشل آزادسرا - پل سازی شرکت پرهام - عبداله آباد- ریسندگی و بافندگی سمین بافت - تانکرسازی گیلان شرق- روستاهای آستانه کورکاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

دیلمان (شهرستان سیاهکل): بیمارستان ۱۰ تختخوابی - دیلمان -محله اسپیلی میاندشت- پمپاژ آب آشامیدنی - جنب خانه بهداشت- سالن ورزشی - هلال احمر - مرکز آموزش فنی و حرفه ای - چاه آب شرب شهر- بابا ولی از ساعت ۱۱ تا ۱۳

شهرستان تالش: پیر سرای جوکندان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و اسالم: آب مشروب درازک محله - خرجگیل- انتهای حوزه شهری روبروی منزل سبحان قاسمی- برنجکوبی جهانگیر ملیحی و پورخودکار - روستای جامی محله - برنجکوبی باب اله بهاری و شرکا -روستای لمیر سفلی- بانک ملی از ساعت ۱۰ تا ۱۲

شهرستان رضوانشهر: پلنگ پاره و پونل از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

کد خبر 749518

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر