Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امسال باید یک پویشی در قرائت زیارت اربعین به وجود بیاید و نیاز به اجتماع هم نیست و هر جایی که امکانش بود این زیارت قرائت شود که این زیارت هم سند محکم و هم مضامین عالی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنرانی که از فضای مجازی و شبکه‌های استانی نور و قرآن پخش شد، اظهار کرد: اربعین یادآور چهل روز غم و گذشت چهل روز از شهادت ولی خداست و داستان بسیار گسترده‌ای دارد و برای هیچ‌کدام از معصومین اربعینی به ثبت نرسیده و تنها برای امام حسین(ع) چنین مناسبتی مورد تاکید قرار گرفته که یاد و نامش و زیارتش از علائم مؤمن شمرده ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اربعین و در شهادت امام حسین(ع) یاد شهید و شهادت زنده می‌شود و معتقد هستم اهل‌بیت(ع) توانسته‌اند در اربعین اول به کربلا مشرف شوند و شیخ مفید و سید بن طاووس به این مسئله اشاره کرده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: جریان زیارت کربلا و قرائت زیارت‌نامه اربعین خیلی مهم است و باید به این مسئله توجه جدی شود.

رفیعی تأکید کرد: امسال باید یک پویشی در قرائت زیارت اربعین به وجود بیاید و نیاز به اجتماع هم نیست و هر جایی که امکانش بود این زیارت قرائت شود که این زیارت هم سند محکم و هم مضامین عالی دارد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام حسین(ع) طبق مضامین زیارت اربعین، هم حبیب‌الله و هم خلیل‌الله است که مظلوم بوده و به شهادت رسیده است.

وی اظهار کرد: نگاه اسلام به دشمنان در ابتدا جنگ نیست بلکه دعوت و خیرخواهی و اتمام‌حجت است که در زیارت‌نامه اربعین به این مسائل اشاره‌شده است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: هدف قیام امام حسین(ع) طبق محتوای زیارت‌نامه اربعین، نجات جامعه از جهل و نادانی بود که جهل و نادانی درد بدی است چراکه انسان‌ها وقتی به‌جای خداپرستی به گوساله‌پرستی و… روی بیاورند و به راه بیراهه برود معضلات جدی در جامعه به وجود خواهد آمد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از جهل انسان‌ها لطمه خورده‌ایم و امروزه نیز جامعه به بیماری کرونا دچار شده است و عده‌ای در مقابل دانش و فهم جبهه می‌گیرند و دوران برخورد با علم را مجدداً زنده کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: مردم دوران امام حسین(ع) با جهل خودشان در مقابل امام جبهه گرفتند و یزید ملعون را ولی خدا دانستند و امان از زمانی که جهل قدسی شود و جهل پشتوانه تقدس پیدا کند که قتل سیدالشهدا یک امر مقدس به‌حساب خواهد آمد.

رفیعی اظهار کرد: دشمن‌شناسی یکی دیگر از مضامین این زیارت‌نامه است چراکه خواصی که در کربلا به‌عنوان دشمن در مقابل امام حسین(ع) ایستادند همگی امام را می‌شناختند اما جهل و دل‌بستگی به دنیا آن‌ها را به انحراف کشانده بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: رمز موفقیت امام حسین(ع) طبق زیارت‌نامه اربعین این است که حضرت صبور و بردبار بود و سعادتمند زندگی کرد و ستوده زندگی را گذرانده بود و با سعادت از دنیا رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند در مقابل صبوری، مظلومیت و شهادت امام حسین(ع)، دشمنان را خوار و امام حسین(ع) را عزیز کرد و در تربت حضرت شفا و در قبه‌اش اجابت دعا و محبتش را در دل مؤمنین افکند.

وی در پایان گفت: بر اساس روایت اگر خداوند بخواهد به کسی لطف و محبت کند در قلب او محبت امام حسین(ع) و محبت زیارت حضرت را قرار می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اربعین زیارت نامه اربعین قرائت زیارت امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند

محمد حسین زاده در حاشیه برگزاری دوره آموزشی طرح طوبی اظهارداشت: عفاف و حجاب دو مقوله‌ی جدایی ناپذیر است که درآمیخته با فرهنگ دیرینه اسلامی-ایرانی است؛ امروز قریب به ۴۰۰ نفر از مبلغان و مروجان عفاف و حجاب، در طرح طوبی گرد هم آمدند تا روش‌های استدلال و استقناع هنرمندانه در مسیر تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه را فرا بگیرند.

 

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه استان ما نخستین استان مجری طرح آموزش مبلغان عفاف و حجاب است، گفت: طرح طوبی برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغات عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه از سوی وزارتخانه است که در خراسان رضوی مؤسسه رایحه جان مهر برگزاری این دوره را بر عهده گرفته است.

حسین‌زاده افزود: این دوره آموزشی با حضور استادان کشوری در مجتمع فرهنگی- هنری امام رضا (ع) مشهد با حضور ۴۰۰ متقاضی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پس از گذراندن دوره حضوری در دوره مجازی و آزمون مربوط به آن شرکت می‌کنند، عنوان کرد: پس از این دوره افراد به صورت حضوری مصاحبه و گزینش می‌شوند تا از میان آنان افراد مستعد با روابط عمومی بالا و فن بیان و ظاهر مناسب انتخاب شوند تا به مدت چهار ساعت در طول هفته فعالیت مفید و مداوم داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خصوصیتی که در طرح طوبی پیگیری می‌شود این است که مروجان حجاب مسلط به استدلال‌های عقلی و منطقی، اخلاقی، شرعی و قانونی در ترویج حجاب شوند.

حسین‌زاده ادامه داد: در این دوره‌ها افرادی آموزش می‌بینند که روابط عمومی بالایی دارند و با روی باز و زبان خوش با آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان وارد گفتگو می‌شوند و می‌توانند اقناع کافی و لازم برای پذیرش حجاب انجام دهند.

وی یادآور شد: محتوا‌های مختلف فکری در قالب کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و جزوه‌ها در دوره‌های مختلفی به علاقه‌مندان ترویج حجاب ارائه می‌شود و امیدواریم این سطح از آموزش‌ها روی تولیدات فرهنگی و هنری نیز اثرگذاری و جهت‌دهی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر کدام از مروجان حجاب دایره ارتباطاتی دارند که سطح اول این اثرگذاری، دایره ارتباطی اطراف خودشان است و برای ارتباط‌گیری با مردم قشر‌ها و مکان‌های خاصی پیش‌بینی می‌شود.

حسین‌زاده با تأکید بر این موضوع که اصل فعالیت مبتنی بر جریان مردم و برنامه‌ریزی مردمی است، گفت: سیاست اصلی ما در اداره فرهنگ و ارشاد بسترسازی برای فعالان مردمی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

وی افزود: فعالان حوزه حجاب نیز از جمله این فعالان مردمی هستند که بسترسازی لازم و زمینه فعالیت را برایشان فراهم می‌کنیم تا بتوانند فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی کنند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟