Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمين هفته از طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» با تجليل از خانواده معظم شهيد« سيد علي اصغر شنايي»در شهر دبياج شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ پانزدهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با تجلیل از خانواده شهید« سید علی اصغر شنایی»در شهر دبیاج شهرستان دامغان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهید سید علی اصغر شنایی دهم آبان ۱۳۵۹ در شهر دیباج از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد.

 

آقا سید عباس(پدر شهید) به حضرت علی‌‌اصغر(ع) ارادت و علاقه خاصی داشت به همین دلیل تصمیم گرفته بود فرزندش که به دنیا آمد، نامش را علی‌‌اصغر بگذارد. دهم  آبان‌‌ماه سال پنجاه ‌‌ونه، درست یازدهم ماه محرم بود. پرچم عزا زینت‌‌بخش خانه‌‌ها بود و صوت حزین و گرم یاعباس، یاحسین، محفل‌‌آرای هر جمعی و اشک بر خاندان حسین صفابخش دل‌‌های پاک و آینه‌‌ای هر عاشق دردی.

 

پس آقا سید عباس پسرش را نذر دل داغدار زینب(س) کرد و با اشک‌‌های عزادارش غسل نمود. کودکی علی‌‌اصغر در دیباج گذشت. تحصیلاتش را تا پایان دورۀ متوسطه ادامه داد و پس از آن وارد سپاه شد. نیمه دوم اردیبهشت سال 92 برای گذراندن دورۀ بصیرت به همراه چند نفر دیگر راهی مشهد شدند.

 

 او خانواده و پدر و مادرش را به همراه برد، انگار می‌‌دانست آخرین بار است که به پابوسی امام هشتمش می‌‌رود.

 

پدر شهید می‌گوید: «شب شهادت امام صادق (ع) خواب دیدم بانویی بلند بالا با چادر عربی و نقاب بر چهره به گفت: «آن امانتی که شب یازدهم محرم 59 به تو دادیم ازتو گرفتیم.‌» هرچه فکر کردم متوجه نشدم یعنی چه‌؟! روز بعد به یاد علی‌اصغر افتادم او همان امانتی بود که شب یازدهم محرم از پروردگار گرفتم.

 

از محل مأموریتش در جریان نبودم، راستش به من نگفت، او پسر مظلوم و با‌ایمانی بود و نمی‌خواست من را ناراحت و نگران کند،  روز شنبه18 خرداد از رفت و آمد دوستان و بستگان متوجه شدم علی‌اصغرم شهید شده است.»

 

علی‌اصغر و دو دوست دیگرش روی تانک کار می‌کردندو در یکی از شب‌ها دفاع از حرم، موشک هدایت‌شونده که هدیه صهیونیست‌ها بود به تانک اصابت می‌کند و شهید سید‌علی‌اصغر به همراه دو دوست دیگرش شهید سید‌مهدی خراسانی و شهید امیر کاظم‌زاده در آتش عشق به شهادت و در لابلای پولاد ارابه جنگی ذوب می‌شوند و روح بلندشان در مسیر پاسداری از حرم حضرت زینب کبری(س) در تاریخ 14خرداد ماه 1392 به ملکوت اعلی پر می‌کشد.

 

وصیت نامه شهید سید علی اصغر شنایی

با سلام خدمت امام زمان(عج) و رهبر عزیزمان و شهدای گلگون کفن و خدمت ملت ایران پدر و مادر عزیزم و همسر و فرزند و تمامی فامیل ها و کسانی که حقی بر گردن بنده دارند.

 

 امیدوارم که من را ببخشند. من در راهی گام می نهم که با اطمینان قلبی بدون اجبار برای یاری اسلام و امام زمان(عج) و رهبر عزیزمان ... پای نهادم.

 

امیدوارم خداوند متعال اسلام را یاری کند و امام زمان(عج) هرچه سریعتر ظهور کند و پرچم را از نائب برحقش امام خامنه ای (مد ظله العالی) که بزرگ پرچمدار اسلام است تحویل بگیرد انشا’الله

 

از پدر و مادرم به خاطر زحمات زیادی که برای من کشیده اند تشکر می کنم و همیشه برای من دعا کنند که همان دعای آنها بود که راهم را بخوبی انتخاب کردم.

 

از همسرم به خاطر صبر زیادی که در این دوران زندگی داشته اند تشکر میکنم  و از آنها می خواهم که همیشه پیرو خط رهبری باشند که هیچگاه شکی در آنها بوجود نمی آید.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم شهدای مدافع حرم سید علی اصغر شهید سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: به برکت خون شهدا تفکر اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های آمریکا در حال پیاده شدن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل روز معلم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یاسوج، با تبریک هفته معلم گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: امروزه به برکت خون شهدا و امام شهدا، اندیشه‌های الهی و اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های آمریکا در حال پیاده شدن است و این را دنیا به نظاره نشسته‌اند.

وی با طرح این پرسش که چرا سالروز شهادت استاد مطهری را به‌نام هفته معلم و تجلیل از مقام استاد نام‌گذاری کرده‌اند؟، افزود: شهید مطهری شهید عقیده و مکتب است، دنیای کنونی جمعی از اضداد است که همه در تقابل هم هستند تا انشاء‌الله با ظهور منجی عالم بشریت عدل و داد جهان را فراگیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اندیشه‌های الهی سفارش به اجتناب از غیبت، دروغ و تهمت می‌کنند و در مقابلِ اندیشه‌های الهی اندیشه شیطانی قرار دارد و شهید مطهری با اندیشه‌های شیطانی مبارزه کردند و شهید مبارزه با این اندیشه‌ها بودند.

در ادامه سیدعلی ملک‌حسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک هفته معلم به زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت، گفت: یکی از دلایل وجود مشکلات و معضلات در استان معضل بیکاری جوانان است.

وی با بیان اینکه جنس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و از نوع دانشگاهی که تربیت فن‌ورزهای ماهر را به عهده دارد، افزود: در صورت حمایت از این دانشگاه کمک بسیار مهمی به معضل بیکاری این استان خواهد شد.

کد خبر 749787

دیگر خبرها

  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود