Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور گفت: استفاده از ماسک از زمان خروج از خانه تا ورود به خانه به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید است و برای انجام آن مقرراتی در نظر می‌گیریم و از شنبه در تهران اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت عصر امروز در کمیته مربوط قصد داریم دستورالعمل های سخت تری را مورد بحث قرار دهیم و بر مسئله زدن ماسک از خانه تا خانه تاکید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت تصریح کرد : مسایلی را که امروز بعد از ظهر در این کمیته مورد بحث قرار می گیرد روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب خواهیم کرد و صدا و سیما، روزنامه ها, پزشکان و فرهیختگان همه باید به مردم در این باره توضیح بیشتری بدهند.
رئیس جمهور افزود:در شرایط کنونی هیچ چاره ای جز افزایش سختگیری و محدودیت ها نداریم. ما می دانیم که تعطیل کردن برخی کسب وکارها برای یک هفته یا کمتر یا بیشتر برای مردم زحمت ایجاد می کند, اما چاره دیگری نداریم.
وی اضافه کرد : ما دست کم می خواهیم مساله ماسک از خانه تا خانه را به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار دهیم و مقرراتی برای آن مصوب و از هفته اینده اجرا کنیم و مرحله اول آن را از شنبه اجرا می کنیم و این کار را ابتدا در تهران بزرگ اجرا خواهیم کرد و اگر دیدیم برای جاهای دیگر و سایر استانها هم لازم است آن را اجرا خواهیم کرد.
آقای روحانی گفت: ما باید به عقل و دستورات شرع و پروتکل های بهداشتی مان عمل کنیم تا از این شرایط عبور و انشاءالله عزاداری های اربعین را هم با رعایت کامل شرایط بهداشتی برپا کنیم.
رئیس جمهور افزود: پروتکل های بهداشتی برای ما بسیار مهم است و همه باید تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند و در این زمینه هیچ استثنایی نداریم.
آقای روحانی تصریح کرد : این تاکید رهبر معظم انقلاب و قانون کشور و نیز وظیفه ملی، قانونی و شرعی ماست و همه باید آن را رعایت کنند و هیچ کس نباید از این پروتکل ها تخطی کند زیرا خدا به ما عقل داده تا با آن حفظ جان کنیم. شرع، قانون و شرایط بهداشتی جهانی نیز این را به ما حکم می کند.
وی گفت: در شرایط سختی قرار داریم که همه دنیا و حتی کشورهای اروپایی گرفتار آن هستند.
رئیس جمهور افزود: هرجا رشد فرهنگی باشد بر کرونا پیروز می شویم و هرجا رشد فرهنگی و اجتماعی پایین بیاید و به مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه نکنیم شکست می خوریم.
آقای روحانی گفت: خود من در همه مواردی که تاکنون شک کرده ام از ستاد ملی مقابله با کرونا سوال کرده ام که آیا این کار را بکنم یا نکنم, این جلسه را بگذارم یا نگذارم, این اجتماع یا همایش باشد یا نباشد و هرچه دستور داده اند به آن عمل کرده ام زیرا این وظیفه دینی و شرعی ماست .
رئیس جمهور افزود: اینکه کسی موقع بروز سیل وسط رودخانه و مسیل بایستد و به دیگران بگوید آیا می ترسی وسط رودخانه بایستی؟ یا هنگام زلزله بی احتیاطی کند خلاف عقل است, همه باید به عقل, شرع و مقررات بهداشتی عمل کنیم.

اربعین امسال؛ ترکیب عقل و عشق
رئیس جمهور در آستانه روز اربعین حسینی گفت: مردم، چون سال‌های گذشته، امسال نیز دلشان می‌خواست که در آن راهپیمایی حیات بخش شرکت کنند، اما کسی خردمند است که عقل و عشق را با هم ترکیب کند.
روحانی در نشست امروز هیئت دولت تصریح کرد: اربعین روز بسیار مهمی است که در تاریخ واقعه کربلا به ما نشان داد که در کنار فداکاری و شهادت، پیام این فداکاری نیز می‌تواند جاودانه شود.
رئیس جمهور با اشاره به حادثه عاشورا افزود: همه آن‌هایی که اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را به شهادت رساندند با لحنی غرورآفرین و افتخارآمیز سخن می‌گفتند، گویی کاری بسیار مهم، بزرگ و درست انجام داده اند.
آقای روحانی ادامه داد: روز عاشورا با فریاد فرمانده سپاه نفاق شروع شد که از سربازان خود بعنوان سربازان خدا نام می‌برد و برای کشتن عزیزترین انسان‌های روز زمین فرمان می‌داد، آن‌ها وقتی امام را به شهادت رساندند و قاتلان به کوفه رسیدند شعار می‌دادند که به ما جایزه بزرگی بدهید، چون ما بهترین انسان روی زمین را از لحاظ حسب و نسب کشتیم.
رئیس جمهور گفت: خیلی طول نکشید که لحن‌ها و افکار عمومی عوض شد و با بیان زینب کبری (س)، ام کلثوم (س)، فاطمه بنت الحسین (س) و امام سجاد (ع) شرایط در زمان حکومت حاکمی مستبد کاملا عوض شد، نه در کوفه و حجاز بلکه حتی در مرکز خلافت آن زمان و در شام نیز چنین شد.
آقای روحانی با اشاره به سخنان حضرت زینب (س) در مجلس یزید تصریح کرد: زینب (س) گفت یزید آیا این از عدل توست که زن و بچه و کنیزکان خود را پشت پرده بردی و دختران پیامبر را بعنوان اسیر روبروی مردم قرار داده‌ای؟ این سخنان مجلس را تکان داد. امام سجاد (ع) نیز در جمعیت عظیم مسجد شام خطبه‌ای ایراد کرد که آن‌ها ناچار شدند به موذن بگویند که اذان بگوید و در میان اذان وقتی به نام پیامبر رسید، حضرت سجاد (ع) گفت یک لحظه صبر کن این نامی که با تقدس از او یاد می‌کنید جد من است یا یزید؟
رئیس جمهور گفت: ببینید در طول این مدت چطور صحنه عوض شد و مردم شام و حجاز و کوفه با شرایط نوینی روبرو شدند و از همان لحظات یا لثارات الحسین (ع) شعار جدید مردم عراق و حجاز شد.
آقای روحانی روز اربعین را اولین بازگشت به کربلا دانست و افزود: این حادثه آنچنان مهم است که خداوند همانطور که خواسته حادثه عاشورا برای همیشه زنده بماند، حادثه اربعین نیز اهمیت فوق العاده‌ای یافته است. زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین از علائم مومن شناخته شده است.
رئیس جمهور ادامه داد: ما در زیارت اربعین هدف امام حسین (ع) را به خوبی می‌خوانیم؛ تمام این قیام و فداکاری برای بیداری و هشیاری مردم بود، برای اینکه مردم از صحنه جهالت‌ها و نادانی‌ها عبور کنند و از ضلالت‌ها و گمراهی‌ها دور شوند و مسیر هدایت را بیابند، امام حسین (ع) برای نجات جامعه این کار را انجام داد و به همین دلیل خداوند خواسته است که روز اربعین در تاریخ زنده بماند.
آقای روحانی با اشاره به ماجرای ابراهیم و اسماعیل و هاجر و انجام اعمال حج در طی تاریخ، تصریح کرد: خداوند این تاریخ را تثبیت کرد و برای همیشه زنده نگه داشت.
رئیس جمهور گفت: خداوند فداکاری ابراهیم و اسماعیل و هاجر را در تاریخ زنده کرد و همچنان آن حادثه به طور مداوم تکرار می‌شود که نشان می‌دهد تاریخ چگونه درس آموز است. کربلا هم یک مثل بزرگ تاریخی است که برای همیشه زنده است.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: از راهپیمایی و زیارت روز اربعین بعنوان نشانه ایمان برای ما یاد شده است؛ مردم ما در سال‌های گذشته با عشق و اشتیاق از هفته‌ها و ماه‌های پیش خود را آماده می‌کردند و امسال نیز دلشان می‌خواست که در آن راهپیمایی حیات بخش شرکت کنند، اما اینجا ترکیب عقل و عشق است؛ کسی خردمند است که عقل را با عشق ترکیب کند.
رئیس جمهور افزود: عشق امام حسین (ع) به انسان می‌گوید که اکنون به سمت کربلا راه بیفتد، اما عقل به ما می‌گوید که در این شرایط باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ عقل و عشق را می‌توانیم در کنار هم جمع کنیم، همین که فردا در خانه‌ها و جمع‌های کوچکمان زیارت اربعین را زمزمه می‌کنیم و رهبر ما بعنوان آموزگار ما در این میدان در حسینیه تنها می‌نشیند و این زیارت را گوش می‌کند، به ما درس می‌دهد که چگونه میتوانیم عشق به امام حسین (ع) و رسالت را با وظیفه دینی که امروز بر دوش داریم، جمع کنیم.
آقای روحانی تاکید کرد: امیدوارم مردم امسال با شور، حزن و اندوه بیشتر زیارت اربعین را بخوانند و از خداوند بخواهند که در سال‌های آینده گشایشی برای سلامت مردم و عبور از این بیماری پیش آید تا بتوانند بار دیگر راهپیمایی اربعین را، چون سال‌های گذشته تکرار کنند.

وحدت ما دشمن را ناامید می‌کند
رئیس جمهور گفت: بیاییم ارتباط و دوستی برقرار کنیم، زیرا جدایی و فاصله به نفع دشمن است.
روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت افزود: حداقل سیاه نمایی را تا پایان کرونا تعطیل کنیم، حالا اگر کرونا تمام شد، اما تحریم‌ها بود بعدا یکدیگر را نقد کنیم.
رئیس جمهور گفت: تا پایان کرونا تخریب دولت را تعطیل کنید، زیرا هر چه اختلاف بیشتر شود دشمن امیدوارتر می‌شود. با محبت در کنار هم باشیم، مهربانی کنیم و لحن تند خود را برای آمریکا و دشمنانمان داشته باشیم نه بر سر همدیگر.
وی افزود: اینکه ما بتوانیم مردم را کنار هم دوست کنیم، اینکه ما بتوانیم میان مردم اصلاح، صلح، صفا و صمیمیت برقرار کنیم، از نماز و روزه بالاتر است. یک جا ارتباط و دوستی را برقرار کنیم چرا هر چیزی را به دعوا، اختلاف، جدایی و فاصله تبدیل می‌کنیم؟ این فاصله به نفع ما نیست، به نفع دشمن است، در این شرایط دوستی به نفع ماست.

باید واقعیت‌ها را در شرایط تحریم و فشار به مردم گفت
رئیس جمهور گفت: باید در شرایط تحریم و فشار اقتصادی واقعیات‌ها را به مردم بگوییم، تا مردم را امیدوار و نشاط ایجاد کنیم.
روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به روز روستا و افتتاح طرح‌های مربوط به روستائیان و عشایر، افزود: در شرایط تحریم ما به دنیا نشان دادیم که دغدغه ما، از شهری گرفته تا روستایی و دورترین روستای کشور، ملت است.
آقای روحانی در ادامه با اشاره به اینکه روز (دوشنبه) 6 هزار و 750 طرح عمرانی و 26 هزار و 500 طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری در 13 استان کشور افتتاح شد، تصریح کرد: از افتخارات ثبت شده دولت یازدهم و دوازدهم خدمت به روستائیان است.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به نامه روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت 21 میلیارد هزار تومان کل پول گندمکاران، گفت: این نشان دهنده این است که دولت در کنار کشاورزان، تولید گران و امنیت غذایی مردم است.
آقای روحانی افزود: در طرح‌های روز دوشنبه گذشته دیدیم که ملت ما، کارگزاران، مهندسان، کشاورزان و همه چه افتخار بزرگی را در زمینه اشتغال و بیمه روستایی آفریدند.
رئیس جمهور در ادامه گفت: بیمه روستائیان و دریافت مستمری آن‌ها قبل از این دولت 650 هزار نفر را شامل می‌شد که تا اوایل امسال به یک میلیون و 287 هزار نفر رسید و روز دوشنبه نیز یک و نیم میلیون نفر به این آمار اضافه شد و اکنون به 2 میلیون و 800 هزار رسیده است.
آقای روحانی افزود: خانواده‌های روستایی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند در زمان بازنشستگی و از کار افتادگی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
رئیس جمهور گفت: یکی از تاکیدات من از روز اول دولت این بود که برای روستائیان مستمری در نظر بگیریم، به گونه‌ای که کشاورزی که در حال کار است و فردا از کار افتاده شد، یک دریافتی داشته باشد و خداوند این توفیق را به ما داد تا این کار بزرگی در طول این مدت انجام گرفت.
آقای روحانی با اشاره به این که در آب، برق و گاز روستایی در این دولت کار بی نظیری انجام گرفته است، افزود: در موضوع گاز و در بعد از انقلاب تا سال 92، تعداد 14 هزار روستا گاز دار شدند که امروز این عدد به 32 هزار روستا رسیده و این کار در حال ادامه است و هر روز روستا‌های ما به شبکه گاز و برق متصل می‌شوند.
رئیس جمهور گفت: ما روستای 10 خانوار نداریم که برق نداشته باشند و اکنون سراغ روستا‌های زیر 10 خانوار رفته ایم.
آقای روحانی افزود: برق روستایی ما از 99 و 7 دهم فعلی به 99 و 9 دهم می‌رسد و این یک رقم قابل ملاحظه است و این آمار کمتر در کشور‌های همسایه، منطقه و حتی کشور‌های پیشرفته دیده می‌شود، این آمار بسیار ارزشمند و مهمی است که ارائه می‌شود.
رئیس جمهور گفت: در آب سالم پایدار روستایی در آغاز دولت کمتر از یک میلیون نفر بهره‌مند بودند که تا پایان این دولت به بالای 10 میلیون نفر خواهد رسید.
آقای روحانی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌های راه، ارتباطات، مسکن و کلاس‌های آموزشی، افزود: هر روز که می‌گذرد 11 کلاس روستایی برای دانش آموزان افتتاح می‌شود و این آمار و ارقام افتخار آمیز است.
رئیس جمهور همچنین گفت: علت تکرار این آمار و ارقام به غیر از صدا و سیما و روزنامه ها، برای اساتید و افرادی است که در مسائل اقتصادی کشور حرف دارند و بیایند حرف بزنند و آمار را منصفانه مقایسه کنند.
آقای روحانی با اشاره به این که دولت یازدهم و دوازدهم دارای دو مقطع بوده است، افزود: مقطع 92 تا 97 که شرایط شرایطی بوده که در تحریم و مشکلات بودیم، ولی در جنگ نبودیم و از 97 تا امروز که در جنگ اقتصادی هستیم.
رئیس جمهور در ادامه گفت: شما دیدید که دیروز در سازمان ملل و در جمع حقوق بشری‌ها 26 کشور اعلام کردند که آمریکا علیه حقوق بشر اقدام می‌کند و مشغول جنایت است و اقدام تروریست اقتصادی انجام می‌دهد.
آقای روحانی با اشاره به اینکه ما در این شرایط باید واقعیات‌ها را به مردم بگوییم، افزود: حساب ضد انقلاب خارج نشین جداست، اما در داخل که همه سرنوشت واحد داریم و برای همه واقعیت ملموس واحد پیش رویمان است، باید واقعیت‌ها را بگوییم و مردم را امیدوار و نشاط ایجاد نماییم.

شرایط کشور در شش ماهه دوم بهتر می‌شود
رئیس جمهور با بیان اینکه در شش ماهه اول کرونا فشار زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد، گفت: در شش ماهه دوم شرایط ما بهتر می‌شود.
حسن روحانی که در جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت، افزود: به مردم اعلام می‌کنم که یک ساعت یک مسئول دولتی ما دست روی دست نگذاشته و از صبح تا پایان شب در تلاش برای بهبود اوضاع هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه در حال کارکردن هستند، گفت: در میدان جنگ اداره کشور، آباد کردن روستاها، تامین آب، برق، گاز، تلفن، ارتباطات و امکانات دیگر همه در حال انجام است.
آقای روحانی افزود: تنها در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان ایجاد شده است که بسیاری از مسائل بهداشت و درمان و نیازمندی‌های تخصصی ما را بر دوش می‌کشند.
رئیس جمهور گفت: در این پنج ماهه بخش بزرگی از صنایع و صنعت ما از 10 تا 38 درصد رشد داشته است و ما به همین خاطر باید از کارگران، صنعتگران و کشاورزان خود تشکر کنیم که در وسط این میدان هستند.
آقای روحانی افزود: البته مردم ما در رنجند و ما این را می‌دانیم، اما باید گفت درآمد ارزی غیرنفتی ما در این چند ماهه به 13 و نیم میلیارد دلار رسیده است و ان شاالله در شش ماهه دوم وضع بهتر می‌شود.

اصابت گلوله به خاک ایران به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست
رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اصابت گلوله اعم از گلوله خمپاره، کاتیوشا و توپخانه به خاک ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیئت دولت، امنیت منطقه‌ای و سرزمینی اعم از روستا‌ها و شهر‌های مرزی کشورمان، اعم از آذربایجان، اردبیل و دیگر مناطق مرزی را بسیار حساس و مهم برشمرد.
رئیس جمهور با اشاره به وقوع جنگ میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، گفت: یکی از تاکیدات مهم من، هم در گفتگو‌های دیروز با رئیس جمهور آذربایجان و هم در سخنان قبل از آن با نخست وزیر ارمنستان، توجه به امنیت سرزمین ایران بود.
آقای روحانی با ابراز تاسف عمیق از وقوع جنگ میان این دو کشور تاکید کرد: البته جنگ باید پایان یابد، زیرا به نفع هیچ کس نیست، ما حقوق ملت آذربایجان را محترم می‌شماریم و بر تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنیم، اما راه حل هیچ مسئله‌ای از طریق آتش، جنگ و خون حل نمی‌شود.
رئیس جمهور افزود: راه‌های دیگری وجود دارد و ما آمادگی داریم کمک کنیم تا به هر شکلی مسائل دو طرف حل و فصل شود.
آقای روحانی همچنین اصابت گلوله به خاک کشورمان را غیرقابل قبول دانست و گفت: هر دو طرف همسایه ما هستند که با آنان رابطه بسیار خوبی داریم، جمهوری آذربایجان بعنوان برادر و ارمنستان بعنوان همسایه ماست و از هر دو می‌خواهیم به این مسئله مهم توجه کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش، انتقال تروریست‌ها به مناطق همجوار کشورمان را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: ما در طول سال‌های گذشته با تروریست‌ها جنگیدیم و شهید سردار سلیمانی با آنان جنگید تا تروریسم را در همان جا قلع و قمع کند پس اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها در کنار مرز‌های ما قرار گیرند.
آقای روحانی افزود: ما در کنار مردم سوریه، لبنان و عراق با تروریست‌ها جنگیدیم و به آنان کمک کردیم، اکنون اگر بنا باشد عده‌ای به بهانه‌هایی بخواهند تروریست‌ها را از سوریه و جا‌های دیگر به نقاط نزدیک مرز‌های ما منتقل کنند، برای ما غیرقابل قبول است.
رئیس جمهور اضافه کرد: من همین موضوع را با همین لحن و با این صراحت به مسئولان کشور‌های همسایه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفته ام.
آقای روحانی بار دیگر تاکید کرد: خیلی باید حواسمان باشد که این جنگ گسترش نیابد و به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود، زیرا افرادی در این طرف و آن طرف به آتش جنگ می‌دمند و بنزین می‌ریزند، این به نفع هیچ کس نخواهد بود.
رئیس جمهور لزوم پذیرش این واقعیت، قبول کردن حقوق ملت ها، محترم شمردن تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، پرهیز از جنگ و در پیش گرفتن فعالیت‌های سیاسی را برای همگان ضروری برشمرد.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه هر کشوری باید حقوق همسایه اش را اداء کند، افزود: اشغال را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنیم، اما جنگ نیز برای ما قابل قبول نیست، صلح برای ما اساس است و بسیار اهمیت دارد.
رئیس جمهور گفت: البته خودشان هم با گذشت زمان احساس خواهند کرد که جنگ راهی نیست که آنان را به اهدافشان برساند.
آقای روحانی ابراز امیدواری کرد: دو طرف از مسیری صلح آمیز بتوانند به حقوق حقه مردم شان برسند و ثبات را به این منطقه بسیار حساس برگردانند.

تاکید رئیس جمهور بر وحدت قوای سه گانه برای گذر از جنگ اقتصادی
رئیس جمهور بر وحدت و انسجام قوای سه گانه، نیرو‌های مسلح و مردم و کمک همگان به دولت برای غلبه بر دشمن در جنگ اقتصادی تاکید کرد.
روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیئت دولت، گفت: در شرایطی هستیم که همه باید یکدیگر را یاری کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: من دچار حیرتم که افرادی از این طرف و آن طرف با کوچکترین بهانه مثل اینکه آماده اند که با ادبیات تند با یکدیگر حرف بزنند، چرا با ادبیات تند با هم سخن بگوییم؟، ما همه برادریم.
آقای روحانی از همه جناح ها، احزاب، قوای سه گانه، نیرو‌های مسلح و مردم خواست که یکدیگر را یاری کنند.
رئیس جمهور در ادامه گفت: در جنگ هشت ساله نیز که با صدامیان جنگیدیم و با مقاومت، از شرف، ناموس، استقلال و وطن دفاع کردیم، ممکن بود اشکالی هم پیش بیاید و مثلا در عملیاتی مانند کربلای چهار یا بدر موفق نشدیم.
آقای روحانی افزود: در آن مقطع، برخی ناراحت شدند، اما امام (ره) فرمودند این عدم الفتح بود.
رئیس جمهور گفت: اگر بنا بود در جنگ هر روز حرف بزنیم، نقد کنیم و در پی نقطه ضعفی باشیم و بگوییم اگر این طور می‌شد بهتر بود، نمی‌توانستیم جنگ را پیش ببریم، زیرا همه دنیا مقابل ما بودند و ما در کنار یکدیگر، متحد بودیم که توانستیم پیروز شویم.
آقای روحانی افزود: اکنون نیز همان صحنه است، منتها آن روز، جنگ نظامی بود و امروز جنگ اقتصادی است و دولت در وسط میدان قرار دارد.
رئیس جمهور تصریح کرد: عده‌ای انگار مسئولیت شان انتقاد کردن است؛ یعنی خداوند شما را خلق کرده است که در روز جنگ فقط نقد کنید؟ البته نقد کردن اشکال ندارد، اما فقط نقد یا نه، شما هم رسالت و وظیفه‌ای دارید و باید کمک کنید؟
آقای روحانی گفت: آن کسی که می‌گوید چرا این طور شد یا آن طور شد و چرا نقصی هست؛ خودش چه کرده؟ اول عمل خودش، دوستان و حزبش را بگوید.
رئیس جمهور افزود: در جنگ تحمیلی هستیم، آدم خاصی را می‌بینید که به هیچ اصولی پایبند نیست و حتی به اصول و قوانین کشور خودش و پروتکل‌های بهداشتی تعهد ندارد و علاوه بر قوانین داخلی، مقررات بین المللی را نیز زیرپا می‌گذارد.
آقای روحانی اضافه کرد: چنین آدمی توافق را زیرپا گذاشت و با همه توان آمده است که مانع از فروش نفت کشورمان شود و با همه توان آمده است تا از تبادلات بانکی جلوگیری کند.
رئیس جمهور گفت: این که بگوییم بانک مرکزی ضعیف است یا ارزش پول ملی کاهش یافته، بانک مرکزی چه کند؟ شما راهکار ارائه دهید.
آقای روحانی افزود: بانک مرکزی در این شرایط بسیار سخت پنج میلیارد و 300 میلیون دلار فقط برای کالا‌های اساسی در شش ماه اخیر پرداخت کرده است.
رئیس جمهور اضافه کرد: بانک مرکزی در این مدت یک میلیارد و 400 میلیون دلار برای حوزه بهداشت و درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، ارز تامین کرده است، بله اگر ارز بیشتری بود بهتر بود، همه این را می‌دانیم.
آقای روحانی گفت: زمانی درآمد نفتی ما سالانه 118 تا 120 میلیارد دلار بود و در سال‌هایی که این درآمد کاهش یافت این رقم 50 تا 60 میلیارد دلار بود، اما در شرایط کنونی کسانی که نقد می‌کنند می‌دانند که با چه شرایطی مواجه ایم و این حرف‌ها را می‌زنند.
رئیس جمهور تاکید کرد: مسئولان اعم از وزرا، استانداران و مدیران کل باید واقعیات و شرایط را به مردم بگویند گرچه ممکن است بعضی مسائل را به علت لزوم رعایت مصالح ملی و جلوگیری از سوء استفاده دشمن نشود گفت، اما بقیه را برای مردم توضیح دهید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرایط کشور ستاد ملی مقابله با کرونا آقای روحانی با اشاره پروتکل های بهداشتی آقای روحانی جلسه هیئت دولت رئیس جمهور آقای روحانی آقای روحانی گفت روحانی در ادامه رئیس جمهور گفت رئیس جمهور شش ماهه دوم سال های گذشته رئیس جمهور رئیس جمهور هیچ عنوان اصابت گلوله جنگ اقتصادی بهتر می شود روز اربعین تروریست ها بانک مرکزی امام حسین قابل قبول پروتکل ها عقل و عشق تا پایان برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است