Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد ذبح‌های صورت گرفته در مراکز غیرمجاز عرضه دام در استان از لحاظ شرعی دچار اشکال بوده و مورد تایید نیست. - اخبار استانها -

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت های دامپزشکی، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی در راستای تامین سلامت غذایی فرآورده‌های خام دامی اقدامات متعددی در حوزه نظارت از مزرعه تا سفره مردم بر عهده دارد و در واقع این مجموعه‌ی به عنوان متولی بهداشت جامعه جهت کاهش کانون بیماری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در تشریح برنامه‌های این اداره‌کل، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون جهت کنترل بیماری در میان دام‌های استان حدود یک میلیون و 200 هزار پایش هدفمند دامی توسط اکیپ‌های سازمان دامپزشکی در استان انجام و در پی آن بالغ بر چهار میلیون و 242 هزار و 600 مورد واکسیناسیون دام به صورت هدفمند صورت گرفته است.

جزئیات سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستانسیستان و بلوچستان ‌با قدوم شهید عطرآگین شد / بازگشت پیکر ‌شهید ‌شهلی‌بر‌ پس از 37 سال به زادگاهشسیستان و بلوچستان| مسئولان شکایت خود از مطالبه‌گران را پس بگیرند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها دو آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان‌های زاهدان و چابهار در استان فعال هستند، ادامه داد: دامپزشکی سیستان و بلوچستان تنها استانی است که روی بیماری "تب کریمه کنگو" به صورت تخصصی آزمایش و کار میدانی انجام می‌دهد. در حال حاضر احداث آزمایشگاه آبزیان ویژه جنوب شرق کشور در راستای تسهیل صادرات در دستور کار قرار دارد که در صورت حل مشکل اعتباری تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی خاطرنشان کرد: بحث قابل توجه و مهمی که تاکنون به آن پرداخته نشده بود و به تازگی مورد بررسی قرار گرفته آزمایش بیماری کرونا در شتر است. این بیماری از همان خانواده کرونا ویروس است ولی بحث انتقال آن به انسان ثابت شده نیست، با این حال در صورت انتقال می‌تواند تا 30 درصد کشندگی داشته باشد و علت مسکوت ماندن این موضوع واگیری بسیار پایین بوده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه نظارت اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی استان در طول سال گذشته از واحدهای دام و طیور استان چهار هزار مورد بازدید به عمل آوردند که در پی آن 250 مورد واحدهای متخلف به مراکز قضائی استان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: دامپزشکی استان از ابتدای سال تاکنون حدود 230 تن فرآورده‌های ضبط شده داشته که از این میان 170 تن آن معدوم شده است. این میزان معدوم‌سازی از میان واحدهای مجاز تحت نظارت بوده که به طبع واحدهای غیرمجاز تلفات بسیار بیشتری خواهند داشت. 

حسینی از مردم خواست دام مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع قابل شکایت و پیگیری باشد. 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند 85 درصد موارد عفونی دامی در کشتارگاه مجاز حذف می‌شود و در این مراکز موازین شرعی زیر نظر کارشناسان خبره دامپزشکی رعایت می‌شود. از مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با مراکز غیرمجاز پخش فرآورده‌های دامی موضوع را به شماره 1512 گزارش کنند.

وی در رابطه با موضوع فرهنگ‌سازی جلوگیری از مصرف دام کشتار شده به صورت غیرمجاز و خرید فرآورده‌های دامی از مراکز غیرمجاز، بیان کرد: با وجود کمبود بودجه در سازمان در حال حاضر هشت برنامه تلوزیونی قبل خبر و ساخت سه کلیپ آموزشی در استان پرداخته شده است.

حسینی در رابطه با آموزش و تشویق واحدهای تولیدی روستایی برای واکسیناسیون دام، بیان کرد: در بحث آموزش سازمان آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با برگذاری دوره‌های رایگان برای دامپروران و همچنین عرضه برخی واکسن‌ها به صورت رایگان توسط سازمان مانند واکسن نیوکاسل  ورود خوبی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در رابطه با پرورش میگوی «گواتر‌» در جنوب استان، اظهار داشت: 42 هزار هکتار مراکز آبزی‌پروری در جنوب استان فعالیت دارند که به همت همکاران دامپزشکی و شیلات امسال برای اولین بار سال بدون بیماری «لکه سفید» میگو داشتیم و برداشت 710 تن میگو بدون بیماری انجام شده است. همچنین توانستیم برای اولین بار «پست لارو» مولد به سایر استان‌های کشور صادر کنیم که در سال‌های گذشته به دلیل بیماری لکه سفید قادر به انجام آن نبودیم.

وی بیان کرد: 25 ناظر شرعی در سطح استان از روحانیون سطح دو و سه حوزه علمیه فعال هستند که 45 رابط از اهل تشیع و اهل سنت نیز زیرمجموعه آنها در سطح استان فعالیت می‌کنند.

حسینی افزود: 70 تا 80 درصد ذبح‌های صورت گرفته در مراکز غیرمجاز عرضه دام در استان از لحاظ شرعی دچار اشکال بوده و مورد تایید نیست.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان مراکز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند