Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-جاده معمول‌ترین مسیر اتصال و تردد شهرها و روستاها به هم است و اهمیت ایمن‌سازی و اصلاح آن بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که این جاده‌ها با جان مردم سروکار دارد و جاده‌های شمال استان اردبیل نیز از این مقوله بدور نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  جاده معمول‌ترین راه اتصال روستاها، شهرها و حتی کشورها است و مهمترین نقش را در توسعه یک شهر دارد، کیفیت و ایمنی جاده‌ها یکی از معضلات اصلی در استان اردبیل است که بسیاری از مردم را با چالش روبرو می‌کند، چالشی که سالیانه هزهاران نفر جان خود را با آن از دست می‌دهند و یا خسارات جانی جبران ناپذیری به آنها وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه روند رو به رشد تصادف‌ها در راهها و تلفات و خسارت‌های ناشی از این گونه حوادث می‌توانند یک تجربه وحشتناک باشند که منجر به جراحات فاجعه آمیز شوند.

جاده مغان یکی از جاده‌های است که میزان مرگ و میر در سوانح جاده‌یی آن بالاست، کاهش دید، سرعت زیاد، عدم احتیاط و رانندگی بدون توجه به علایم رانندگی همه می‌توانند باعث بروز حوادث رانندگی در جاده شود اما نمیتوان به تنهایی عوامل انسانی را دلیل تصادفات دانست، برخی از خودروهای وارداتی نیز در سطح پایینی قرار دارند و تا زمانی که این نقص‌های فنی برطرف نشود نمی‌توان انتظار داشت که حوادث رانندگی کاهش پیدا کند.

غصه پر تکرار تصادف و مرگ در جاده مغان که امروزه از آن بعنوان جاده مرگ یاد می‌کنند، داغ‌های سنگینی بر دلهای ساکنان و رهگذران این جاده سهل العبور اما کمتر برخوردار و بی مهر گذاشته است.

بعد مسافت جاده مغان که برای بار ترافیک بیش از 30 سال پیش ساخته شده است با مرکز استان و شلوغ بودن جاده‌ی مغان به مشکین‌شهر و اردبیل بخاطر تردد صدها تریلی و کامیون و انواع ماشین دیزلی و حمل انواع بار و محصول کشاورزی و این میان تردد صدها ماشین مسافربری و شخصی پاسخگو نیست.

خراسان رضوی| جاده گناباد به قاین تبدیل به جاده مرگ شده استحذف جاده مرگ از محورهای مواصلاتی خوزستان / محور رامشیر ـ بندرماهشهر دوبانده می‌شود + فیلمراهکار نهایی کاهش تلفات در «جاده مرگ» استان خراسان رضوی «دوبانده» شدن است

امروز دوباره برخورد شاخ به شاخ یک دستگاه اتوبوس مسافربری با خودرو پژو در 34 کیلومتری جاده پارس‌آباد - مشگین‌شهر 2 نفر کشته و یک مصدوم داشته است که داغی جدید بر دلها گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شامگاه دیشب سه‌شنبه 15مهرماه در اثر برخورد شاخ به شاخ اتوبوس با سواری پژو پرشیا در جاده مشگین شهر_پارس‌آباد در نزدیکی روستای بران دو سرنشین سواری پژو در دم جان باختند و دو نفر از مسافران اتوبوس نیز مجروح شدند.

غریبانی  با بیان اینکه مجروحان حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی شهرستان پارس آباد منتقل و بستری شدند، افزود: جاده‌های شمالی استان اردبیل از مسیرهای پرتردد و پرحادثه بوده و 70 درصد تلفات جاده‌ای استان در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد مغان رخ می‌دهد.

کمبود امکانات و تجهیزات نظارتی در جاده های استان اردبیل

فرمانده پلیس راهور استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصادفات شهرستان پارس آباد در مقایسه با کل استان سیر صعودی دارد، اظهار داشت: آمار بالای تصادفات در پارس آباد آمار کل استان را تحت الشعاع قرار داده و استان اردبیل را زیر سوال برده است.

فتاحی از کمبود امکانات و تجهیزات نظارتی در جاده های استان اردبیل خبر داد و گفت: نسبت به امکانات ترافیکی نیز استان اردبیل جزو فقیرترین استانها بوده و در زمینه دوربین های پلاک خوان در رتبه پایین جدول می باشد به طوری که این معضل مهم و اساسی در بحث دوربین های پلاک خوان در مناطق مختلف استان مشهود است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل نیز افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شمالی استان که به جاده مرگ معروف شده است اتفاق می‌افتد که این موضوع توجه و مساعدت بیشتر مسئولین زیربط و حل مسائل و مشکلات جاده‌های این منطقه از استان را می‌طلبد.

متاسفانه تاکنون دوبانده کردن این جاده مواصلاتی فقط به شعار انتخاباتی تبدیل شده و عملا هیچ نتیجه، تغییر و برنامه‌ای ارائه نگردیده است و هرچند یکبار ضایعه‌های جبران ناپذیری برای مردم مغان به ارمغان می‌آورد ضایعه‌هایی که که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

نکته ای که بیش از بی توجهی‌ها، قابل توجه و تامل برانگیز است این است که با وقوع این تصادفات مرگبار در این جاده هر بار مسئولان شهرستانی و استانی برای جوابگویی به افکار عمومی به تکاپو می افتند و از تلاشهایشان می گویند اما در این میان آنچه که مشهود است همه این تلاشها به نام جاده مرگ و به کام دیگران بوده است.

جاده مغان بعنوان یکی از راه‌های اصلی استان اردبیل نیاز به توجهی نه چندان زیاد مسئولان برای کاهش بار تصادفات در این مسیر دارد.

به امید اینکه شاهد مرگ هیچ هموطنی چه در دشت مغان و چه در سایر نقاط کشور عزیزمان نباشیم.

نسرین آذرکیش

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل پارس آباد جاده مغان جاده مرگ جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران

 

به گزارش تابناک، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی‌آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک را شاهد هستیم.

وی تردد در دیگر محورهای شمال همچون فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) را روان توصیف کرد و گفت: محور آزادراهی قزوین – کرج – تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، ترافیک در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم‌آباد نیز سنگین است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • الگری: آینده؟ درک می کنم تیترهای آینده الگری در این هفته ها بسیار داغ است؛ از باشگاه بپرسید
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد