Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور گفت: رادار سه بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه اندازی شده است.

سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی، بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار کیلومتر را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ویژگی‌های برجسته این رادار، قابلیت کشف انواع هواپیماهای پنهانکار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزان بودن و تولید بومی بودن آن است که با سه نفر عملیاتی می‌شود. سه ماه آینده رادار بعدی در چابهار راه‌اندازی می‌شود و با این افتتاح، تعداد رادارهای کشور در این کلاس به  هشت مورد افزایش می‌یابد.

همچنین امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور، با قدردانی از نیروهای فنی و عملیاتی هوافضای سپاه گفت: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است. از مقام معظم رهبری و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می‌کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم در ادامه با اشاره به اهمیت دستاوردهای نظامی کشور گفت: با راه‌اندازی چنین رادارهایی قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش‌های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است. حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتاد اما امروز جوانان نخبه و ولایتمدار ایرانی توانایی ساختن رادارهای پیشرفته را دارند که جای شکر است. این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.

ایران در تامین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفاست و در بین ۲۰ کشور رادارساز عمده جهان در موقعیت ۱۰ دنیا قرار دارد.

کد خبر 555328 برچسب‌ها دفاع - پدافند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع پدافند پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد