Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه پرداخت تسهیلات به 4 بانک عامل برای دریافت وام‌های روستایی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به نقل از ایلنا، ‌"محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هئیت دولت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: مرحله پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از دو روز پیش آغاز کرده‌ایم که حدود 8 هزار میلیارد منابع را در اختیار چهار بانک عامل، توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به کلیه متقاضیان در نوبت وام‌های اشتغال پایدار روستایی قرار داده‌ایم؛ به این ترتیب با احتساب 12 هزار میلیارد پرداختی گذشته به 20 هزار میلیارد تومان منابع از منبع یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون 135 هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در روستاها و بخش‌های زیر 10 هزار نفر به اجرا درآمده است که دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور بیش از 25000 فعالیت گوناگون در روستاها افتتاح شد، افزود: از محل اجرای این منابع علاوه بر اشتغال 220 هزار نفری که تا کنون به وجود آمده است، غیر از طرح بوم‌گردی که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شده است، بقیه آن‌ها با توجه به پایش‌های استانداران که در سطح مناطق‌شان‌ انجام می‌دهند به خوبی پیش می‌رود و حتی بخشی از افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، بازپرداخت‌شان آغاز شده است و حدود 800 میلیارد تومان از بازپرداختی تسهیلات برگشته که امیدواریم این اقدام به صورت چرخشی ادامه پیدا کند و باعث ایجاد طرح و اشتغال در روستاها شود، این طرح رشد اشتغال روستایی را از 3 درصد پیش از اجرای آن به 29 درصد رسانده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه علاوه بر آن اقدام ملی دیگری در روز روستا انجام شد که آقای رئیس جمهور آن را کلید زدند، ابراز داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ایران تا قبل از دولت تدبیر و امید 654 هزار بیمه شده و مستمری‌بگیر داشت که در جدول تدبیر و امید به یک میلیون و 280 هزار رسید. با توجه به اینکه منابع اولیه این صندوق از طریق خود بیمه شده پرداخت می‌شد و برخی از ساکنان روستاهای ما امکان پرداخت 5 درصد سهم خودشان را نداشتند. دولت هم سهم بیمه خودش و هم سهم بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت کرد و حدود 1500 میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق قرار گرفت؛ به این ترتیب حدود یک میلیون و پانصد هزار بیمه شده جدید به مجموعه صندوق بیمه روستای و عشایر افزوده خواهد شد و جمع آن به 2 میلیون و 800 هزار نفر در سطح روستاهای کشور خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی