Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: صعود احتمالی به جام جهانی ارتباطی به هنر مربیگری اسکوچیچ نخواهد داشت و بر اساس توانایی‌های بازیکنان ایرانی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دیداری دوستانه به مصاف ازبکستان می‌رود. این دیدار فردا در ورزشگاه پاختاکور برگزار خواهد شد و اولین آزمون دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم قاسمپور در خصوص تقابل دوستانه تیم ملی ایران با ازبکستان به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: طبیعی است که تیم ملی ایران نیاز به برگزاری دیدار تدارکاتی دارد. قطعاً نتیجه این قبیل دیدارها اهمیت چندانی ندارد و سرمربی تیم ملی در چنین مسابقاتی توانایی‌های شاگردانش را بیش از گذشته خواهد شناخت.

وی افزود: دراگان اسکوچیچ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از زمانی که به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شده، هنوز فرصت نشستن روی نیمکت تیمش را پیدا نکرده و فردا برای اولین بار تفکرات خود را توسط شاگردانش درون زمین اجرایی می‌کند. ازبکستان یکی از تیم‌های خوب قاره آسیا محسوب می‌شود و به نظرم ملی‌پوشان کشورمان بازی مناسبی پیش رو دارند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص غیبت بازیکنانی چون بیرانوند، پورعلی گنجی و جهانبخش در فهرست تیم ملی عنوان کرد: انتخاب نفرات بر اساس تشخیص سرمربی است. او بر اساس سلیقه‌ای که دارد و در حیطه اختیارات خود، نفرات مد نظرش را دعوت می‌کند. باید به نظر سرمربی احترام گذاشت چون او بر اساس سیستم فوتبالی که دوست دارد تیمش بازی کند، نفراتی را که مد نظرش است به تیمش دعوت می‌کند.

وی در خصوص اینکه تیم ملی ایران می‌تواند با دراگان اسکوچیچ به جام جهانی صعود کند؟ خاطرنشان کرد: تیم ملی بارها در شرایط سختی قرار داشته و این بار نیز راه دشواری در مقابلش قرار گرفته است. 6 امتیازی که در دور رفت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی از دست داد باید در دور برگشت جبران شود و قطعاً تیم‌های عراق و بحرین با تمام وجود تلاش می‌کنند تا امتیاز از دست ندهند.

قاسمپور تصریح کرد: من اسکوچیچ را در حد و قواره تیم ملی فوتبال ایران نمی‌بینم. وقتی ما مربی بزرگی چون کارلوس کی‌روش را در اختیار داشتیم با انتخاب غلط مارک ویلموتس لطمه خوردیم و اسکوچیچ هم مربی بزرگی نیست. نتایج خوبی که پرسپولیس با سرمربی و بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد ثابت کرد در داخل کشور مربیانی بهتر از اسکوچیچ داریم. اگر تیم ملی ایران بتواند راهی جام جهانی قطر شود، عمده دلیل موفقیتش به توانایی‌های بازیکنان کشورمان برمی‌گردد و ارتباط زیادی به هنر مربیگری اسکوچیچ ندارد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ ابراهیم قاسمپور تیم ملی ایران جام جهانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد ۲۴ تیم راه یافته به جام جهانی ازبکستان مشخص شدند.

این دوره از بازی‌های جام جهانی از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت. قرعه کشی این رقابت‌ها ۶ خرداد در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

بر این اساس تیم ملی ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی در کنار ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان ۵ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی را تشکیل می‌دهند.

۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

میزبان: ازبکستان به عنوان میزبان‌
آسیا: ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان
آفریقا: آنگولا، لیبی، مراکش
کونکاکاف: کاستاریکا، کوبا، گواتمالا، پاناما
آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، ونزوئلا
اقیانوسیه: نیوزلند
اروپا: کرواسی، فرانسه، قزاقستان، هلند، پرتغال، اسپانیا، اوکراین

سیدبندی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

فرمت برگزاری جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴
۲۴ کشور در ۶ گروه ۴ تیمی قرار خواهند گرفت. دو تیم برتر هر گروه به همراه چهار تیم برتر رتبه‌های سوم به مرحله حذفی راه خواهند یافت. پس از آن، مرحله یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال برگزار می‌شود.
تیم‌های اسپانیا، برزیل و آرژانتین با ۱۰ دوره حضور بیشترین تجربه را در این مسابقات دارند و سپس تیم ملی ایران با ۹ دوره حضور با تجربه ترین تیم این مسابقات است.

تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، فرانسه و نیوزلند نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهند کرد.

قهرمانان ادوار گذشته:

۱۹۸۹: برزیل
۱۹۹۲: برزیل
۱۹۹۶: برزیل
۲۰۰۰: اسپانیا
۲۰۰۴: اسپانیا
۲۰۰۸: برزیل
۲۰۱۲: برزیل
۲۰۱۶: آرژانتین
۲۰۲۱: پرتغال

کد خبر 6088021

دیگر خبرها

  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است