Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از سوژه‌های مورد علاقه رسانه‌های معاند و ضدانقلاب موضوع زندانیان ایران و برخورد قضایی جمهوری اسلامی با مجرمان است.

حتی چند روز پیش نیز یکی از عوامل همین شبکه‌ها با خانواده امیرحسین مرادی تماس گرفته و خانواده نگران را نگران‌تر کرده و گفته «فرزندتان در نوبت اعدام است، اگر سکوت کنید باید بروید سر قبرش گریه کنید!» این تماس سبب افزایش فشار روانی بر خانواده امیرحسین مرادی و حتی منجر به خودکشی پدر وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع قصاص نوید افکاری فردی که با چاقو یکی از کارمندان اداره دولتی را به قتل رسانده بود، نیز پیش از این در دستور کار شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان قرار گرفته بود و حتی به خط خبری این رسانه‌ها تبدیل شد.

رسانه‌هایی همچون «من و تو» و «رادیو فردا» در این راستا و برای مردمی نشان دادن حمایت‌ها از نوید افکاری تصاویری از دیوارنوشته‌هایی در مخالفت با قصاص وی را در فضای مجازی منتشر کردند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تصاویری که رسانه‌های فارسی زبان تحت عنوان حمایت‌های مردمی از نوید افکاری در قالب دیوارنوشته‌های متعدد منتشر کردند، جعلی است و آن‌ها برای داغ کردن این موضوع دست به دامن فتوشاپ شدند!

به عنوان نمونه یکی از تصاویری که در رسانه‌های بیگانه به صورت گسترده دست به دست شد، تصویر زیر بود؛ عکسی که سال ۲۰۱۸ توسط طراح آن در اینترنت قرار داده شد.

بیشتر بخوانید

دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!

زاویه هردو عکس (عکس اصلی و عکس منتشر شده در رسانه‌های معاند) و حتی کاغذی که روی زمین افتاده نشان می‌دهد که هر دو تصویر یکی است. در واقع رسانه‌های ضدانقلاب متن حمایتی خود برای نوید افکاری را با استفاده از فتوشاپ به تصویر اضافه کردند.

دیگر دیوار نوشته‌های منتشر شده در این رسانه‌ها هم چنین وضعیتی دارد، دقت در تاریخ اولین انتشار توسط مجری طرح، زاویه و جزئیات عکس‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها از چه ترفند غیرحرفه‌ای استفاده کردند.

به نظر می‌رسد کمپین‌های خبری که ضدانقلاب در دستور کار قرار دارد، تنها با استقبال پیاده نظامش در فضای مجازی قرار می‌گیرد و افکار عمومی جامعه از این کمپین‌ها استقبال نمی‌کند، به همین منظور آن‌ها دیگر به سیم آخر زدند و برای تحقق هدف مابیشماریم دست به دامن فتوشاپ می‌شوند، ترفندی که در اغتشاشات و ناآرامی‌های چند سال اخیر از آن بهره بردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه های معاند رسانه های معاند شبکه های ضد انقلاب شبکه من و تو رادیو فردا نوید افکاری نوید افکاری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| فیلم زندگی «تتلو» ساخته می‌شود؟

به تازگی خبری مبنی بر ساخت فیلمی از زندگی امیرحسین مقصودلو (تتلو* در فضای مجازی منتشر شد که پس از پیگیری‌، مشخص شده این خبر صحت ندارد و تصاویر و اخبار منتشر شده مربوط به قسمت جدید یک سریال آمریکایی به نام شوگر است که کالین فارل نقش اصلی آن را ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • عکس| فیلم زندگی «تتلو» ساخته می‌شود؟
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • تصویری منتشر نشده از کارت عروسی بنی‌صدر
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی