Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره تدارک ترکیه برای آزمایش سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰»، درباره این موضوع «به شدت ابراز نگرانی» کرد. 

برخی منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای این منابع، ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» یونان استفاده کند. شبکه «بلومبرگ» هم گزارش داده بود که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ خود را آزمایش کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، در بیانیه یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضوع آمده است: «ما از گزارش‌ها مطلع هستیم. ما به مخالفت قاطعانه خود درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ ادامه می‌دهیم».

این سخنگو افزود: «ما عمیقا درباره گزارش‌های موجود مبنی بر اینکه تلاش‌های ترکیه برای عملیاتی کردن اس-۴۰۰ ادامه دارد، نگران هستیم. اقدام ما در تعلیق (مشارکت) در برنامه (تولید مشترک) اف-۳۵ در پاسخ به خرید اس-۴۰۰ انجام شد و نشاندهنده جدیت دولت درباره این موضوع است».

مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد، رئیس‌جمهور ترکیه و مقام‌های دولتش «موضع واشنگتن (در مخالفت با خرید و استفاده از اس-۴۰۰) را درک کنند».

هشدار تازه واشنگتن به آنکارا درباره اس-۴۰۰ روسیه در حالی مطرح شده که مقام‌های آمریکایی پیش از این بارها به ترکیه درباره تبعات خرید و عملیاتی کردن این سامانه هشدار داده‌اند.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند که استفاده ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از اس-۴۰۰، تهدیدی برای این ائتلاف نظامی غربی است اما آنکارا این موضوع را رد و بر نیازش به این سامانه برای دفاع از ترکیه تاکید کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا وزارت خارجه آمریکا اس ۴۰۰ ترکیه ناتو روسیه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!

دریافت 890 KB

به گزارش همشهری‌آنلاین، مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند روز جمعه به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و قراردادهایی را امضا کرد.

پس از پایان گفتگوها، ️ اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد. با این حال، آنچه از تصاویر بر می‌آید به نظر می‌رسد اردوغان فراموش کرده است که دست دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، روته به امید جلب حمایت ترکیه برای تصدی پست ارشد در ناتو، از ترکیه دیدن کرده است.

شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

کد خبر 848755 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان هلند

دیگر خبرها

  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود