Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:05:35 GMT

عامل اصلی استرس زنان فرزند است یا همسر؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۹۹۳۱

عامل اصلی استرس زنان فرزند است یا همسر؟

همسران بیشتر از کودکان به خانمها استرس وارد می کنند پس عامل اضطراب بیشتری هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شواهد نشان داده خانم ها بیشتر تحت تاثیر زندگی فرزندانشان هستند، این اخلاق از زمانهای دور با انسانها بوده است که مردان برای امرار معاش بیرون از منزل می رفتند و زنان در داخل غارها برای نگهداری کودکان می ماندند تا فرزندان بزرگ شوند و بتوانند فعالیت انجام دهند اما در دنیای مدرن چیزی شبیه این کمتر اتفاق می افتد و چند سالی است که خانم ها همانند آقایان سر کار می روند اگر از مادربزرگتان بپرسید که جوانی آنها چطور بوده همین ها را تعریف می کند که در خانه وقتشان را صرف مراقبت از فرزندانشان سپری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بخش از عامل اصلی استرس یک زن آگاه می شوید.

پدر مادرشدن وظیفه کمی نیست مادران موهبت الهی هستند انجام وظایف مادری تمام وقت رامی گیردو مسئولیت هابا تمام دقایقی که وقت می گذاری دشکل می گیرد ؛ از طرفی روبروشدن بامراحل مختلف زندگی فرزندانشان برای مادراسترس ایجاد میکند اما آیا نقش فرزندان در ایجاد استرس مادر بیشتر از نقش پدرشان است؟

عامل اصلی استرس یک زن

براساس نتایج بررسی ها اینطور نیست و در حقیقت نقش همسر در استرس یک زن دو برابر نقش فرزند است.

علت اصلی استرس والدین کمبود حمایت است، امروزه هر دو والدین شاغل و در بزرگ کردن فرزند همکاری می کنند اگرچه بیشتر مسئولیت روی دوش مادر است و در این بین استرس بیشتری متوجه آنهاست.

مطالعات نشان داده 45 درصد از مادر ها بیشتر تحت تاثیر استرسی هستند که از سوی همسرشان ایجاد می شود بر همین اساس در مطالعات جدید ثابت شد که استرس وارده به زنان از سوی همسرشان 2 برابر بیشتر از استرس وارده به آنها از سوی فرزندانشان است.

بسیاری از خانم ها ادعا می کنند بخشی از استرس به دلیل کمبود حمایت از سوی همسرشان است آقایان هم شروع به دفاع کردن می کنند که خانمها تقاضای کمک نمی کنند و می خواهند همه مشکلات را خودشان حل کنند در نتیجه گفتگوی مناسب پیرامون مسائل بسیار سوء تفاهم ها را حل میکند و باید دقت داشت که استرس به رابطه صدمه وارد میکند و پایه های زندگی مشترک را سست خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان همسر فرزند استرس زنان اصلی استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • این داروها عامل میگرن هستند