Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «هزینه بهانه‌تراشی وزارت نفت، روی دوش کشور» برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه و تأکید کرد: از خبرسازی‌های جعلی و خیالبافی‌های پرهیجان ژورنالیستی به دلیل آنکه می‌تواند علیه منافع ملی کشور مورد استناد طرف‌های خارجی قرار گیرد به‌شدت پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شانا، توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به گزارش خبرگزاری مهر که 13 مهرماه منتشر شد، به شرح زیر است:
1- با کمال تأسف باوجود توضیحاتی که پیش از این بارها درباره موضوع صادرات گاز به آن خبرگزاری ارسال شده است نویسندگان محترم آن رسانه همچنان در توهم «تعمد وزارت نفت در اجرا نشدن طرح‌های صادرات گاز» سرگرم هستند، از این منظر این احتمال قوت می‌گیرد که برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای «تزریق دروغ» به افکار عمومی، ترسیم نارکاآمدی و مسئله‌تراشی برای وزارت نفت در سخت‌ترین روزهای تحریم ضدایران تدارک دیده شده است، تردید نداریم خط و نشان اتاق های فکری که این برنامه را تدوین کرده‌اند برای همیشه مستور نخواهد ماند.
2- درباره قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، همان‌گونه که پیش‌تر هم توضیح داده شده است، کشور پاکستان مکلف به اجرای قرارداد است و چنانچه از عمل به تعهدهای قانونی خود سر باز زند حق جمهوری اسلامی ایران برای شکایت به داوری و دریافت غرامت باقی است، خبرگزاری مهر در گزارش اخیر خود در تداوم مسیر مسبوق به سابقه «رویابافی»، و «استناد به منابع خیالی گمنام»، فرضیه‌هایی درهم برهم درباره ناتوانی احتمالی ایران برای دریافت غرامت خلق کرده است که ضمن تکذیب آنها، به استحضار خوانندگان فهیم می‌رسانیم بنابر اصل قرارداد و در رویه رایج همه قراردادهای صادرات نفت و گاز امکان شرح جزئیات بندها از جمله بخش‌های مربوط به داوری میسر نیست، دوباره تاکید می‌کنیم کشور پاکستان مکلف به آمادگی کافی برای دریافت گاز طبیعی است و چنانچه «اراده کافی» در این زمینه نداشته باشد حق ایران در ارجاع پرونده به داوری و مطالبه غرامت قانونی تثبیت شده است.
3- درباره اجرای خط لوله در بخش ایرانی، فعالیت‌های اجرایی لازم و کافی به گونه‌ای که «اراده اجرایی» ایران برای صادرات گاز به همسایه شرقی را اثبات کند انجام شده است و وزارت نفت آماده است گاز مورد نیاز را بر مبنای تعهدات قراردادی دو طرف به پاکستان صادر کند، اینکه به یک گزارش در رسانه دیگر یا بازنشر آن در رسانه‌ای در وزارت نفت استناد می‌کنید هیچ‌کدام نافی و ناقض حقایق قراردادی نیست و پاسخ رسمی همین متنی است که ارسال می‌شود.
4- درباره موعد آغاز قراردادهای صادرات گاز، در همه جهان ممکن است اجرای یک قرارداد به دلایل مختلف با تأخیر روبه‌رو شود، مسئله تأخیرها به‌طور معمول در ذیل قراردادها یا متمم‌های آن دیده می‌شود و سپری شدن زمان از موعد تعیین‌شده اولیه به‌هیچ وجه به معنای برهم خوردن قرارداد نیست.
5- دوباره توصیه می‌شود درباره قراردادهای بین‌المللی نفت و گاز از جمله همین قرارداد صادرات گاز به پاکستان، ضمن مطالعه بیشتر درباره اصول حقوقی و فنی این قبیل قراردادها، توضیحات این وزارتخانه را نیز پذیرا باشید و از خبرسازی‌های جعلی و خیالبافی‌های پرهیجان ژورنالیستی به دلیل آنکه می‌تواند در آینده و در دعاوی احتمالی حقوقی، علیه منافع ملی کشور مورد استناد طرف‌های خارجی قرار گیرد به‌شدت پرهیز نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات گاز وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!

طبق اعلام رئیس سازمان بهزیستی کشور «سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد معلولان در اثر تصادفات رانندگی اضافه می‌شود و بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند». یعنی روازنه ۱۶۰ نفر در اثر تصادف معلول و ۵۰ نفر فوت می‌شوند.

درحالی که سوانح رانندگی آن هم توسط افراد آموزش دیده و دارای گواهینامه، هر روز قربانیان زیادی می‌گیرد، به گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه اخیراً در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان صدور و چاپ گواهینامه رانندگی صورت گرفته است که افراد «با پرداخت هزینه می‌توانند گواهینامه دریافت کنند».

پیش‌تر نیز پلیس از دستگیری چند باند صدور گواهینامه جعلی و رانندگان دارای این مدرک تقلبی خبر داده بود.

مدعیان صدور گواهینامه تضمینی، هزینه‌ای ۱۰ تا ۲۵ میلیونی از متقاضیان دریافت می‌کنند تا گواهینامه پایه یک، دو و سه صادر کنند البته به شرط ثبت در سامانه پلیس و گرفتن استعلام برای جلب اطمینان مشتریان‌شان. این درحالی است که هزینه دریافت گواهینامه از طریق آموزشگاه‌ها بسیار کمتر و حدود ۶ میلیون تومان است. 

به گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه ۹۰ تا ۹۵ درصد این تبلیغات فقط کلاهبرداری است و افراد بعد از گرفتن پول متواری می‌شوند و گواهینامه جعلی صادر شده توسط ۵ درصد باقی‌مانده نیز هم در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد.

در حالی که در ایران متقاضیان دریافت گواهینامه در مقایسه با دیگر کشور‌ها به راحتی می‌توانند پس از گذراندن یک دوره آموزش کوتاه این مدرک را از راه قانونی بگیرند، اما راحت‌طلبی افراد، بی‌حوصلگی برای طی کردن دوره‌های آموزشی، شکست در امتحانات آموزش رانندگی و شور و شوق داشتن گواهینامه زودتر از سن قانونی، افراد را به سمت کلاهبرداران فضای مجازی و مدرک‌های تقلبی سوق می‌دهند. 

علاوه بر گواهینامه‌های جعلی، بازار خرید و فروش مدارک تحصیلی، اسکناس، کارت پایان خدمت، گذرنامه و سایر اسناد رسمی تقلبی نیز در فضای مجازی داغ است.

متقاضیان مدارک تقلبی می‌گویند که «مهم‌تر بودن مدرک از مهارت افراد در جامعه» دلیل روی آوردن‌شان به مدارک تقلبی است. 

اما روانشناس زهرا گیوی معتقد است که راحت طلبی افراد باعث شده «همیشه به دنبال راه میان‌بر باشند و همه چیز را با پول بخرند».

کارشناسان توصیه می‌کنند از آنجا که مدارک جعلی به راحتی و در کمتر از چند دقیقه قابل شناسایی است و طبق قانون استفاده از آن جرم محسوب می‌شود، افراد فریب سایت‌ها و صفحات فضای مجازی را نخورند و با پرداخت هزینه‌های هنگفت به کلاهبرداران مدارک بلااستفاده و تقلبی دریافت نکنند. 

رئیس مرکز صدور گواهینامه می‌گوید که اگر فردی با مدرک تقلبی تصادف کند و منجر به فوت کسی بشود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است
  • (ویدئو) تصاویر بارش ماهی در یاسوج جعلی است