Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل‌گران غرب به تازگی توسط انتشارات این سازمان و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس منتشر شده است.

محبوبه شمشیرگرها مولف کتاب جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل گران غربی گفت: این کتاب دربردارنده معرفی ۷۰ اثر عمدتا از نویسندگان و تحلیل گران غیر ایرانی درباره جنگ تحمیلی، در سیر تاریخی شکل گیری آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد من کتاب روایت دیگری از جنگ ایران و عراق را مطرح می کند که با مطالعه آن می توان به ابعاد تازه ای از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دست یافت.

در منابع موجود روایت های مختلفی از هشت سال دفاع مقدس توسط مولفان ایرانی نوشته شده است اما درباره روایت جنگ تحمیلی ایران و عراق توسط تحلیل‏ گران غیر ایرانی کمتر بحث به میان آمده است و به گمانم کتاب جنگ ایران و عراق به روایت تحلیل گران غربی توجه پژوهشگران و عموم مردم را به روی دیگر این سکه برمی انگیزد.

عضو هیئت‌علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: براساس اسناد موجود در کتابخانه ملی ایران بیشترین تحلیل و تالیف درباره جنگ ایران و عراق توسط تحلیل‏ گران و ناشران آمریکایی انجام شده است و مولفان انگلیسی در رتبه دوم قرار دارند. 

شمشیرگرها اظهار داشت: به طورکلی تحلیل‏ گران غربی بیش از هرچیز مسائل نظامی، سیاسی و راهبردی جنگ ایران و عراق را مورد توجه قرار داده اند و کمتر به جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مردم شناسی جنگ پرداخته اند.

وی یادآور شد: قدیمی ترین اثری که در این کتاب معرفی شده مربوط به سال ۱۹۸۰ میلادی درست از زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. این موضوع نشان می‌دهد بررسی و تحلیل ابعاد جنگ از همان ابتدایی ترین روزهای رخداد آن برای تحلیل‏ گران غربی اهمیت داشته طوری که تا امروز شاهد انتشار آثاری جدید در این حوزه هستیم.

شمشیرگرها معتقد است: معرفی تحلیل ‏گران غربی و توجه به نقطه نظرات آنها درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق، روزنه ای برای شناخت ایرانیان به ویژه پژوهشگران، محققان و تحلیل‏ گران است تا درباره دیدگاه های غیر ایرانی درباره جنگ ایران و عراق بیشتر بدانند.

برچسب‌ها دفاع مقدس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عراق دفاع مقدس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عراق اخبار کنکور جنگ ایران و عراق سازمان اسناد کتابخانه ملی جنگ تحمیلی درباره جنگ تحلیل گران دفاع مقدس گران غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب

ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها و تعداد کتاب‌های موجود خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و… خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 750349

دیگر خبرها

  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!