Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:13:48 GMT

توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مطب‌دارها از امروز

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۰۵۴۵

توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مطب‌دارها از امروز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مطب‌دارها از امروز تا یک هفته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا به اعضای جامعه پزشکی گفت: با توجه به اینکه در آغاز فصل سرما هستیم، با پیش‌بینی‌هایی که از گذشته صورت گرفته واکسن آنفلوآنزا به میزان سال‌های گذشته به کشور وارد شد، اگرچه با توجه به شرایط کرونا طبیعتاً میزان درخواست امسال بسیار بیشتر است اما میزانی که در کشور وارد شده طبیعتاً متناسب با سال‌های گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های سازمان نظام‌پزشکی این بود که کسانی که در صف اول مواجهه با بیماری هستند در وهله اول مصونیت پیدا کنند و خوشبختانه وزارت بهداشت، پرسنل و پزشکان را در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سراسر کشور حمایت کرد و در نتیجه جهت‌گیری سازمان نظام‌پزشکی حمایت از بخشی از اعضای جامعه پزشکی هستند که در مطب‌ها مشغول فعالیت هستند که اتفاقاً این افراد صف اول و خط مقدم مواجهه با بیماران هستند و خوشبختانه با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفت به میزان یکصد هزار دوز واکسن آنفلوآنزا چهار ظرفیتی در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گرفت.

تاجرنیا درخصوص اینکه این میزان واکسن برای تأمین نیاز پزشکان کفایت می‌کند، گفت: اگرچه حدود 300 هزار عضو جامعه پزشکی در سراسر کشور داریم اما با توجه به مشغولیت بخش عمده ای از آنها در بخش‌های مختلف تحت پوشش وزارت بهداشت فکر می‌کنیم که اگر این میزان به شکل درستی توزیع شود پاسخگوی نیاز افرادی که در مطب‌ها مشغول ارائه خدمت هستند را بدهد.

وی با اشاره به انجام توزیع واکسن‌ها در سرتاسر ایران و در تمام 206 شهر دارای نظام پزشکی در ایران اظهار کرد: مرحله اول توزیع در سطح کشور انجام شده و ظرف امروز و فردا توزیع واکسن‌ها در بین اعضای جامعه پزشکی شروع خواهد شد. برای دریافت واکسن پزشکان و دندانپزشکان که در مطب یا دفاتر کار مشغول خدمت هستند باید با نظام پزشکی شهرستان مربوطه تماس بگیرند و شیوه دریافت را مطلع شوند. طبیعتاً با توجه به اینکه واکسن باید در شرایط زنجیره سرد نگهداری شود و بلافاصله بعد از دریافت بایستی تزریق شود برخی از نظام پزشکی ها با داروخانه‌ها یا مراکز بهداشتی هماهنگی انجام داده‌اند که همکاران باید به آنها مراجعه کنند.

معاون توسعه مدیریت سازمان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا برای پزشکان شهر تهران گفت: در تهران با توجه به تعدد افرادی که باید واکسن را دریافت کنند از امروز و ظرف مدت یک هفته و به تدریج اس ام اس هایی به شماره موبایل همکاران در تهران بزرگ ارسال خواهیم کرد و متناسب با اطلاعاتی که افراد ارائه خواهند کرد و از جمله منطقه شهری محل سکونت یا طبابت داروخانه‌ای به آنها معرفی خواهد شد که می‌توانند با مراجعه به آنها واکسن دریافت کنند. این میزان واکسنی که در اختیار نظام پزشکی قرار داده شده صرفاً برای خود اعضای جامعه پزشکی هست و به صورت رایگان است. خواهش ما این است که همه عزیزانی که در بیمارستان‌های دولتی یا در بیمارستان خصوصی مشغول به کار هستند و از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت این واکسن را دریافت می‌کنند حتی‌المقدور مراجعه‌ای به سازمان نداشته باشند تا سایر همکاران بتوانند واکسن را دریافت کنند. ما امیدوار هستیم با توجه به تامین اعتبار خوبی که برای ورود چندین میلیون واکسن دیگر صورت گرفته در گام های بعدی بتوانیم خانواده‌ها و همکاران پزشکان را هم  تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: توزیع واکسن آنفلوآنزا سازمان نظام پزشکی اعضای جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان‌، گفت: ظرفیت و زیرساخت کافی برای به‌کارگیری و اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته مامایی وجود ندارد. - اخبار استانها -

علیرضا مدرکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه جمعیت ماماهای کشور بیش از 70 هزار نفر است، اظهار داشت: ماماها  نیروهایی هستند که برای مراقبت‌های قبل از بارداری، بارداری و زایمان طبیعی تربیت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر نقش ماماها کمتر شده است، تصریح کرد: اخیرا عمده ماماها در قالب مامای همراه فعالیت دارند و مطب داری ماماها به حداقل رسیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 120 مطب مامایی فعال است، گفت: 420 ماما در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشغول به کارند و بیش از 100 ماماهم دارای پروانه هستند.

مدرکیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر خدمات مراقبت از مادران باردار به صورت گسترده و در سطح بسیار بالایی ارائه می‌شود، بیان کرد: این خدمات حاصل زحمات قشر ماما و پزشکان زنان و زایمان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زایمان‌های ایمنی داریم و در این زمینه جزو کشورهایی هستیم که حرفی برای گفتن داریم، تصریح کرد: پس باید برای اشتغال نیروهای مامایی تلاش بیشتری شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه ماماها بخش بزرگی از جامعه پزشکی ما هستند، گفت: هنوز نتوانستیم به اندازه ظرفیت پذیرش این رشته مشاغل آن‌ها را هم تضمین و تامین‌کنیم.

مدرکیان با بیان اینکه خدمات مامایی پوشش بیمه‌ای ندارد، تصریح کرد: بارها درباره این مشکل پیگیری‌هایی انجام شده، اما در مقابل مقاومت‌هایی وجود داشته که مانع از انجام آن شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخدام مامایی در بخش دولتی محدود است، گفت: در بخش خصوصی هم فضای کار فراهم نیست و درصد زیادی از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مامایی یک رشته سخت است و فارغ‌التحصیلان آن افرادی باسواد و توانمند هستند، عنوان کرد: باید یا ظرفیت پذیرش این رشته را کاهش دهیم و یا بستر مناسبی برای اشتغال این قشر را فراهم‌ کنیم.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی