Web Analytics Made Easy - Statcounter

آریا ارجمند با اشاره به هدف قوه قضاییه در هوشمندسازی و کارآمدی دستگاه قضا، نقش شتابدهنده ها و استارت آپ ها در رسیدن به این هدف را تبیین کرد.

» : خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجاپردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی»، 2 مهرماه  با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان قضایی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پردیس که در فضایی بالغ بر ۳۶۰۰ متر مربع و با استقرار ۴۰ تیم استارتاپ آغاز به کار کرده، قرار است موتور محرکی برای شرکت های دانش بنیان و خلاق باشد که می توانند ضمن رفع نیازهای قوه قضاییه، به هوشمندسازی و چابک سازی و کارآمدی هر چه بیشتر نظام قضایی کشورمان کمک کنند.

 

این پردیس که با هدف ایجاد زمینه برای ارائه خدمات متقابل شرکت های دانش بنیان و دستگاه قضا تشکیل شده، ماموریت حمایت از استارت آپ ها فعال در حوزه حقوقی و قضائی را بر عهده دارد. همچنین این پردیس زمینه ساز شکل گیری «شبکه نوآوری حقوقی - قضائی» است که بر اساس آن خدمات مورد نیاز دستگاه قضائی شناسایی و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد تا شرکت هایی که توانایی تامین این نیازها را دارند مورد حمایت قرار گیرند. بر اساس گزارش معاونت راهبردی قوه قضائیه تا کنون ۴۰۰ مورد از خدمات مورد نیاز قوه قضائیه شناسایی و به این شبکه اعلام شده است. در همین رابطه گفتگویی با حمید آریا ارجمند مدیرعامل شتاب دهنده حامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

هدف از راه اندازی پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی قوه قضاییه بفرمایید؟

پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی با حضور رییس قوه قضاییه افتتاح شد. این مراسم با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و معاونان دستگاه قضا برگزار شد.هدف از راه اندازی این پردیس استفاده از ظرفیت های استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در رفع نیازهای دستگاه قضا و حرکت به سوی دستگاه قضای هوشمند است.

 

نقش شتاب دهنده حامی در این پردیس توضیح دهید؟

شتاب دهنده حامی این افتخار را دارد که به عنوان یکی از ارکان پردیس نوآوری مورد توجه دستگاه قضا قرار گرفته و فعالیت های ما مورد تایید ریاست دستگاه قضا قرار دارد.شتاب دهنده حامی یک شتاب دهنده تخصصی است که تمرکز آن بر روی حوزه های حقوقی و قضایی است.

 

شتابدهنده ها چه نیازی را از صاحبان ایده و کسب و کار تامین می کنند؟

شتاب دهنده ها برای خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری نیاز است، کارآفرینان و صاحبان ایده برای راه اندازی کسب و کار خود نیازهای مختلف و متنوعی را دارند که از جمله آنها می توان به حمایت مالی، مشاوره و آموزش های مرتبط اشاره کرد. کارآفرینان نیازمند آن هستند که از کسانی که تجربه موفقیت یا شکست دارند، این تجربیات را کسب کنند.

 

فلسفه وجودی شتاب دهنده حامی نیز همین موارد است تا بتوانند از کسب و کارهای نوپا حمایت کرده و افراد خلاق و صاحب ایده بتوانند ایده تجاری خود را که بسیار مهم است، تحقق بخشیده و شتاب دهنده در این مسیر نیازهای آنها را تامین و راه آنها را در ابتدای کسب و کار هموار می کند.

 

 

 تفاوت شتاب دهنده حامی با سایر شتابدهنده ها چیست؟

 

 تفاوت آن با سایر شتاب دهنده ها این است که تمرکز خود را بر روی حوزه فناوری حقوقی معطوف کرده است. شعار ما در شتاب دهنده حامی توسعه مشاوره حقوقی و نوآوری قضایی است.

 

شتاب دهنده حامی  همسویی با منویات دستگاه قضا و حرکت در این مسیر را برنامه و رسالت خود می داند و در حد بضاعت می خواهد هدف قوه قضاییه که رسیدن به قوه قضاییه ثابت و هوشمند است را کمک کند و شروع فعالیت خود را با همکاری و حمایت و تفاهم نامه بخش های مختلف قضایی آغاز کرده است.

 

چه بخشهایی از دستگاه قضا از شتابدهنده حامی پشتیبانی می کنند؟

 از جمله این حمایت ها پشتیبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای شروع و تاسیس این فعالیت و همچنین حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از این شتابدهنده است. بر همین اساس با پژوهشگاه قوه قضاییه نیز تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شد.

 

معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز آمادگی خود را برای حمایت از ما در این مسیر اعلام کرده است تا بتوانیم تیم های استارت آپی بیشتری را حمایت کنیم و حمایت های موثرتر و کارآمدتر برای شرکت های دانش بنیان حقوقی و قضایی فراهم کنیم.

 

شتابدهنده حامی چه خدماتی را به استارت آپ ها ارایه می دهد؟

 هدف در شتاب دهنده حامی این است که کسب و کارهای نوپای حوزه تخصصی قضایی را حمایت کرده و کمک کنیم تا این مسیر برای آنها هموار شود؛ به همین منظور پنج خدمت برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

ما در اختیار تیم های استارت آپی حوزه قضایی کار مجهز قرار می دهیم تا بتوانند کسب و کار خود را در این محل راه اندازی کنند و از افراد خبره برای مشاوره تیم های استارت آپی کمک می گیریم.

 

تیم سازی از دغدغه های مهم شرکت های دانش بنیان و تیم های استارت آپ است که در شتاب دهنده حامی برنامه هایی برای تیم سازی آنها ارایه می دهیم.

 

خدمات پایه با همکاری شرکت های بزرگ و پایه نیز برای پشتیبانی از شرکت های نوپا مد نظر قرار گرفته است و برای توسعه و بزرگ تر شدن کسب و کارهای نوپای استارت آپی نیازمند سرمایه هستیم و برای فراهم کردن سرمایه ابتدایی که به اصطلاح به آن سرمایه بذری گفته می شود، سعی می کنیم زنجیره ای از سرمایه گذارهای بزرگ تر را به آنها متصل کنیم تا در آینده بتوانند برای جذب سرمایه از این راه تامین مالی کنند.

 

در مورد فعالیت های اصلی این شتاب دهنده  توضیح دهید؟

 ما تلاش کردیم در این شتاب دهنده سه گروه کلیدی را با هدف هم افزایی، تشکیک مساعی و کمک و حمایت از استارت آپ های قضایی کنار یکدیگر گرد آوریم.

 

برای این منظور شرکت های تجاری و مورد نیاز استارت آپ ها باید مورد توجه قرار گیرد که معمولا شرکت های کلیدی در قالب مسئولیت های اجتماعی با حداقل هزینه یا به شکل رایگان خدمات خود را به تیم های استارت آپی ارایه می دهند زیرا بنیه مالی یک شرکت نوپا به اندازه ای نیست که بتواند از پس هزینه های بالای خدمات حرفه ای برآید؛ به همین منظور شتاب دهنده برنامه ای را مد نظر دارد تا هزینه را به حداقل و یا صفر برساند.

 

 

آیا از نخبگان، اساتید ، صاحبان تجربه و سرمایه گذاران در استارت آپ ها استفاده  می کنید؟

ما در نظر داریم شبکه ای از این افراد را ایجاد کنیم که این افراد شامل افرادی فعال در زیست بوم حامی و حقوقی و قضایی هستند و افراد برجسته زیست بوم قضایی را تشکیل می دهند.

در شتاب دهنده حامی با توجه به تمرکزی که در حوزه قضا در نظر گرفته شده است، نیازمند آن هستیم که زیست بوم حقوقی و قضایی و فناوری و نوآوری هر دو در کنار یکدیگر قرار گیرند و از تلفیق این دو می توان فعالیت های جذاب و جالبی را رقم زد.

 

در نهایت شبکه ای از سرمایه گذاران خطرپذیر، صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران نیک اندیش که به توسعه بازار کمک می کنند و تمایل به همکاری یا شراکت با استارت آپ ها دارند، گردهم می آیند تا بتوانند از کسب و کارهای نوپا و استارت آپی حمایت کنند.

 

 

چند تفاهم نامه همکاری با استارت آپ های مورد حمایت حامی در موضوع قضایی منعقد شده است؟

در مراسم افتتاحیه پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی در حاشیه این مراسم سه تفاهم نامه با سه شرکت معتبر در حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات منعقد شد که در این رابطه با شرکت مبین وان کیش که یکی از بزرگترین فعالان حوزه تلکام و فناوری اطلاعات در کشور است، کمک گرفتیم و تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا اتصال استارت آپ های قوی و قضایی به اپراتورهای بزرگ همراه و ثابت کشور تسهیل شود و پلتفرم های خدمات موبایلی را در اختیار استارت آپ های حقوقی و قضایی مورد پذیرش شرکت حامی را تامین کنند و زیرساخت های رایگان ارتباطی و دیتا سنتر برای آنها فراهم شود.

 

تفاهم نامه دیگری با شرکت آسیا تک به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی بود که مقرر شد در قالب مسئولیت اجتماعی خود خدمات حوزه دیتا سنتر و میزبانی رایگان به استارت آپ های گروهی و قضایی در استارت آپ های مورد پذیرش شتاب دهنده حامی را انجام دهند.

 

تفاهم نامه سوم با شرکت راه ارمغان طلایی بود که این شرکت در حوزه اطلاع رسانی و بازاریابی پیامکی و تلویزیونی اینترنتی فعالیت می کند. این شرکت نیز حامی استارت آپ های شتاب دهنده حامی شد تا بازاریابی پیامکی و تبلیغات پیامکی بر روی تلویزیون اینترنتی را به شکل رایگان انجام دهند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شتابدهنده استارت آپ ها قوه قضاییه پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی شرکت های دانش بنیان تیم های استارت آپی کسب و کارهای نوپا تیم های استارت آپ استارت آپ شتابدهنده ها استارت آپ ها تفاهم نامه قوه قضاییه راه اندازی دستگاه قضا کسب و کار دهنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

کد خبر 6093769

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد