Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:32:57 GMT

۱۹ اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۰۸۴۰

۱۹ اقامتگاه بومگردی در روستاهای کردستان دایر است

حمید اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقامتگاه بوم‌گردی رونیا در روستای توریور از توابع شهرستان سنندج و اقامتگاه بوم‌گردی ژور در روستای طاینه از توابع شهرستان کامیاران ۲ اقامتگاهی است که اخیرا افتتاح شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ نفر در این ۱۹ اقامتگاه مشغول بکار هستند، یادآور شد: در مجموع این اقامتگاه‌ها دارای ۹۱ اتاق است و امکان پذیرایی از ۶۱۵ نفر مسافر و گردشگر را در روز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری اضافه کرد: بیشتر اقامتگاه‌های بومگردی استان کردستان در روستاهای شهرستان سنندج راه‌اندازی شده است و اکنون در روستاهای شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران و دیواندره دارای اقامتگاه بومگردی هستیم.

رییس گروه تبلیغات و بازاریابی و کارشناسان حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هم در رابطه با اقامتگاه بوم‌گردی ژور که اخیرا راه‌اندازی شده است، گفت:

این اقامتگاه توسط یک زوج هنرمند ایجاد و بیشتر کارها حتی معماری آن را هم خود انجام داده‌اند.

آوات مکاری افزود:‌ این زوج که اصالت گذشته یکی از آنها به روستای طاینه کامیاران بر می‌گردد با اینکه والدین آنها سال‌هاست در شهر زندگی می‌کنند اما اکنون با راه‌اندازی این اقامتگاه بومگردی محل زندگی خود را به این روستا تغییر داده‌اند.

وی یادآور شد: این اقدام قدم اولی برای تشویق به مهاجرت معکوس است و مسلما با رونق گردشگری و افزایش درآمد اهالی این روستا ماندگاری‌ آنها نیز تثبیت می‌شود.

مکاری اضافه کرد: این زوج هنرمند در حوزه موسیقی آلات موسیقی چند هنرمند شاخص استان را هم در این اقامتگاه جمع‌آوری کرده‌اند که می‌تواند به محلی برای نمایش و بازدید گردشگران تبدیل شود.

وی گفت: آنها در این اقامتگاه بسیار بر فرهنگ بومی استان و داشته‌های فرهنگی آن تاکید می‌کنند به عنوان مثال علاوه بر اینکه در اقامتگاه از معماری بومی خاص بهره برده‌اند روستاییان را هم تشویق می‌کنند از این معماری استفاده کنند.

مکاری اظهار داشت: آنها در این اقامتگاه به نگهداری بز مرخز که از پشم آن برای ساخت لباس‌های محلی استفاده می‌شود نیز می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این زوج با ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی موجب شدند رویداد گردشگری در این روستا زنده شود،  یادآور شد: آنها از خوراکی‌ها و غذاهای سنتی همچون دوخوا(آش دوغ) و کلانه نیز به مهمانان این اقامتگاه ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها گردشگری کردستان ایرانگردی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان ایرانگردی اقامتگاه بوم گردی گردشگری کردستان ایرانگردی اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اختلاف نظر بین بلینگام و شوامنی؛ اریک دایر بهتر است یا دایو اوپامکانو؟
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری