Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی و مرکز عالی مهارت می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، علی اوسط هاشمی در بازدید از فاز های پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در اقتصاد، اشتغال، تأمین گاز و صادرات نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تأسیسات پارس جنوبی ضمن نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها، امیدآفرینی قابل‌توجهی در جامعه ایجاد کرده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تأسیسات پارس جنوبی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان دارد و اگر این امکانات که با درایت مسئولان وقت محقق شده نبود، امروز مشکلات کشور مضاعف‌تر می‌شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارس جنوبی را غرور ملی دانست و افزود: تنها نباید به پیشرفت توجه کرد بلکه باید توسعه در اولویت قرار بگیرد و در پایتخت انرژی کشور در پارس جنوبی مانند دانشگاه علم و صنعت امیرکبیر، باید بر تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.
هاشمی گفت: ایران جزو کشورهای برتر در برخورداری از انرژی در جهان است چراکه جهان به سرمایه نفت و گاز ایران وابسته است، پس باید سرمایه بزرگ نیروی انسانی هم در نظر گرفته شود و در این راستا پیوست صادرات ما، باید نیروی ماهر، فنی، مهندسی و مهارتی باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین استاندارد مهارت در صنعت پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کمتر از شش ماه 206 استاندارد مهارت تدوین و عملیاتی شد این در حالی است که بیش از 5 هزار 400 استاندارد مهارتی تاکنون تدوین‌شده است.
وی بابیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا دهه فجر امسال تدوین 2 هزار استاندارد مهارتی در نظر گرفته‌شده است گفت: بخشی قابل‌توجه از 2 هزار استاندارد مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه در هر استاندارد مهارتی 40 حرفه و 40 شغل در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: در استانداردهای شایستگی مهارتی همه موارد در زمینه حرفه‌ای، مهارتی در نظر گرفته‌شده است و این استانداردها منابع ما را در پایه مهارتی، تجهیزات کارگاه‌ها، تألیفات و مربیان موردتوجه قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کار و رفاه اجتماعی استاندارد مهارتی استاندارد مهارت پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای