Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از برداشته شدن محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد کامیونداران ایرانی در مسیر کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و ایتالیا خبر داد.

جواد هدایتی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا کامیونداران ایرانی دیگر نمی‌توانستند ویزای شینگن خود را برای جابجایی بار صادراتی یا وارداتی از و به مقاصد اروپایی تمدید کنند و این کشورها برای کنترل شیوع این بیماری حتی به اعضای اتحادیه اروپا هم ویزا نمی‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قدم اول آن‌ها برای اعضای اتحادیه اروپا این محدودیت ها را برداشتند و نهایتاً در اطلاعیه اخیر صادر شده اعلام کردند که کامیون‌داران ایرانی هم می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و این محدودیت تردد برای آن‌ها نیز برداشته شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: قبل از برداشته شدن این محدودیت تنها رانندگانی می‌توانستند بارهای خود را به مقاصد اروپایی ببرند که ویزای آن‌ها تاریخ داشت و بقیه رانندگان با توجه به شش ماهه بودن تاریخ ویزای شان نمی توانستند باری به اروپا ارسال کنند یا از آنجا به ایران بیاورند اگر این اتفاق ادامه پیدا می‌کرد نگرانی برای رانندگان در این زمینه داشتیم.

هدایتی گفت: در حال حاضر و با صدور این اطلاعیه، رانندگان می‌توانند ویزای خود را برای سفر به اروپا و جابجایی بار و ترانزیت تمدید کنند و بر اساس این اطلاعیه این محدودیت برای همه شقوق حمل و نقل از جمله زمینی، دریایی و هوایی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: مسلماً کشورهای اروپایی که البته عمده مقاصد کامیونداران ایرانی ایتالیا و آلمان است، هر یک پروتکل های بهداشتی خاص خودشان را دارند اما دائما رصد و کنترل از سوی اروپایی‌ها صورت خواهد گرفت و کامیونداران ایرانی هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کامیونداران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز

 علیزاده گفت: پایانه مرزی نوردوز در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ شاهد تردد ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بود که این آمار ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشت.

 علیزاده اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال از این پایانه مرزی بیش از ۴ هزار کامیون ایرانی و بیش از ۶ هزار کامیون خارجی تردد کرد.

 علیزاده گفت: در این مدت ۴۱ هزار و ۸۰۰ مسافر نیز از این پایانه تردد کردند که ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۵۰ مسافر خارجی بودند.

وی گفت: میزان تردد مسافر در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشت.

علیزاده ادامه داد: در این مدت بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی هم از این پایانه مرزی تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: در فروردین‌ماه امسال مجموع تناژ محمولات ترانزیتی و وارداتی و صادراتی از این پایانه مرزی ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند