Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:06:26 GMT

مرمت مسجد 700 ساله جامع فرومد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۳۲۵

مرمت مسجد 700 ساله جامع فرومد

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از آغاز مرحله جدید مرمت مسجد جامع فرومد خبر داد.

سید محمد صادق رضویان 16 مهر ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: مرحله جدید مرمت مسجد جامع تاریخی فرومد با اجرای بندکشی دیوار و جداره‌ها  و اصلاح ناودان‌های مسجد آغاز شده است.

او گفت: پیش از این نیز کار جداره‌سازی داخلی مسجد، اجرای کاه‌گل، بندکشی، اجرای رخ بام آجری، سامان‌دهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله‌ها و آوارها و تسطیح محوطه، شیب‌بندی و هدایت آب‌های سطحی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضویان با اشاره به اینکه این مسجد 700 سال قدمت دارد، بیان کرد: تا کنون و در مراحل مختلف، کار مرمت مسجد انجام شده است.

او افزود: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است که در مساحتی حدود 820 مترمربع به‌صورت دو ایوانی ساخته‌شده و متشکل از 2 ایوان شمالی و جنوبی است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: مسجد جامع فرومد با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده است.

 به گزارش ایسنا به نقل از به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، روستای هدف گردشگری فرومد در بخش شرقی شهرستان میامی و در 115 کیلومتری مرکز شهرستان و در مسیر میامی به سبزوار واقع است.

میامی شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان است که در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد قرار دارد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسجد تاریخی فرومد میراث فرهنگی سمنان میامی مرمت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر