Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:09:08 GMT

اهمیت تسریع در حل مشکلات شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۴۱۵

اهمیت تسریع در حل مشکلات شهروندان

ایسنا/مازندران رئیس شورای اسلامی شهر ساری بر اهمیت تسریع در حل مشکلات شهروندان تاکید کرد.

اسفندیار عشوری در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: با توجه به اینکه تعداد کثیری از نامه ها و درخواست های شهرداری و مردم به دلیل تعطیلی جلسات شورا بلاتکلیف مانده و با عنایت به اهمیت تسریع در حل مشکلات شهروندان و نظر به اینکه این نامه ها در کمیسیون های مربوطه رسیدگی نشده، پیشنهاد می کنم ابتدا دو فوریت بررسی آنها باید به تصویب برسد و سپس نسبت به اتخاذ تصمیم در خصوص آنها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه از شهردار برای ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت شهرداری به جلسه شورا دعوت به عمل آورده، اظهارکرد: از شهردار می خواهم از این پس شخصاً در تمام جلسات شورا حضور یافته تا روند اتخاذ تصمیمات بهتر شود.

*به شورا بی توجهی نکنید

در ادامه کوروش یوسفی ساداتی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه اتفاقات اخیر نباید باعث کم توجهی مدیران شهرداری به شورا شود،گفت: از شهردار انتظار داریم در این خصوص به معاونان و مدیران شهرداری این موضوع مهم را متذکر شود.

* به کارگیری حجم بالای نیروها در شهرداری ساری شفاف سازی شود

در ادامه جلسه سبحان بخشی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه باید برای جلب رضایت افکار عمومی تلاش کنیم، یادآورشد:۶ هزار نفر با هزار امید و آرزو در شهرداری شاغل شده اند و باید استغال آنها حفظ شود اما اینکه آنها با چه مکانیزمی و با سفارش و دستور چه کسانی وارد شهرداری شده اند، مساله ای است که باید مشخص شود و به مردم اعلام گردد تا همه بدانند چه کسانی به شهروندان ساروی خیانت کرده اند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد معیشتی مردم تصریح کرد: در این وضعیت اقتصادی و شرایط کرونایی به وجود آمده مردم واقعاً به سختی در حال امرار معاش هستند و در این اوضاع قطعاً درآمدهای شهرداری هم با چالش های جدی مواجه شده بنابراین از شهرداری می خواهیم در هزینه هایش صرفه جویی را به حد اعلا برساند.

*شورای شهر ساری هنوز زنده است

در ادامه سیدعلی آقامیری عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه وفاق به وجود آمده در بین اعضای شورا وصف ناپذیر است،گفت:از اعضای جدیدالورود که با حضورشان راه ادامه خدمت رسانی به شهروندان را فراهم کرده اند، صمیمانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورا برای سال چهارم از دوره پنجم اظهارکرد: شروع به کار دوباره شورا، وفاق وصف ناپذیری در بین اعضا به وجود آمده و امیدواریم با تداوم این اتحاد و مدیریت شایسته شهردار بتوانیم در فرصت باقیمانده مشکلات و موانع را از پیش رو برداریم.

وی با بیان اینکه در شرایط نا بسامان اقتصادی کشور که معیشت مردم را با سختی فراوانی مواجه ساخته، همه باید برای رفع مشکلات شهروندان همت بگمارند، گفت:  ما خادم مردم هستیم و بابت خدماتی که ارائه می کنیم هیچ منتی هم نداریم.

آقامیری در پایان با انتقاد از برخی کارشکنی ها در مسیر ادامه حیات شورای دوره پنجم شهر ساری خاطرنشان کرد: این تحرکات نه تنها راه به جایی نبرد بلکه باعث ایجاد اتحادی کم نظیر شده که معتقدم همه اعضای شورای شهر باید آن را قدر دانسته تا به نتیجه مطلوب برسیم.

* حقوق معوقه کارگران شهرداری باید هرچه زودتر پرداخت شود

در ادامه پرویز شعبانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه حقوق معوقه کارگران شهرداری باید هرچه زودتر پرداخت شود، خاطرنشان کرد:از دیروز که وارد شورا شده ام بیشترین حجم تماس های بنده مربوط به این موضوع بوده و با توجه به مشکلات معیشتی که دامن گیر مردم ما شده شایسته است در اسرع وقت اقدامات قانونی لازم برای پرداخت حقوق کارگران زحمتکش شهرداری انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری به کاستی های موجود در پرداخت مزایا و بیمه کارگران شهرداری اشاره و تصریح کرد: پرداخت ۳۰ روزه در ماههای ۳۱ روزه سال ، نقصان در بیمه کارگران از جمله بیمه مکمل و عدم پرداخت حق لباس بخشی از این کاستی هایی است که باید برطرف شود.

* تلاش عده ای برای انحلال شورای شهر ساری ناکام ماند

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در ادامه با بیان اینکه تلاش عده ای برای انحلال شورای شهر ساری ناکام ماند،گفت:متأسفانه برخی از اشخاص چه تشکیلاتی و چه غیر تشکیلاتی هرگز دوست نداشتند شورای شهر باقی بماند و تلاش کردند تا مسیر را برای انحلال این نهاد برآمده از بطن مردم فراهم کنند اما ه ناکام ماندند و می بینیم که شورای شهر ساری زنده مانده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ یک از اعضای شورای ادوار چهارم و پنجم در امر نظارت بر حُسن اجرای مصوبات کوتاهی نکرده است، گفت: آنچه که از سوی دستگاه های نظارتی مورد پیگیری قرار گرفته مواردی است که مربوط به مسائل خارج از شورا می باشد و ورود به برخی اتفاقات از طرف ما جایز نیست.

عضو شورای شهر ساری به مشکلات ایجاد شده برای برخی شهروندان در خصوص پرداخت جرائم و عوارض اشاره و تصریح کرد: مراجعات متعددی به صورت گرفته که شهروندان در خصوص پرداخت جرائم کمیسیون های ماده ۱۰۰و ۷۷ با مشکلاتی مواجه شده اند.

وی افزود:متاسفانه به مردم گفته می شود تا جریمه ها پرداخت نشود امکان تقسیط عوارض وجود ندارد در حالی که اینگونه نیست و باید با اصلاح رویه حاکم، این دو موضوع همزمان در دستور کار شهرداری های مناطق قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شوراي شهر ساري شورای اسلامی شهر ساری مشکلات شهروندان شورای شهر ساری رئیسه شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است گفت: ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته بازداشت و شش نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میرمحمد غراوی در همایش روز شوراها که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در استان تهران ۸ شهر داریم که ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها بیش از ۹ نفر است و هفت شهر شورای هفت نفره و ۲۶ شهر نیز شورای شهر پنج نفره دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهایی که شورا ندارند و توسط قائم مقامی اداره می‌شوند پنج شهر هستند، افزود: در سطح استان تهران تعداد زنان عضو شورا ۲۰ نفر و تعداد مردان اعضای شورا ۲۳۱ نفر هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵۱ نفر عضو شورا ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۲ نفر داری مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۵ دارای مدرک کاردانی و مدرک ۹ نفر نیز دیپلم است.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است، تصریح کرد: برخی موارد در هیأت تطبیق تأیید و برخی رد شدند که در کل ۱۴۲ مصوبه داشتیم و ۱۰۲ مورد از آنها تأیید نظر شوراها بوده است همچنین ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته به دلیل برخی تخلفات با دستور قضائی بازداشت شدند و ۶ نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراها است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، گفت: طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748843

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد