Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تاج آبادی دبیر دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: یک پروژه عظیم برای آب‌رسانی به ۷۵ روستای محروم از آب اشامیدنی سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شد که استان مرکزی آب رسانی ۳۵ روستا را در قالب طرح «نذر طفل رباب» تقبل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران از اجرای طرح مردمی آب‌رسانی به ۷۵ روستای منطقه چابهار استان سیستان و بلوچستان با محوریت استان مرکزی در آب رسانی به ۳۵ روستا تحت عنوان «نذر طفل رباب» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی افزود: بعد از سیلی که به استان سیستان و بلوچستان آسیب وارد کرد جبهه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی به دستور رهبر انقلاب که نیروهای مردمی را فراخوان کردند قرارگاه خود را در دو مرحله در این مناطق مستقر کرد.

وی ادامه داد: مرحله اول فعالیت در شهرستان دلگان بود و در این منطقه کمتر خدمات‌رسانی انجام‌شده بود که توسط فرمانداری به شهر «جلگه» هدایت شدیم و جبهه فرهنگی استان مرکزی در این منطقه که شامل ۱۶ روستا بود ۱۷ کیلومتر سیل بند احداث کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در مرحله دوم و در چابهار قرارگاه مردمی حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد اظهار کرد: در این منطقه ۷۲ روستا به‌شدت محروم هستند و در درجه اول مشکل این است که جمعیتی انبوهی شناسنامه ندارند و وقتی شناسنامه ندارد جزو آمار نیستند و برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه‌ای صورت نمی‌گیرد.

تاج‌آبادی تصریح کرد: قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در وهله اول به دنبال دریافت شناسنامه برای مردم این مناطق است که البته موانعی وجود دارد ولی در حال انجام است و در مرحله بعد کار قرارگاه موضوع آب‌رسانی است.

وی افزود: ۱۳۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان فاقد آب آشامیدنی هستند و از برکه‌هایی بنام «هوتک» برای مصرف آب شرب استفاده می‌کنند که بهداشتی نیست و حتی در سال ۹۹ تاکنون تعدادی کودک در این گودال‌ها غرق‌شده‌اند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: یک پروژه عظیم برای آب‌رسانی به ۷۵ روستا برنامه‌ریزی شد که استان مرکزی آب رسانی ۳۵ روستا را در قالب طرح «نذر طفل رباب» تقبل کرده است، مشکل آب این ۳۵ روستا با حدود یک و نیم میلیارد تومان حل می‌شود البته باکار جهادی و مردمی چراکه اگر دولت بخواهد با بخش خصوصی کار را پیش ببرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون کمک‌های بسیار خالصانه و البته با مبالغ بالایی برای اجرای این طرح انجام‌شده است افزود: در شهر اراک تاکنون ۶۰ مسجد اعلام حمایت کرده‌اند که همچنان ادامه دارد، این کمک‌ها می‌توانند یک خودباوری، خوداتکایی و انقلابی را در عدالت اجتماعی رقم بزند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که با کمک شما مردان و زنان مؤمن در این زمینه پیشرفت خواهیم داشت.

تاج‌آبادی تصریح کرد: وقتی مردم به میدان می‌آیند مسئولی هم که احیاناً غافل است خودبه‌خود با جریان مردم همراه می‌شود و یا اگر ناتوان است کنار می‌رود و این‌یک امربه‌معروف است که بوی تعصب و کار حزبی نمی‌دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه با مطالبه گری اجتماعی و فرهنگی، عدالت‌خواهی از یک شعار خارج و عملیاتی می‌شود خاطرنشان کرد: اگر اراده مردم را زیرساخت ببینیم و نه منابع مالی را آن موقع دولت‌ها وظیفه خود می‌دانند که نباید از مردم جا بمانند، اگر فرهنگ کار و تلاش و ایثار زنده شود جامعه حیات می‌گیرد و آن‌وقت دولت اسلامی محقق می‌شود همان‌طور که حاج قاسم سلیمانی با شهادت خودش را تکثیر کرد، لذا جنس زیرساخت‌ها فرهنگی است.

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان آب رسانی تاج آبادی ۳۵ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان