Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:44:52 GMT

روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۵۲۹

روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل

سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد از چگونگی مراقبت بیماران کرونایی در دوران قرنطینه خانگی خبر داد و به شیوه‌های مختلف آن اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در مورد چگونگی مبتلا نشدن اعضا خانواده هنگام مراقبت از بیماران کرونایی در دوران قرنطینه خانگی، گفت: خانواده‌ای که دارای یک فرد کرونایی هستند بهتر است یک اتاق مجزا با تهویه مناسب برای شخص بیمار در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ایجاد فضا و تهویه مناسب برای فرد بیمار در یک منزل بهتر است که در دور از اعضای دیگر این خانواده باشد تا این بیماری به افراد دیگر منتقل نشود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه وسایل مورد استفاده فرد بیمار در یک خانواده باید ضدعفونی و به مرتباً شست‌وشو شود، ادامه داد: همچنین وسایلی مانند بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو و وسایل آشامیدن باید از اعضای دیگر خانواده جدا باشد تا از انتقال ویروس جلوگیری کند.

سلمانی گفت: اگر امکان دارد بیمار از سرویس بهداشتی و حمام جداگانه استفاده کند و بعدازاینکه از حمام استفاده کرد اعضاء خانواده حمام را ضدعفونی یا یک روز از حمام استفاده نکنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فرد کرونایی حتماً باید از ماسک استفاده کند اذعان داشت: افراد مرتبط با بیمار که کارهای مراقبت از وی را انجام می‌دهند برای اینکه خود و اعضای دیگر از شیوع این بیماری در امان باشند، باید موارد بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

به گزارش جام جم آنلاین، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌ بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد