Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان با اشاره به تلاش کادر پزشکی طی هشت ماه گذشته افزود: کادر درمان از مردم استان انتظار دارند پروتکلهای بهداشتی را بیش از گذشته رعایت نموده و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دستها را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: اینکه ۶۲ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان زدن ماسک و اجرای پروتکلهای بهداشتی را رعایت می‌کنند، پذیرفتنی نیست، همه دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰۰ درصد موارد بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: ادارات باید در رعایت پروتکلهای بهداشتی الگو باشند، ستاد ملی مقابله با کرونا برخورد با کارکنانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند تا مرحله انفصال از خدمت، تصویب کرده است و در نشست بعدی شورای اداری از مدیران دستگاه‌های اجرایی که این موارد را رعایت کرده باشند، قدردانی شده و خاطیان نیز معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اصناف و مشاغل مختلف نیز افزود: صاحبان صنوف از ورود افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به اماکن عمومی، مجتمع‌ های تجاری و واحدهای صنفی خودداری کنند.

جعفری ادامه داد: در فصل پاییز علاوه بر شیوع کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا را داریم و اولویت مصرف واکسن این بیماری افراد در معرض آسیب مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار است.

وی همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: اجرای برنامه‌های این مناسبت توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا پایان سال ادامه خواهد داشت لذا از نهادهای مختلف درخواست می‌شود در اجرای این برنامه‌ها همکاری کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تسریع در ساخت سالن دیجیتالی و افتتاح آن طی دهه فجر امسال افزود: با توجه به حمایتهایی که از این طرح شده است باید همه بخشهای این سالن بهمن ماه آماده بهره‌برداری شود که بتوان خدمات فناورانه منطبق بر پیشرفت روز به شرکتهای مختلف ارایه داد.

وی همچنین هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و ادامه داد: برنامه‌های این هفته به دلیل تقارن آن با ایام سوگواری دهه پایانی صفر به ۲۷ مهرماه موکول شده است.

جعفری با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر هم گفت: هم اینک ۲۷ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و سالانه یک تا دو درصد از جمعیت روستاها کاسته می‌شود، از این رو تداوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که مبتنی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب است با تمرکز بر محوریت توسعه روستاها جزو اولویتهای استان خواهد بود.

وی افزود: صرفه جویی در هزینه و انضباط مالی نیز باید در اولویت قرار گیرد، عدم جذب بودجه تخصیصی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی هم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

سرپرست استانداری خراسان رضوی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست، به حاشیه‌ها، اختلافات احتمالی و شایعات توجهی نکنند و در ایام باقیمانده از دولت فعلی بیشتر از سه سال گذشته در قالب نهضت خدمت رسانی به مردم، تلاش نمایند و تلاشهای خود و اقداماتی که مغفول مانده را به اطلاع رسانه‌ها برسانند.

وی شیوه‌نامه مربوط به برگزاری مراسم عزاداری در دهه پایانی ماه صفر را که با در نظر گرفتن شیوع کرونا تنظیم شده است بسیار مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد با رعایت این شیوه نامه از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد کمترین آسیب به سلامت عزاداران در این ایام باشیم.

جعفری ادامه داد: طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا هر نوع سفر به خراسان رضوی و مشهد به صورت پیاده یا با ناوگان حمل و نقل بین شهری در ایام پایانی ماه صفر ممنوع است.

وی با اشاره به سال "جهش تولید"، تحقق این شعار را فقط مربوط به حوزه اقتصادی ندانست و گفت: جهش تولید باید در همه بخشهای فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی رخ دهد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: برخی موارد بخشنامه‌ها را می‌توان جابه‌جا نمود یا به نفع تولیدکننده تفسیر کرد تا بسیاری از مشکلات حل شود لذا باید رفع این محدودیتها در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون ۱۳۱ فرآیند برای برگزاری این انتخابات در خراسان رضوی تعریف شده که لازم است بستر اجرای آنها توسط اعضای ستاد انتخابات استان با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

جعفری موقعیت شناسی و زمان شناسی از سوی مدیران در شرایط خاص کنونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امید است با توجه به آغاز سردی هوا پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تامین منابع انرژی و سوخت مردم استان انجام شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک مشهد استانداری خراسان رضوی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک مشهد استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا ماسک مشهد استانداری خراسان رضوی اخبار کنکور سرپرست استانداری خراسان رضوی مدیران دستگاه های اجرایی پروتکلهای بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد