Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران بار دیگر تاکید دارد که این دو کشور بر اختلافات دیرینه خود پایان دهند تا منطقه بیشتر دچار التهاب نشود و همچنین از سازمان‌های بین المللی درخواست داریم تا به فوریت به این مسئله ورود کنند تا خسارت بیشتری وارد نشده است.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره مناقشات قره‌باغ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره قائل به این است که دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان درگیری و تنشی نداشته باشند بلکه از طرق صلح آمیز اختلافات را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرباری که درگیری‌های نظامی در منطقه شکل می‌گیرد، متاسفانه برخی از کشور‌های متخاصم از این اتفاقات سوء استفاده می‌کنند و حتی بر طبل افزایش تنش‌ها می‌کوبند که در این میان ایران هم متضرر می‌شود.   نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه متاسفانه در چنین درگیری‌هایی چند گلوله و خمپاره هم نصیب ایران می‌شود، گفت: ایران بار‌ها به این دو کشور هشدار و تذکر داده است که در مسائل خود مراقبت کنند تا به ایران آسیبی وارد نشود.
حیدری تصریح کرد: ایران بار دیگر تاکید دارد که این دو کشور بر اختلافات دیرینه خود پایان دهند تا منطقه بیشتر دچار التهاب نشود و همچنین از سازمان‌های بین المللی درخواست داریم تا به فوریت به این مسئله ورود کنند تا خسارت بیشتری وارد نشده است.
وی با اشاره به حضور خبیثانه رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها، بیان داشت: ایران با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان روابط دوستانه‌ دارد، اما در سالیان اخیر این دو کشور ارتباطاتی با رژیم صهیونیستی داشتند که این رژیم همواره نفع خود را در تنش می‌بیند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اساس و پایه شکلی‌گیری رژیم صهیونیستی تنش، درگیری و اختلاف‌افکنی در منطقه است و از گذشته ایران چندین بار تذکرات لازم را داده است که این رژیم در هرجایی حضور پیدا کرده تنش اتفاق افتاده است.
حیدری در پایان گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی از ضعف‌ها و ناتوانی این دو کشور استفاده کرده و با ایجاد اختلاف تسلیحات خود را به هر دو کشور می‌فروشد و این پایان ماجرا نیست و بلکه در آینده باید شاهد چنین اتفاقاتی در کشور‌های مرتجع عربی همچون رژیم امارات و رژیم بحرین هم خواهیم بود و سرنوشتی همچون ارمنستان و آذربایجان در انتظارشان است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم حیدری قره باغ ارمنستان جمهوری آذربایجان ایران نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی رژیم صهیونیستی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به موضوع حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کرد: کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجدداً از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجهیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، هویت آن‌ها مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تاکید کرد که ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

از سوی دیگر، با افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح انتقادات در محافل سیاسی از حمله مذکور افزایش یافته است.

در همین راستا اسرائیل زیو رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ورود به رفح منجر به تحقق پیروزی نخواهد شد. ترس من این است که این حمله به سلسله شکست‌های دیگری بیانجامد.

از سوی دیگر عیران عتسیون معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ورود به رفح از لحاظ راهبردی هیچ اهمیتی ندارد. این عملیات موفقیت آمیز نخواهد بود.

روز گذشته رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش این رژیم مجدداً به بخش‌های مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ موسوم به ناحال شوند.

رسانه‌های عبری در روزهای اخیر گفته‌اند که تیپ ناحال همان تیپی است که در حال آمادگی برای حمله به رفح است.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی منطقه‌های غزه از جمله خان یونس خارج شده بودند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی آمار جدیدی را از تلفات نظامیان صهیونیست در نبردهای جاری در نوار غزه اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته میان مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در نوار غزه ۱۱ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۳۳۰۵ نظامی صهیونیست به دست مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی از مجموع این ۳۳۰۵ نظامی صهیونیست ۱۵۸۴ نفر در جریان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه زخمی شده‌اند.

کد خبر 6088816

دیگر خبرها

  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • صهیونیستها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود