Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید کمیل موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا ویژه عزاداری ایام محرم، حضور هیأت‌های عزاداری در اماکن سرپوشیده ممنوع بوده و برپایی مجالس عزا فقط در اماکن روباز، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است.

وی تصریح کرد: در ایام محرم و باهماهنگی فرمانداری ورامین حیاط مدارس، زمین‌های ورزشی روباز و بوستان‌های عمومی در اختیار هیأت‌های عزاداری قرار گرفت و در دهه سوم صفر نیز این اماکن در اختیار ۱۶۰ هیأت‌ عزاداری مجوز دار ورامین قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی گفت: علاوه بر حیاط مدارس، صحن مسجد تاریخی ورامین، چندین زمین چمن مصنوعی و محوطه کارخانه قند پذیرای هیأت‌های مذهبی می‌باشند ضمن این که مراسم عزاداری در تمامی روستاهای شهرستان، در حیاط مسجد و یا خیابان‌های اطراف برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم عزاداری اربعین حسینی، رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع و شهادت امام رضا(ع) فقط در اماکن روزباز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی که در ایام محرم ابلاغ شده امکان‌پذیر است و اگر دستورالعمل جدیدی ابلاغ شود، به اطلاع کلیه هیأت‌ها می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: با توجه به برنامه سراسری ابلاغ شده، ساعت ۱۰ صبح فردا، مراسم زیارت اربعین در نقاط روباز شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن فرهنگ اربعین گفت: اربعین در گفتمان انقلاب اسلامی بزرگترین تجمع تشکیلاتی اهالی انقلاب است و به ما می آموزد که چگونه میلیون‌ها نفر می‌توانند بی‌ادعا، خادم میلیون ها نفر دیگر باشند.

موسوی گفت: اربعین الگویی جهانی برای تمام طول تاریخ بشر است که ظهور یگانه منجی عالم بشریت را در مدلی کوچک به تصویر می‌کشد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ماه محرم ورامین هیأت عزاداری اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ورامین هیأت عزاداری اربعین ماه محرم ورامین هیأت عزاداری اربعین اخبار کنکور هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز

جلسه‌ صحن مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر ۲۰ دقیقه متوقف شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت صبح روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جهت اقامه نماز ظهر و عصر متوقف شد.

نمایندگان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار داشتند و تنها ۸ مورد از اصلاحات مربوط به این لایحه باقی مانده بود که با تصمیم رئیس مجلس، ادامه رسیدگی به این لایحه به بعد از اقامه نماز موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز