Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان با تاکید بر عملی شدن توافقنامه قطر و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان اظهارداشت که هیچ کشور خارجی نباید در مذاکرات بین‌الافغانی مداخله کند.

خبرگزاری میزان-  طالبان با انتشار مطلبی به مناسبت نونزدهمین سالروز حمله آمریکا به افغانستان نوشت که پس از گذشت نزدیک به دو دهه همه طرف‌ها بر موضع این گروه معترف شده‌اند که مسئله افغانستان باید از همان ابتدا از طریق گفت‌وگو و تفاهم حل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان با اشاره به امضای توافقنامه قطر نیز بر عملی شدن گام به گام این توافق و نیز خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

این گروه همچنین افزود: «آمریکا و همه کشورهای دور و نزدیک باید از مداخله در امور داخلی ما خود را دور نگهدارند تا افغان‌ها بتوانند در فضای آزاد و مستقل با هم درباره آینده کشور تصمیم بگیرند».

طالبان بار دیگر با تاکید بر ایجاد «نظام فراگیر و مستقل اسلامی» در افغانستان، از دیگر طرف‌ها خواست تا بر سر تحقق این مهم ایجاد مانع نکنند.

این گروه در مذاکرات بین‌الافغانی روزهای گذشته تاکید کرده بود که توافقنامه آمریکا و فقه حنفی باید در مذاکرات مبنا قرار گیرد.

«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره کننده طالبان در این باره اظهارداشت که «موضوعات باید بر سر میز مذاکره مورد بحث قرار گیرد و پیش از دستیابی به توافق مسایل نباید مطبوعاتی شود».

 

بیشتر بخوانید: تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری نهایی را ندارد صلح طالبان و آمریکا و شکست در تامین امنیت افغانستان مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه نمایشی است

 

نیروهای آمریکایی 7 اکتبر سال 2001 میلادی به بهانه حملات یازده سپتامبر و مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد اما در طی این دو دهه حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه گسترش یافت، بیش از 100 هزار غیرنظامی افغان بر اثر درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شدند و کشت، تولید و قاچاق موادمخدر نیز در سایه حضور آمریکا و ناتو افزایش سرسام‌آوری یافت.

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب ها: طالبان مذاکرات بین الافغانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان مذاکرات بین الافغانی مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد